رئیس اتحادیه املاک تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مالیات سنگین به سراغ صاحبخانه‌های طمعکار خواهد رفت/ چگونه قیمت مسکن می‌شکند؟

قلی خسروی گفت: تنها راهکار کنترل بازار مسکن، دریافت مالیات سنگین از مالکانی است که قیمت‌های نامتناسب با نرخ تورم را به مستاجران پیشنهاد می‌کنند.

مالیات سنگین به سراغ صاحبخانه‌های طعمکار خواهد رفت/ چگونه قیمت مسکن می‌شکند؟مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همزمان با کاهش نرخ دلار و ایجاد ثبات سیاسی در کشور، ثبات اقتصادی نیز ایجاد می‌شود و سوداگرانی که انتظار افزایش قیمت مسکن را داشتند؛ مطمئن باشند که قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت.

وی افزود: تنها راهکار کنترل در بازار اجاره و خرید و فروش ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، صنعتی سازی و افزایش تولید مسکن است و برای بازار اجاره باید ساخت مسکن استیجاری رونق پیدا کند، به طوری که هم اکنون در بسیاری از کشور‌ها مانند ترکیه، مجتمع‌هایی در محله‌ها برای اجاره خانه اولی‌ها ساخته شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: در کشور ترکیه، شهرداری با کمک سازمان تامین اجتماعی اقدام به ساخت واحد‌هایی برای اقشار متوسط رو به پایین کرده است و همین واحد‌ها شاخص اجاری داری شده است و از همین طریق بازار اجاراه را کنترل می‌کنند.

قلی خسروی ادامه داد: باید دریافت مالیات از مالکانی که نرخ اجاره را بیش از قیمت‌های تعیین شده دریافت می‌کنند، الزامی شود و همین موضوع، زمینه ساز آرامش در بازار خواهد شد.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران افزود: تجربه در سال ۹۱ نشان داد که قیمت مسکن با تغییر ارز ۳ برابر شد، اما در طول سال‌های ۹۲ و ۹۳ قیمت‌ها افزایش نیافت و به طور معمول قیمت اجاره و همچنین قیمت خرید و فروش زیر شاخص نرخ تورم بود.


بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاران مسکن استیجاری را جایگزین مال‌سازی کنند


وی توضیح داد: امسال همزمان با نزدیک شدن به فصل تابستان و جا به جایی‌ها، قیمت اجاره زیر شاخص تورم خواهد بود و مستاجران نگران افزایش میزان اجاره نباشند.

قلی خسروی با اشاره به اینکه مالکیت در بازار اجاره و مسکن بسیار محترم است، گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی برای بازار اجاره طرحی را مطرح کرده اند؛ به طوری که اگر مالکان اجاره‌ها را مازاد بر قیمت تعیین شده مشخص کنند، باید مالیات پرداخت کنند و همین اتفاق باعث می‌شود که قیمت‌ها افزایش نباید.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: دولت، امسال ضریب مالیاتی اجاره بها را ۳۰ درصد افزایش داده و همین باعث می‌شود که مالکان برای اجاره واحد مسکونی با خریداران به تعامل خوبی برسند.

دریافت کد رهگیری برای مالکان و مستاجران ضروری است

وی با اشاره به اینکه دریافت کد رهگیری برای مالکان و مستاجران بسیار ضروری است، گفت: در صورتی که کد رهگیری برای واحد‌های مسکونی دریافت نشود؛ خلاف قانون است، زیرا دریافت مالیات تنها از سوی بازرسان اداره مالیات از طریق کد رهگیری امکان پذیر است.

قلی خسروی بیان کرد: مقرر شده بود که تمامی بانک‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی به سامانه کد رهگیری متصل شوند، اما هنوز این دستگاه‌ها به سامانه متصل نشده‌اند و همین موضوع باعث شده که اطلاعات کامل نشود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به اینکه در چند ساله گذشته بازار مسکن ۴ بار شاهد جهش قیمتی بوده که عبارت است از سال ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷، اما در سال‌های ۸۴ و ۸۵ به دلیل آنکه بانک‌های خصوصی تمامی ملک‌های مناسب را در بازار با قیمت‌های نجومی خریداری کردند، قیمت مسکن در سال 86 به صورت نجومی افزایش یافت.

وی گفت: در آن دوره دولت برای کنترل بازار، طرح مسکن مهر را اجرایی کرد و همین موضوع باعث شد که بازار به ثبات برسد، بنابراین اگر دولت در طرح ملی مسکن، زمین را به صورت رایگان و یا با قیمت بسیار پایین‌تر در اختیار سازندگان قرار دهد، قطعا قیمت‌ها می‌شکند.

قلی خسروی افزود: عرضه زمین رایگان به سازندگان باعث می‌شود که تولید افزایش یابد و این طرح مانند طرح مسکن مهر می‌تواند بازار را به آرامش برساند، اما تنها مشکلی که در طرح مسکن مهر وجود داشت آن بود که حق خرید و فروش واحد‌ها وجود نداشت که وزیر سابق راه و شهرسازی این قانون را برداشت و همین باعث شد که بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن مهر برطرف شود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران تاکید کرد: ارائه تسهیلات مناسب به سازندگان و کاهش هزینه‌های تولید مسکن می‌تواند انگیزه بسیار مناسبی برای سازندگان و سرمایه گذاران در بازار باشد.

وی بیان کرد: بازار مسکن هم اکنون تشنه تولید مسکن است، بنابراین دولت باید در طرح ملی، انگیزه سرمایه گذاری و تولید را تقویت کند.

قلی خسروی با اشاره به اینکه دولت باید واحد‌هایی را به شرط تملیک در اختیار مستاجران قرار دهد، تاکید کرد: اجرای این طرح با وارد کردن آن در طرح ملی می‌تواند امسال بازار آرامی را برای متقاضیان مسکن رقم بزند.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران در پایان گفت: با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها دولت نباید قیمت‌های اجباری برای مالکان تعیین کند، بلکه تنها راهکار کنترل در این بازار، دریافت مالیات سنگین از مالکانی است که قیمت‌های نامتناسب با نرخ تورم را به مستاجران پیشنهاد می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۰۱:۱۲ ۲۴ دی ۱۳۹۹
شما مصالح ساختمانی رو ارزان بدید دست مردم تابیاد پایین قیمت ها خودتون همه چی رو چندبرابر میفروشین چجوری میاد پایین یه پراید چرا باید ۱۱۰میلیون پولش باشه آخه چرا یه کارمند یه کارگر تا قیامت نمیتونن یا ماشین بگیرن اونم پراید تو آیران هیچ چیزی براساس حقوق نمیره بالا
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
یکی از علت های افزایش قیمت مسکن گرانی هزینه های ساخت مسکن می باشد مثل سیمان آهن پروانه ساخت و ... و با افزایش این هزیته ها در هر سال قیمت مسکن هم به طور خودکار بالا خواهد رفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
همزمان با کاهش نرخ دلار و ایجاد ثبات سیاسی در کشور، ثبات اقتصادی نیز ایجاد می‌شود و سوداگرانی که انتظار افزایش قیمت مسکن را داشتند؛ مطمئن باشند که قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت.
یعنی خجالت نمی کشند, کاهش نرخ دلار ? نسبت به چه زمانی ? دلار ۴۲۰۰ شده مگه ?ثبات ! افزایش نخواهد یافت ? پس این افزایشی که تا الان یافته و چند برابری قیمتها منالجمله مسکن چه جوری باید جبران بشه ! حقوق ها و دستمزدها که همونه ,یارانه ها هم باوجود بستگی مستقیم به درآمد دلاری همون یارانه ۱۰ سال پیشه !
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
یک مقدار به خود مردم میدان بدهید تا ایده و راهکار بدهند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام"کسی هست ک جزء شعار دادن و حرف زدن کاری دیگه ی بلد باشه.معالیات سنگین دردی از من مستاجر دوا نمیکنه پارسال خونه ۸۰متری رو توی شهریار گرفتم ۲۰میلیون پیش ماهیانه ۳۰۰هزار تومان اجاره بها امسال همون خونه رو ۵۰میلیون ماهیانه ۱میلیون تومان اجاره بها
حالا ب من بگید مالیات سنگین چ دردی ازمن کارگرساختمانی ک با۴سر عائله و با حقوق ۲میلیون ۵۰۰هزارتومان درآمد دوا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
معصومی
۰۳:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام. مستجرین تمام فشار گرانی را تحمل می کننده. ایاکسی پیدا مشه به داد مردم برسد.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی رازگردانی شراهی
۰۱:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
من در خاوران خاورشهر ساکن هستم تو را به خدا سر بزنید تا کی باید مستاجر ها غم زنده‌ماندن را بخورند که این همه اجاره بدهند به خدا اگه انسانیت وجود داشت از مستاجر ی که چهار تا بچه داره با درامد کم از او حمایت میشد حتما باید زلزله بیاد تا ادم بشیم به هم رحم کنیم یه سری بزنید به دادمان برسید تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ارزش پول کشور یک چهارم شد نباید بیش از این انتظار داشت .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
نزدیک ب یکماهه داریم برای تازه عروس داماد دنبال خونه میگردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خدایا بریم به کی بگیم مشکلاتتان و من امسال خیلی امیدوار بودم که خونه می‌خریم چون پارسال پولی گذاشتم بانک مسکن که امسال خونه بخریم همه فکرم شده خونه خریدن خیلی پولم کمه خیلی تا امید شدم خدایا خودت کمکمان کن به فریادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
الان من یه خونه میشینم 40 میلیون پول پیش 10روز دیگه وقتم تمومه صاحب خونم گفت امسال اگه میشینی باید 80 میلیون بپردازی من موندم و 80 میلیون که ازکجابیارم. خدمتم پیک موتوریم
Germany
سهراب
۱۷:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
جناب آقای خسروی عزیز کار خوب و بجایی فرمودید.ولی کار اصلی اینه که تمام بگاه های معملات ملکی زیر مجموعه شما باعث ۵۰ درصد این مشکلات مسکن هستند زیرا خود این بنگاه داران قیمت به افراد طماع میدهند و خود اینها باعث بالا بردن قیمت ها هستند . اگر اتحادیه دفترچه قیمتی خرید و فروش املاک در اختیار بنگاه دار بزاره و از اون ها بخواد برابر قانون اقدام کنندو با سیا بازی وحقه بازی سر هر دو طرف خریدار و فروشنده رو کلاه نزاره و از آب گل آلود ماهی نگیره و بازرسانی باشند و این طمع کاران رو همیشه بازرسی کنند وضع قیمتها این چنین نمیشه که هر که یه قیمت من درآوردی برای خودش بزاره مستاجر بدبخت هم مجبوره چیکار کنه باید سر پناهی برای زن و بچه هاش تهیه کنه در اخر آقای خسروی ممنون از لطف شما که حداقل جیگر اینو داشتی حرف دل مردمو با این تورم و با این صاحبخانه که نه دیگه صاحب قصرها چون قیمتها ی خونه ها نجومی شده و همه در این حباب قیمت قرق شدن خدا نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
یعنی اگه مالیات از صاحبخانه گرفته شود اجاره رو کم میکنه صاحب خونه واقعا مسخره است خوب صاحبخانه هم مالیات میکشه رو اجاره این یعنی دوباره گرانی، پول مالیات به اسم کمک به مستاجر به جیب دولت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام
از این نوع حرف های امیدوار کننده زیاد شنیدیم
اینها فقط حرف میزنند.
میگه قیمت خونه بالاتر نمی ره، همین الانم سه برابر شده
این آقا انتظار داره چقدر دیگه اضافه بشه
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۶:۰۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این به فکر مالیاته نه به فکر مستاجرها خوب پروفسور اینجوری اجاره ها رابالاتر میبرند همون بلایی که بابت مالیات برارزش نیفزوده برسرمردم اوردید وهمه را از مردم بدبخت .گرفتید الان هم تکرار بکنید خدا یه عقلی به شما بده یه خانه هم به بی خانه ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این وامهای مسکن که میگید کی باید اینا رو پس بده کارگر بدبخت با ماهی یک میلیون بخوره یا بده جای وام
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۴:۴۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خدایا بحق خودت و دوستان خوب وپاکت،خودت به بی مسکن ها،مسکن خوب، وبه بی انصاف ها،انصاف بده،به حق خودت،آمین
همه ما نزد خدا مسئولیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
آره والا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
تازه آدم سیر چه به فکر گرسنه هست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه صارقی
۱۲:۰۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
خواهشن قیمت اجاره شهریارو شهرک شاهدرا اعلام کنی ی خونه۱۰۰متری ۱۰۰میلیون ت ماهی ۲۰۰ت منی که ۱۵۰۰حقوقم از کجا بیار قیمتها ۳ برابرشده
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ما در واقع بریدیم کرایه خونه ها خیلی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اگرواقعادلتون بحال من بدبخت مستاجرمیسوزه خانه برامون درست کنیدالبته درمنطقه که زندگی میکنیم نه مسکن مهرکه قیمتش ازخانه های بالاشهربیشتره بعدسالیانه اقساط بین پنج میلیون تاهفت میلیون بگیرین بدون ضامن البته به قدرهرکس که درامدش چه انذازه باشه بعضی ازمردم بخداباماهی پانصدتومن دارن زندگیشون رومیگذرونن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۳۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
باور کنید هیچکس مقصر این گرانی نیست به جز دولت .نه سازنده و نه خریدار و مستآجر .من خودم با۱۰۸میلیون وام و گرفتاری صاحب خانه شدم الان ۱۰۸میلیون. یک سوم قیمت خونه من شده قبلا ۷۰درصد قیمت خونم بود .از خدا میخوام خونه من بشه ۵۰میلیون که همه بتونن خونه دار بشن
به امید فردایی بهتر برای سرزمینمان
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
چرا باید املاک مقصر باشد .
مقصر دولت و بد مالک بی وجدان نه اقا شما که میگین املاکیا نه اینطور نیست.
Iran (Islamic Republic of)
روژان
۰۹:۴۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اره مالیات بگیرید ازشون تا اونا هم اجاره ی ما رو بیشتر کنن در هر صورت فکر جیب دولت هستین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
به فکر مستاجرا باشین سالی بیست میلیون زیاد میکنن صابخونه ها اخه انصاف کجا رفته ،
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این کاری که دولت حالا میخاد انجام بد فایده نداره این کار باید سال گذشته انجام میداد که حالا به یک جمع بندی برسه بعد دلیل اصلی اصلی بالا رفتن اجاره بها خود بنگاههای مسکن هستن که با گرفتن درصد از طرفین سود میبرن هرچه بیشتر سود بیشتر اما اگر دولت یک نرخ واحد تعین کنه که مثال اگر خانه با60ملیون تا150ملیون پول پیش اجاره بره یک نرخ دارد این کار خودش باعث میشه که املاک مسکن دنبال افزایش اجاره بها نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
همه چیز گرون کردید.اجر دانه ای 170 تومن را 700 تومن کردید حالا میگید باید مالیات بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مهم اینه که قیمت مسکن بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۰۳:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
تو رو خدا هر چه زودتر کاری کنید من دو ماه دیگه قراردادم تموم میشه پولی هم ندارم که اضاف کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
تو رو خدا هر چه زودتر کاری کنید من دو ماه دیگه قراردادم تموم میشه پولی هم ندارم که اضاف کنم ،مشکل رو حل کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهراب
۰۲:۵۳ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
این بدبختیامال مردم ضعیف زحمت کشه
Iran (Islamic Republic of)
ازاد
۰۲:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
کو تاعمل ما مستاجرا بیچاریم بیچار فقط خدا مگ ب داد ما برسه
Germany
یاس
۰۲:۳۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
ماتواستان لرستانیم شهربروجردومستاجر, بخداداغون شدیم ازکرایه خونه های سنگین,مادوتاخانومیم بدون سرپرست چطورمیتونم باافزایش کرایه خونه وپول پیش زندگی کنیم صاحبخونه هاعجیب بی وجدان شدن کاش یکی ب دادملت بدبخت ایران برسه,ای ک دستت میرسدکاری بکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
لطفاً سری به شهرک اکباتان درغرب تهران بزنید ببینید چه خبره!!!!درضمن یک خواهشی دارم،اگه میشه آقای روحانی یک سال جاشو با ماعوض کنه هم مایک سال خونه راحت داشته باشیم هم آقای روحانی بفهممممه ماچی میکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
مسکن ده برابر گران شده تازه میگید گران نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
زمین ارزان قیمت به مردم واگذار شود ووام بانرخ سود ارزان بلکه مردم از تنگنای مالی نفس بکشند اجارهها بسیار بالاست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۴۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
اگه شهرداری و ناحیه های هر منطقه بنگاه معاملات راه بندازن و برای اجاره و خرید خود شهرداری این معاملات انجام بده هم قیمتها ثابت میمونه و هیچ کسی نمیتونه بیشتر از حقش بخواد و هم دست دلالها کوتاه میشه و هم درامدی میشه برای خود شهرداری...کسایی هم که بنگاه معاملاتی دارن میتونن کارشناسهای همان شهرداری باشن و طبق قانون درصدشون بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
zeynab
۰۰:۲۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
توروخدا به فکر ما مستاجرا باشید به خدا تو خرج زندگیمون موندیم چه برسه پول اجاره خونه و اب و برق باورکنید خسته شدیم من ۲۷ سالمه هنوز مزه چشیدن خونه خودمو نچشیدم دلم نمیخواد بچم هم مثل خودم باشه به فکر ماهم باشید وامم نمیتونیم بگیریم با این شرایط عجیب بانک ها توروخدا قیمت خونه هارو بیارید پایین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خدا خودش رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هیچکی کد رهگیری نمیگیره تازه اگه هم بگیرن و مالیات بدن میکشن رو اجاره خونه ها
به نظر من باید مالکان خونه هارو باید تو ثامانه ثبت کنن و بعد اقدامی انجام بدن مثل مسکن مهر ها که تو ثامانه ماکل مشخص هستند ولی تکمیلتر
بازهم خیلی بنگاهیها نامردترن
بنگاهها رو مثل اداره ثبت معتبر کنن و تعدادشونو کم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کلی ک پول پیش و اجاره میگیرن هیچ بنگاه داراهم کلی کمیسیون میگیرن واقعامردم بدبختن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
واقعا دیگه فک کنم مردم بایدتوچادرزندگی کنن بااین قیمتا واقعا سر ب فلک میزنه هیچکسم بفکرمردم نیس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام ، صاحبخانه ها از ترس مالیات خانه هاشون رو با کد رهگیری اجاره نمیدن، اگرم من اجاره نکنم خونه گیرم نمیاد ، چون هیچ کدوم زیر بار کد رهگیری نمیرن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
همه چیز تو کشور گیرون شده اگه همه چیز ارزون بشه وارزش ریال بالا بره خودبخود قیمت اجارها هم پایین میاد تنها دلیله بالارفتن اجاره تورمه
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۲۱:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کجا به سازندگان تسهیلات بدی تولید زیادشه باعث ارزونی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اتحادیه محترم فقط به فکر جیب خودتون نباشید به جیب مستاجرهم نگاه کنید مالک ها هرچقدر مالیات بدن ازحلق مستأجران بیرون می‌کشند لطفا اوضاع رو ازاین بدترنکنید وماوفرزاندان مارو برای سود ومنفعت خودتون له نکنید
Netherlands
حمید
۲۱:۱۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تو بخدا دولت قیمت ملک دا در هر منطقه بگذارد گرفتن مالیات بالا هیچ باری از من مستاجر کم نمکند که بلکه بابیت افزایش اجاره و خرید‌ملک میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تنها راه حل نظارت هست و قیمت گذاری درست و اینکه هرسال دولت درصد افزایش املاک را تایین کنه و اجازه افزایش را به دلال‌ها ندهد و مشاورین املاک هم تخلف زیاد دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اگه بشه ی فکری به حال ما بچه ها کنین از بس مستاجر شدیم دیگه خسته شدیم شبو روز از خدامردنمونو میخواییم
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۰:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چراقوانین به شکلی است که یه نفر بیش از ۱۰۰۰۰۰ هزار خانه داره ده هزار نفر یه خانه ندارن
Iran (Islamic Republic of)
م.الف
۲۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام .
باور بفرمایید بنده نمیدونم با مالک تماس بگیرم و چطور صحبت کنم که راضی بشه بشینم .
چرا دولت برای این املاک ها که مثل قارچ سمی می رویند فکری نمیکند ؟ چرا همیشه مستاجر زجر کشیده و مالک و خود املاک منفعت دیده باشند ؟ چرا بازرسی از املاک وجود ندارد ؟
چرا من هر سال تنم باید بلرزد بابت پول پیش که ندارم و اجاره بهایی که در توانم نیست ؟با 42 سال سن چه زمانی برایم زمان آرامش است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام جمعیت دوبرابرشده مسکن کمه باید مسک زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
دردمند
۱۹:۳۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام
چرا در هر خیابان این همه بنگاهی باز میشه ؟به فاصله کم وکنار هم...!!!همه هم بیکار ودر حال بازی با موبایلشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
عامل گرانی شما هستی که دستت را بلند کرده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
بابا مردم بدبخت شدن هر کذوم میاین از رو هوا یه چیزی واسه خودتون میگین اجاره نسبت به سال قبل دو برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
غ م
۱۸:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هرچی بدبختی میکشیم زیر سر این املاکی های فرصت طلبه
Iran (Islamic Republic of)
م ف
۱۸:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
بنظرم خیلی از گرونی های مسکن کار خود بنگاه دار ها هست من خودم دیدم مالک می گفت زمین متری ۸ میلیون می فروشم بنگاه دار می گفت من برات متری ۱۰ میلیون می فروشم به شرطی پول خوبی به من بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام چرا مالک بدبخت که نتیجه ده سال کارش شده یه اپارتمان 60 متری اونم با 4 تا وام و کلی قرض... 200 میلیون دادم اپارتمان خودم مجرد خونه بابام میشینم
بعد همون اپارتمان ماهی 500 اجارشه... ماهی 1600 فقط قسط میدم... اخه این همه پول دادم واسه ماهی 500 تومن اجاره... بعد مستاجر ناراضیه؟اصلا نباید ملک بدی اجاره خرابش میکنن... اجاره ها خیلی پایینه...
اونجا که میزنن کل خونه رو داغون میکنن سر سال کل اجاره دریافتی رو باید بدی برا تعمیرات چرا کسی نمیاد از صاحب خونه دفاع کنه؟
Netherlands
حسن
۱۸:۱۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
واقعا وحشتناکه انقدر طمعکار شدهایم حاضریم دیگران را به فقر بدبختی بیندازیم تا اجاره بیشتر بگیریم ناجوانمردانه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تورخدا قیمتارو درست کنین خواهش میکنم بنگاه دارا دارن سواستفاده میکنن خواهش میکنم
France
رامین
۱۷:۵۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این آقا نفسش از جای گرم بالا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ترا بخدا فکری به حال کم درامدها داشته باشید اجاره مسکن خیلی بیشتر از درامد شد البته من مشکل مسکن ندارم ولی دلم خیلی میسوزه برای مستاجرین
Germany
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه بازار خونه دست دلالان است و خونه های مردم قیمتش دو سه سال هست ثابت مانده است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
جناب اقای خسروی شک نکن اگه بخواهی خون مالک رو تو شیشه کنی بهر طریقی مثلا مثل گرفتن مالیات و غیره. بازتابش به مستاجر بر میگرده واین هزینه های پرداختی رو از مستاجر طلب میکنه و میگیره. شک نکنید. اقای خسروی کمتر به فکر جیب دولت باشید فکر راه کار درست باشید اقای خسروی خواهشا از اب گل آلود ماهی نگیر
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تا وقتی اعضای شورای شهر خودشون بساز بفروشن و مسئولین فکر درآمد خودشون هستن نه مردم همین وضعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
صاحبخانه هازرنگ شدن ..دیگه قراردادنمینویسن میگن‌ حالا بشینید تا وقتی خونه فروش بره ...امانه خونه فروش میره نه قراردادی هست که بخواد کد رهگیدی داشته باشه ..مستاجرهم بخاطر جابجاییهای سنگین فعلا میشینه
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۶:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
بابا به فکر مردم باشید
یه سقف تعیین کنید برا اجاره و ودیعه مسکن هر کی بیشتر خواست اجاره بگیره خونش رو تا یک سال دولت خودش بده به اجاره تا دیگه قیمت ها بالا نره
Iran (Islamic Republic of)
ب ع
۱۶:۱۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چراکسی حرف از گرانی مصالح ساختمانی نمیزنه چند سال پیش با۲۰میلیون میشد خونه ساخت ولی الان بااین گرانی نمیشه باهمون ۲۰ م یک خونه کوچک ساخت مسلم است کسی که ۳۰۰ تا۴۰۰ میلیون صرف یک خونه ساده میکنه دلش درد نمیکنه بده اجاره کم تازه فکر وسایل از قبیل کابینت وابگرمگن وغیره هم بجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
صاحب خونه ما نمیزاره کد رهگیری بگیریم میگه اگه کد رهگیری میخایید باید از اینجا بلند بشید ۴طبقه خونه از شکم سیری ی واحدش هم خالیه ما هم از ترس مخارج جابجائی مجبوریم بشینیم شوهر بیچاره هام از صبح تا ۱۲ شب بخاطر کرایه کار میکنه اصلا همدیگر رو نبینیم هیچکس نیست بداد ما برسه بعضی باید تو کاخ زندگی کنند ما ترس و لرز داریم ک از این خونه ۶۰ متری بیرونمون نندازن
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۴:۵۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
من مستاجرم‌پول پیشم‌و با بدبختی جور کردم شده ۵ میلیون پارسال با ۳۰۰ کرایه به زور بگذرون میکردم امسال کرده ۵۵۰ من کارگر ساده با ۱ میلیون حقوق باید چه خاکی بسرم بریزم خرج و‌مخارج زندگیمو‌باید از کجا بیارم جلوی زن و بچه شرمندیم توروخدا اگه خدارو‌قبول دارید یه فکری بحال ما مستاجرا بکنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تروخدا یه فکری کنید باهزار بدبختی پول جمع کردم یه خونه ۶۰متری بخرم الان دیگه همونم نمیتونم بخرم .واقعان نمیشه از پس این دلال ها براومد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تومحله ما اکثر مغازه ها تغییر کاربری دادن و شدن بنگاهی چرا؟ اصلا زیر سر خودتونه این گرونیها باید کسی بیاد قیمت گذاری درست و معقول کنه برای هر منطقه ای و باید بنگاهیها جمع بشن .باید قیمت خونه برگرده به 2 سال قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اکثرا کد رهگیری نمیگیرن
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۴:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
هر محله قیمت گزاری اجباری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تو رو خدا حرف نزنید و عمل کنید..
بخصوص دانه درشتها و دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تنهاراهش اینه اگرواقعآاین دولت میخاداگرمیخادبه مردم کمک کنه چندتاازاین تاجرهای گرانفروش یادلالها زندان بندازه نمیگم اعدام اماابدویک روزبهشون بده تاحساب کاردست بقیه شون بیاداماکی روبگیرن؟ سوال اینجاست اینهاخودشون دارن رواعصاب ملت میچرخن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مالیات روبایدازمسولینی گرفت که ده بیست تا خونه دارندنه مامردمی که خونه داریم ولی درامدی نداریم خونه هاروهم گذاشتیم واسه بچه هامون که ازدواج کنند صاحب بچه بشن مردم تواین شرایط اقتصادی هرچی داشته باشن کم خودشونه واقعا!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
مالیات روبایدازمسولینی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
الان بیشترین سود تو خرید وفروش خانه در تهران است در صورتی که باید بیشترین سود در تولیدباشه نه اینکه تو دلالی مسکن دولت باید کاری بکنه که سرمایه دارها به سمت تولید برن با اعمال مالیات های سنگین ماهانه برای چند خانه ای ها تا حدودی تولید رونق پیدا میکنه و دولت باید برای کار تولید به سرمایه دارها امتیاز بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
کسانی هستند که چند خانه دارند واز مستاجر اجاره های بالا میگیرن وخیلی از کسان دیگر هستند که سرمایه دار هستند وخانه هایی زیادی خریدند حتی اجاره هم نمیدن فقط گذاشتند تا گرون بشه بفروشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
سال پیش با هزار جور بدبختی بعد از یک ماه زیرو کردن بنگاه ها یک خونه پیدا کردم با۴۰ رهن ۳۰۰ اجاره الان میگه ۱/۵ اجاره براشون مهم نیست که از کجا باید بیاریم اجاره بدیم دیگه چقدر نخوریم نپوشیم مگه ما آدم نیستیم چرا ما مستاجرها باید مثل ساده زندگی کنیم.بعد از مطرح کردن وام مسکن اولی ها خوشحال که ماهم بعد از ۳۰ سال مستاجری بلاخره خونه دار میشیم الان با وامی که میدن یک۶۰ متری هم نمیتونیم بخریم.آخه ما درد دلمون به کی بگین اصلا مگه گوش شنوایی هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تو ترکیه مستاجر باید اجاره رو به حساب صاحبخانه بریزد بعنوان اجاره خانه اگر غیر از این باشه جریمه میشه یعنی دولت رسیدگی کامل میکنه و کسی نمیتونه خلاف این انجام بده ولی اینجا اصلا توجهی به مردم نداره فقط فکر گرفتن مالیاته اگه کارها قانونی انجام بشه هیچ کس نمیتونه سر خود اجاره هارو سه برابر کنه معلوم نیست مستاجر بیچاره از کجا باید جور کنه در حالیکه تو خرج روزانه وخورد وخوراک مونده کاش بجای حرف عمل کنین ومردم رو از نابسامانی نجات بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چرا فکری برا ما مستاجرها نمیکنین از کجا 90تومان پول رهن جور کنیم چرا قسمت اجاره ده برابر باید بشه
مسئول این همه بد بختی کیه جواب بدین کجا مردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
این خونه های ویلایی بالاشهر که متعلق به مسولینه، مجتمع آپارتمانی با واحدهای کوچیک بسازند باقیمت پایین بدن به خونه اولی ها. توهرشهرهمین کارو بکنندمشکل خیلی ها حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اگه بخواهن ظرف یک روز اجاره خانه هارو پایین میارن البته اگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
آقای خسروی فقط به فکر منفع دولته به فکر مردم نیست مالیات هم که زیاد بشه ..مالک برای پرداخت مالیات بازم اجاره خونه رو گرون میکنه پس بازم مستاجر بدبخت باید از دخل وخرجش بزنه بریزه توجیب مالک اگه راست میگن جلو گرونیها روبگیرن آخه مردم از کجا بیارن اصلا نرخ گذاری کنن که از اجاره مشخص شده. بیشتر اجاره نگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
درسته. اگه مالیات اجاره بها زیاد بشه، خوب صددرصد مالک برای پرداخت اون مالیات مجبوره اجاره بها رو بیشتر کنه تا جبران بشه.برای پایین اوندن اجاره بها باید قیمت ملک پایین بیاد . وقتی قیمتهای املاک نجومیه ، چطوری اجاره بها میتونه پایین بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
بره
۱۳:۳۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خدایی خیری خوشی ندیدم
مالیات هیچ کار نمی کنه واسه مستاجر
باید اجاره بیشتر ی بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چرا به فکر ما ملت واقعا نیستید واقعا چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ما که پول نداریم توی ایران باید بمیریم همش حسرت داشته یک خانه معمولی یک زندگی متوسط بدون استرس گرونی
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۲:۲۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
ای بابا مثل موارد دیگه فقط شعار
امسال که 25درصد اجاره بنده زیاد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
اقای محترم حالا که قیمت خونه به سقف رسیده وکسی نمیتونه بخره دیگه قیمتش ثابت شده وگرنه شما کاری نکردین میخواس قبلاازگرون شدن فکری به حال مسکن میکردین. حالاهی میگین دولت قیمتاروامسال ثابت نگه داشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
والا من هر چی میخونم میبینم توش قانونی به نفع مردم نیست .شما میخواین مالیات بالاتر بگیرین که اونم باعث بالارفتن اجاره ها میشه از اون طرفم میان قراردادای سوری مینویسن بنگاه املاک و ثبتشون نمیکنن دوما قراره زمین رایگان بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
چرا اخذ کد ره گیری از معاملات مسکن حذف شد چرا
چرا قیمت ها دست دلال های از خدا بی خبری است که با خریدهای حتی صوری قیمت ها را نجومی کردند
چرا همه مشکلات را ه حل ان هم بدون هزینه برای دولت دارد
لکن قرار نیست حل شود
مشکل جای دیگری است
وگرنه
Iran (Islamic Republic of)
علي
۱۰:۱۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
تو را به قران به داد مستاجرها برسيد با اين وضع كه پيش ميره مستاجرها بايد تو خيابونها چادر بزنن كجاي دنيا رو ديدي يهويي رهن خانه يا كرايه 3 برابر بشه آقايان مسئول از خواب بيدار بشين به فرياد مستاجرها برسيد
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
شما مالیات میگیرید // اونم کرایه را گرانتر میکنه // این وسط مستاجر اذیت میشه
France
مینا
۱۰:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
والله ما یه پیش فروش خریدیم که اونم از سازنده خریده یعنی افزایش قیمت مسکن بخاطر اینه که سازنده ها از هم میخرن و چند دست میگرده تا میرسه به دست مالک واقعیش برای همینه که اینقدر خونه ها گران میشه دولت برای اینکارا باید راه حل پیدا کنه اگه واقعا قیمتو میخواد بیاره پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
خود حضرتعالی بزرگترین دلیل گرانی مسکن هستی چرا؟؟؟؟؟
۱- در یک خیابان ۵۰۰ متر ( مثلا دردشت نارمک) فکر کنم کمت از ۲۰ مشاور املاک نباشه. که شده محل دلالی مسکن.از نمایشگاههای ماشین هم شلوغتره به حمدالله. چرا ماه به ماه مغازه ها کاربریشون به مشاور مسکن تغییر پیدا میکنه.
۲- آقای محترم، بروید و اجاره نامه بنویسید و ببینید که تاکید میکنم هیچ کد رهگیری از سوی مشاورین املاک داده نمیشه، هیییییچ.من مستاجر تا اکنون و برای هیچ قولنامه ای تحت فشار کد نگرفتم.
۳-( مشاور املاکی) را میشناسم که ملک را میخرد و در هنگام محضر نه به نام خودش و قولنامه نوشته شده و بلکه به نام شخص ثالث میفروشد. هم حق دلالی گرفته میشود،هم مالیات انتقال را نمیدهد. سازو کارش را هم همه شما مسکنی های گرامی بلدید این بازی گرفتن مالیاتتون هم میشه مثل مالیات بر ارزش افزوده که مصرف کننده بایست در آخر پرداخت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
وی بیان کرد: بازار مسکن هم اکنون تشنه تولید مسکن است، بنابراین دولت باید در طرح ملی، انگیزه سرمایه گذاری و تولید را تقویت کند........شما را بخدا امکانات را به همه جای کشور بدهید و تهران و دیگر شهرها را اینقدر بزرگتر نکنید .
-
کیوان
۰۹:۵۸ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه دلالهای املاکی خونه های کوچیک و قدیمی رو ارزان میخرند و بازسازی جزیی به قیمت چند برابر به مردم میفروشند
هیچ کسی هم بهشون نظارت نمیکنه
کافیه یه سریبه فاز یک اندیشه بزنید از هر 10 مغازه 8 تاش املاکیه
۱۲
آخرین اخبار