در اسلام آباد؛

گروه دوستی ایران پارلمانی ایران و پاکستان دیدار کردند

گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در پایتخت این کشور با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان دیدار کردند.

گروه دوستی ایران پارلمانی ایران و پاکستان دیدار کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران - جمهوری اسلامی پاکستان و هیأت همراه در ادامه دیدار‌های خود در اسلام‌آباد با همتایان خود در مجلس ملی پاکستان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی گفتگو و و تبادل نظر کردند.

امیرآبادی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از دعوت و هماهنگی‌های پارلمان جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام این سفر، نقش مناسبات پارلمانی را در توسعه و گسترش همکاری‌های دوجانبه حائز اهمیت خواند و بر تلاش دو کشور برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های مشترک در زمینه‌های مختلف به ویژه همکاری‌های اقتصادی، تجاری و امنیتی تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان با اشاره به ظرفیت اقتصادی دو کشور در توسعه و گسترش روابط فی‌مابین گفت: عملی شدن توافقات صورت گرفته در خصوص راه اندازی خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گامم مهمی برای تحکیم و تعمیق روابط دو کشور محسوب می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امیدواریم گام‌های عملی برای رفع موانع موجود در مسیر گسترش تعاملات دوجانبه از سوی کشور دوست و برادرمان جمهوری اسلامی پاکستان اتخاذ شود.
 
وی در ادامه سخنان خود افزود: جمهوری اسلامی ایران اولویت زیادی برای گسترش روابط با کشور‌های همسایه به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان قائل است و در این راستا مجلس شورای اسلامی نیز از هرگونه همکاری فی‌مابین استقبال می‌کند.

همچنین در ادامه این دیدار محمد باسط دُرازهی، محمد حسینی و محمدرضا صباغیان در خصوص امنیت مرز‌های مشترک، تقویت بازارچه‌های مرزی، به ویژه روابط پارلمانی سخنانی ایراد نموده و از همتایان خود دعوت کردند که به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند و با مقامات پارلمانی و دولتی ایران جهت رشد و توسعه مناسبات فی مابین دو کشور ملاقات‌هایی داشته باشند.

سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پاکستان و ایران نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اشتراکات دو کشور تاکید کرد و خواستار افزایش روابط دوجانبه اقتصادی فیمابین شد.

اعضای گروه دوستی پاکستان و ایران که افرادی مانند ایاز صادق نماینده فعلی مجلس و رئیس سابق مجلس ملی پاکستان نیز عضو آن است هم بر گسترش روابط پاکستان با کشورمان تاکید کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار