تحصیل ۴۰ درصد دانش آموزان گیلانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تحصیل ۴۰ درصد دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در دیدار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن تقدیراز رویکرد ونگاه ویژه به تربیت نیروی انسانی و حوزه آموزش و پرورش، میزان استقبال از رشته‌های مهارتی در گیلان را مثبت و خوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون میانگین رتبه کشوری گیلان نسبت به سایر استان‌ها در رشته‌های مهارتی و فنی وحرفه‌ای از وضعیت و رتبه مناسبی برخوردار است که این رتبه در گیلان قریب به ۴۰ درصد می‌رسد که در برنامه ششم توسعه، تکلیف است تا این رتبه را به بالای ۵۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به کمبود فضای مناسب آموزشی ، افزود: هم‌اکنون شهر رشت و تالش بیش از هر منطقه‌ای در گیلان دچار کمبود امکانات زیربنایی آموزشی است و در حال برنامه‌ریزی برای رفع آن با حمایت ارگان‌های مردم نهاد و خیرین مدرسه‌ساز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: فضا‌های قبلی مدارس برای این افزایش هنرستان‌های مهارتی کفایت نمی‌کند به ویژه هنرستان‌های استان که به امکانات زیادی نیازمند است  که با این رویکرد می‌توان برخی از این کاستی‌ها را پوشش داد.

نادرجهان‌آرای با بیان‌اینکه، آموزش و پرورش با حوزه‌های مختلف صنعت و تجارت سر کار دارد، افزود: با توجه به ذائقه دانش آموزان گیلانی برای حضور در نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های خلاقانه، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره جابربن‌حیان انجام شده است که برای نخستین بار این جشنواره به میزبانی استان گیلان در انزلی اجرا می‌شود.

وی گفت: همه این امور بن مایه‌ای برای تقویت و تحکیم روابط آموزش و پرورش با بخش تولید و تجارت است و این اقدامات و حمایت‌ها می‌تواند حتی در آینده شغلی فارغ‌التحصیلان این هنرستان‌ها به شدت تاثیر گذار باشد.

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز حوزه عملکردی بخش تولید تجارت را وسیع دانست و افزود: در صنایع مختلف نظیر سلولزی، شیمیایی، فلزی، غذایی و الکترونیکی ظرفیت‌های مناسبی در استان برای بهره‌مندی هنرستان‌های آموزش و پرورش وجود دارد که با هدایت وتوجه بیشتر برای تربیت نیروی انسانی ماهر از این پتانسیل‌ها استفاده شود.

وی در ادامه تصریح کرد: زیربنا و خروجی تعلیم و تربیت در اغلب خانواده‌ها در نهایت از آموزش و پرورش است و به طور کلی خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و امیدواریم این استان که از دیرباز استان نخست فرهنگی بوده است همچنان بتواند این جایگاه را حفظ و به جایگاه نخست علمی نیز تبدیل شود.

۳۹۲هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل می‌کنند.

 

انتهای پیام / ق 

۴۰ درصد دانش آموزان گیلانی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.