۲ طرح کشاورزی در بروجرد به بهره برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح تولیدی و خدماتی در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، عزت الله نباتی ، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ۲ طرح تولیدی و خدماتی در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسید.

نباتی  درحاشیه افتتاح این طرح‌ها  افزود: این طرح‌ها شامل ایستگاه جمع آوری شیر روستای کرت آباد و مرکز پرواربندی آمیخته گری نژاد رومانوف با نژاد گوسفند محلی است.

وی اظهار داشت: ایستگاه جمع آوری شیر به ظرفیت پنج تن با اعتبار و سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: مرکز پرواربندی آمیخته گری نژاد داشتی با ظرفیت ۲۶۲ رأس دام سبک در روستای فلک الدین ایجاد شده است.

نباتی اضافه کرد: مجموع سرمایه گذاری این مرکز پرواربندی ۳۰ میلیارد ریال بوده که ۶ میلیارد ریال آن تسهیلات صندوق توسعه ملی سال ۹۷ می‌باشد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در مجموع زمینه اشتغال ۱۶ تن از جویندگان کار این شهرستان را به طور مستقیم فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان را ۶۸ هزار هکتار اراضی آبی و دیم اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی در این شهرستان وجود دارد و ۲۵ درصد اراضی باغی لرستان در بروجرد واقع شده است.

نباتی اضافه کرد: این شهرستان در بحث تولید بذر‌های اصلاح شده جایگاه خوبی در استان دارد و حدود ۷۰ درصد لرستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان را ۶۸ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی باغی بارور و یک هزار و ۸۹۰ هکتار باغات غیربارور هستند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: هم اکنون ۳۵ درصد از جمعیت شهرستان بروجرد به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/ ر

بهره برداری از ۲طرح کشاورزی در بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.