جوان سنندجی با گذشت اولیای دم از حکم قصاص رهایی یافت

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: یک جوان سنندجی که در سال ۱۳۸۹ مرتکب قتل شده بود با گذشت اولیای دم از اجرای حکم اعدام رهایی یافت.

جوان سنندجی با گذشت اولیای دم از حکم قصاص رهایی یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسحاق ابراهیمی  اظهار داشت: این جوان طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و ۹ سال بود که در زندان تحمل حبس می‌کرد که سرانجام با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان و تلاش ریش سفیدان و معتمدین شهر، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندشان صرف نظر و زندگی دوباره را به این جوان بخشیدند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده و پس از برگزاری جلسات متعدد مصالحه با خانواده مقتول، رضایت آن‌ها در لحظه‌ای که قاتل فرزندشان پای چوبه دار بود حاصل و به این ترتیب اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

مدیرکل زندان‌های کردستان گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم کردستان قلمداد کرد و افزود: هر سال در استان کردستان این چنین صحنه‌های باشکوهی که نمایانگر فداکاری و انسانیت است را شاهد هستیم.

ابراهیمی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام به گذشت و فداکاری یادآور شد: انسان در عفو و گذشت است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد که این مسئله به ویژه در شرایطی سخت همچون اجرای حکم قصاص خود را نشان می‌دهد.

وی گفت: شخصی که در اوج غضب و انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهم‌تر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.

انتهای پیام/ز

جوان سنندجی اعدام نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.