از کرایف تا مسی؛ بزرگ، اما بدون افتخار ملی

شکست ٢ بر صفر تیم‌ملی فوتبال آرژانتین از تیم‌ملی کلمبیا در مرحله گروهی جام‌ملت‌های آمریکای جنوبی، بار دیگر کابوس تکراری حذف و ازدست‌دادن یک جام دیگر را برای طرفداران تیم آرژانتین زنده کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بسیاری کوپا آمریکا را بهترین فرصت مسی برای خروج از فهرست «ستاره‌های فاقد افتخار ملی» قلمداد کرده و اذعان دارند اگر او قرار است کاری در این زمینه بکند، زمانش همین امروز است. فهرست افتخارات باشگاهی مسی با تیم فوتبال بارسلونا به قدری پربار است که شاید منهای کریستیانو رونالدو تا دهه‌ها کسی نتواند ادعای هماوردی با ستاره آرژانتینی را داشته باشد. اما وقتی از افتخارات ملی صحبت به میان می‌آید، زبان در کام‌‌ها خشک می‌شود. این مشکلی است که تا همین ٣‌سال پیش رقیب پرتغالی سمج او نیز با آن دست به گریبان بود اما قهرمانی پرتغال در جام‌ملت‌های اروپای ‌سال ٢٠١٦، نام رونالدو را برای همیشه از فهرست ستاره‌های فاقد افتخار ملی پاک کرد.

از کرایف تا مسی؛ بزرگ، اما بدون افتخار ملی


بیشتر بخوانید: معرفی بازیکنان آمریکای جنوبی تیم اینتر میلان + فیلم


اگر «کوپا آمریکا» نه، پس کِی؟

لیونل مسی ٦روز دیگر باید ٣٢ شمعی که روی کیک تولدش قرار دارد را خاموش کند. او این روزها بهتر از هرکس دیگری می‌داند که ازدست‌دادن یک جام دیگر، حتی جامی نه‌چندان معتبر چون کوپا آمریکا، طرفداران فوتبال در آرژانتین را به‌طور کامل از او ناامید خواهد کرد. این میان ارجح‌بودن «نقد» کسب قهرمانی در کوپا آمریکا ٢٠١٩، بر «نسیه» قهرمانی احتمالی در جام‌جهانی ٢٠٢٢ آن‌قدر واضح هست که مسی و دیگر اعضای تیم‌ملی فوتبال آرژانتین جرأت نکنند طرفداران فوتبال در این کشور را به ٣نفر دیگر حواله داده و قول قهرمانی در قطر را به آنها بدهند. این میان شاید تنها نکته‌ای که دل طرفداران بی‌شمار کاپیتان آلبی‌سلسته در تمام نقاط دنیا را به درد می‌آورد این است که تیم‌ملی فوتبال آرژانتین بر فرض حذف از کوپا آمریکا و حتی جام‌جهانی ٢٠٢٢، هنوز و همچنان می‌تواند به راه خود ادامه داده و کسب افتخار کند، اما لئو مسی ٣٢ساله که در موعد جام‌جهانی بعدی ٣٥‌سال دارد، به اندازه تیم‌ملی کشورش فرصت برای جبران مافات ندارد.

آخرین فرصت‌های یک ستاره

اگر می‌اندیشید این تنها لیونل مسی است که در آسمان ستارگان درخشان دنیای فوتبال انگ‌نداشتن افتخار ملی را به جان خریده است، سخت در اشتباهید. با نگاهی کوتاه به فهرست جادوگران ناکام چمن سبز در عرصه ملی متوجه می‌شوید که مسی قرار نیست این ننگ را به تنهایی بر دوش بکشد. به این اسامی توجه کنید: زیکو، پائولو مالدینی، رائول گونزالس، لوئیس فیگو و... نه؟ به قدر کافی بزرگ و در حد نام مسی نیستند؟ پس یک لحظه تأمل کنید! یوهان کرایف افسانه‌ای چطور؟ او را که دیگر در حد مسی می‌دانید!؟ بله یوهان کرایف نیز هرگز نتوانست طی دوران حضور در چمن سبز برای تیم‌ملی فوتبال هلند جامی کسب کند. اما آیا این از گناه مسی می‌کاهد؟ او یک کوپا آمریکا و نهایتا یک جام‌جهانی دیگر فرصت دارد! نه بیشتر!

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.