دروازه مشترک الکترونیکی گمرک ایران و جمهوری آذربایجان امروز افتتاح شد

دروازه مشترک الکترونیکی گمرک ایران و جمهوری آذربایجان امروز با حضور معاون وزیر اقتصاد و دارایی و روسای گمرک ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک ایران گفت: طرح تیر الکترونیک در گذرگاه مرزی آستارا با هدف اجرای الکترونیکی مراودات ترانزیتی بین ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان اجرا می‌شود.

وی افزود: آسان شدن روند ترانزیت کالا، کاهش هزینه ها، افزایش سرعت مبادلات کالا و جلوگیری از جعل اسناد از مهمترین مزایای دروازه الکترونیکی گمرک است.

رئیس کل گمرک ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران نخستین تجربه راه اندازی تیر الکترونیک در دنیا را با کشور همسایه ترکیه اجرا کرده است که مرحله اول و دوم این طرح با موفقیت اجرا شده است.

مهدی میراشرفی افزود: با دعوت گمرک جمهوری آذربایجان در همایش جهانی فن آوری و نوآوری در حوزه گمرک که با همت سازمان جهانی گمرک در باکو برگزار شد شرکت کردیم و در این اجلاس مباحثی در خصوص همکاری مشترک دو کشور در مرز‌های زمینی مطرح و گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی، با اشاره به دیدارش با مهدی اف رئیس گمرک جمهوری آذربایجان تصریح کرد: تقویت همکاری‌های بین دو کشور در حوزه گمرکی از جمله ایجاد دروازه مشترک تجاری و تسهیل ترخیص کالا‌های صادراتی و نیز استفاده متقابل از قلمروی ۲ کشور برای ترازیت کالا‌ها که از توافقات روسای جمهور دو کشور است مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م.ع

راه اندازی طرح تیر الکترونیک در گذرگاه مرزی آستارا

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.