پایش ۲۱ هزار خرمشهری در طرح کنترل فشار خون

شهردار خرمشهر گفت: تاکنون ۲۱ هزار نفر در خرمشهر در طرح ملی کنترل فشار خون پایش شدند که نسبت به شهرهای دیگر استان آمار خوبی است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کورش مودت شهردار خرمشهر شامگاه گذشته در جلسه ستاد اربعین خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان، اجرای زیرساخت ها از اولویت‌های پیش از رسیدن موسم اربعین دانست و گفت: قراردادی برای احداث پارکینگ شلمچه با استانداری در منعقد شده است که میزان طلب پیمانکار مجری تا این لحظه ۱۸ میلیارد تومان است با این‌حال ایرادهایی نیز در این طرح وجود دارد که نیازمند تأمین اعتبار برای رفع است.

وی، دستگاه‌های اجرایی را مکلف دانست، تمام زیرساخت‌ها و نواقص موجود در مرز شلمچه را برطرف کنند تا در ایام اربعین مشکلی ایجاد نشود.

سرپرست فرمانداری خرمشهر، بهسازی جاده‌های مواصلاتی را یکی از قبیل اقدامات دانست و گفت: طبق اعلام پلیس راهور به‌اندازه یک هزار و ۵۰۰ متر جاده بارانداز باید خاک‌ریزی و آسفالت شود و قبل از پارکینگ اصلی شلمچه نیز چند هکتار برای خودروها در نظر گرفته شود.

مودت بر لزوم ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، تأمین آب شرب سالم، تأمین وسایل خنک‌کننده و سایر امکانات لازم برای زائران تأکید کرد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در بخش دیگری به اجرای طرح کنترل فشارخون در خرمشهر اشاره کرد و گفت: از جمعیت ۷۰ هزار نفر مشمول طرح کنترل فشارخون در خرمشهر از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۱ هزار نفر در خرمشهر پایش شدند که نسبت به آمار شهرهای دیگر استان آمار خوبی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا نسبت به پایش کارمندان اداری خرمشهر اقدام کنند و افزود: باید برای اجرای این طرح اطلاع‌رسانی شود چون اکثر مردم از بیماری فشارخون خود خبر ندارند.

انتهای پیام/ د

اجرای  طرح ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: اخبار پزشکی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.