کارشناس مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تنها راهکار بهبود بازار اجاره ساخت مسکن استیجاری است/ ضرورت اخذ مالیات از خانه‌های خالی

سرحدی گفت: تنها راهکار بهبود وضعیت بازار اجاره ساخت مسکن استیجاری یا ارائه واحد‌های مسکونی اجاره به شرط تملیک است.

احمدرضا سرحدی کارشناس مسکن در گفت و گو با  خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت در ۲ سال گذشته طرح‌های مسکنی بسیاری به ویژه برای بازار اجاره ارائه کرده است گفت: تنها راهکار بهبود وضعیت بازار اجاره ساخت مسکن استیجاری است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد گفت: دولت باید با اخذ مالیات از مالکان، این واحد‌ها را وارد بازار اجاره کند تا قیمت اجاره در استان تهران بشکند. آمار‌ها نشان داده است که درآمد‌های ناشی از مالیات‌ واحد‌های مسکونی خالی از سکنه می‌تواند مشکل ساخت مسکن‌ استیجاری را برطرف کند بنابراین دولت باید اجرای این طرح را هر چه سریع‌تر به مرحله عملیاتی برساند.

بیشتر بخوانید: ۹۵ درصد از بازار مسکن در اختیار بخش خصوصی / تولید مسکن استیجاری نجات‌بخش بازار است
سرحدی تاکید کرد: ساخت مسکن استیجاری یا ارائه واحد‌های مسکونی اجاره به شرط تملیک به زوج‌های جوان و یا اقشار متوسط جامعه می‌تواند این بازار را به سمت ثبات هدایت کند.

این کارشناس مسکن با اشاره به اینکه طرح مسکن استیجاری چندین سال است که در کشور‌های اروپایی اجرا می شود گفت: متاسفانه دولت در سال‌های گذشته طرح مسکن اجتماعی را مطرح کرده بود ولی تا به امروز هیچ برنامه‌ای برای اجرایی شدن آن ارایه نداده است.

وی به طرح مسکن مهر اشاره کرد و گفت: طرح مسکن مهر بسیار طرح خوبی بود که متاسفانه به شیوه درستی اجرا نشد در صورتی که اگر این طرح در داخل بافت‌های شهری اجرایی می‌شد هم اکنون بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن کشور بر طرف شده بود.

سرحدی گفت: هم اکنون نرخ اجاره در برخی از مناطق بیش از نرخ تورم است و این در حالی است که درآمد‌های بخش عمده‌ای از اقشار جامعه افزایش نیافته است بنابراین دولت با ید هر چه سریعتر طرح ملی مسکن را عملیاتی کند.

انتهای پیام/
 

هم اکنون نرخ اجاره در برخی از مناطق بیش از نرخ تورم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار