طرح جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده در پتروشیمی جم ۹۵ درصد پیشرفت دارد

طرح جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل در پتروشیمی جم با هدف جلوگیری از توقف تولید واحد‌های این شرکت به دست متخصصان داخلی در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و به نقل از پتروشیمی جم، طرح جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل به علت شکستگی مکرر خطوط خنک‌کننده GRP و از سرویس خارج شدن واحد‌های تولیدی و به تبع آن، کاهش میزان تولید واحد‌های این مجتمع پتروشیمی در دست اجراست.

این طرح به دلیل خطوط طولانی و میزان بالای عملیات، به عنوان چالشی مهم در مجتمع پتروشیمی‌جم مطرح بود که با تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده اجرای آن با هدف کاهش خسارات به دست متخصصان داخلی عملی شد.

طرح جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده GRP با کربن استیل از بهمن سال ۹۶ آغاز شد.

اجرای این طرح تاکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و با ادامه این روند، بهره‌برداری از خطوط جدید خنک‌کننده تا پایان خرداد امسال اجرایی می‌شود.

عملیات اجرایی سیویل شامل خاکبرداری به حجم تقریبی ۲۸ هزار مترمکعب، آرماتوربندی به مقدار ۴۴۰ تن، قالب‌بندی ۸ هزار مترمربع، بتن‌ریزی بالغ بر ۵۷۰۰ مترمکعب و عملیات اجرایی پایپینگ (لوله گذاری) به میزان بیش از ۴۱ هزار اینچ قطر در این پروژه اجرا شده است.

پتروشیمی جم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ک

طرح جایگزینی خطوط آب خنک‌کننده در پتروشیمی جم در حال اجراست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.