ابطال کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای تعلیق و باطل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز گفت: با همکاری گمرکات گیلان همه فعالیت‌های تجاری دارندگان کارت‌های بازرگانی رصد شد و با این کار کارت‌های بازرگانی مشکوک به اجاره‌ای بودن در ابتدا تعلیق و پس از بررسی و قطعیت موضوع باطل خواهد شد.

وی، با تاکید بر اینکه صادرکنندگان در خصوص ایفای تعهدات ارزی بر حسب قانون اقدام کنند، افزود: صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به صورت قطعی و شفاف تعیین تکلیف کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه بیشترین مبادلات تجاری شمال از مرز آستارا با جمهوری آذربایجان که بزرگترین مرز ترانزیتی کشور است انجام می‌شود، گفت: کنترل واردات و صادرات با حساسیت بیشتری باید انجام شود و قانون در مورد مسائل ارزی تعارف ندارد و ما مکلف به جلوگیری از خروج غیرقانونی ارز از کشور هستیم.

فرهاد دلق پوش، با تأکید به برگشت ارز حاصل از صادرات و استفاده آن در چرخه اقتصادی کشور، افزود: مدارک و اسناد مثبت بر اساس ماده ۷ قانون گمرکی با رعایت قوانین که نشانگر واگذاری و اختصاص ارز حاصله به ازای مبلغ ارز صادراتی به واردات باشد باید ارائه شود.

وی، با اشاره به اهمیت تضامین ارز صادراتی و رصد آن از طریق سامانه، گفت: امیدوارم با جدیت و دقت در پایش کارت‌های بازرگانی، فضای فعالیت مناسبت‌تری برای تجار و بازرگانان گیلان، شفاف سازی امور تجاری و تسهیل در این امور با اهداف قانونی مشخص شده فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: موارد شبهه دار باید از طریق دستگاه‌های مختلف اجرایی مرتبط استعلام و مورد پایش قرار گرفته و عملکرد صادراتی، اسناد ورودی و خروجی کالا به دقت بررسی و رسیدگی شود.

 

انتهای پیام/م.ع

کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای باطل می‌شود

برچسب ها: صنعت ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.