مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همانگونه که انتظار می‌رفت یکی از گروه‌های ویژه مورد توجه منشور حقوق شهروندی، زنان هستند.

زنان از گروه‌های ویژه منشور حقوق شهروندی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  فاطمه فاضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در دیدار با نمایندگان و فعالان انجمن‌های مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی، اظهار داشت: حقوق شهروندی و تببین و آگاه سازی جامعه نسبت به اهمیت آن، مسیر جامعه برای توسعه را هموار می‌کند.

وی گفت: بانوان یکی از گروه‌های ویژه منشور حقوق شهروندی هستند بطوری که علاوه بر آنکه مانند مردان مستحق برخورداری از حقوق مساوی و برابر هستند، در برخی حوزه‌های حقوق شهروندی ضرورت توجه و رعایت حقوق آنان مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ملاحظات ویژه‌ای برای فرهنگ سازی این منشور در نظر گرفته شده است و فعالیت مستمر سمن‌ها و ارتباطات تنگاتنگ و مطالبه گری آن‌ها از مسئولان می‌تواند برای جامعه مثمر ثمر باشد و مجموعه دفتر بانوان و خانواده استانداری آماده تعامل و یاری این انجمن‌ها در تمامی حوزه‌ها است.

دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوع حقوق شهروندی برای زنان استان برگزار می‌شود

در این دیدار مصوب شد: کارگاه‌های آموزشی حقوق شهروندی برای زنان سیستان و بلوچستان با شناسایی و اولویت بندی مناطق مختلف برگزار شود و وضعیت بیمه تسهیل گران و فعالان این سمن نیز پیگیری شود.

همچنین مقرر شد اعضای این سمن که تمامی آنان کارشناس و کارشناس ارشد حقوق هستند، در شورای حقوقی_اجتماعی زنان استان حضور یابند و در راستای توجه بیشتر به زنان و مطالبات و پیگیری وضعیتشان نماینده این سمن مدیر کل دفتر بانوان را در سفر به شهرستان‌ها و روستا‌ها همراهی کند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار