پایان عصر پ‍ژمان/ وداع آخرین دژبان ایران در برزیل ۲۰۱۴

پ‍ژمان منتظری، مدافع تیم ملی ایران پس از ۱۱ سال حضور در این تیم با عرصه فوتبال ملی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پ‍‍ژمان منتظری، مدافع تیم فوتبال استقلال تهران روز گذشته (سه شنبه) در مصاحبه‌ای خداحافظی خود از تیم ملی فوتبال ایران را اعلام کرد.

این مدافع ۳۵ ساله اظهار داشت: مبنی براینکه مارک ویلموتس، مربی بزرگی است و از او بسیار تشکر می‌کنم که مرا برای بازی با کره جنوبی و سوریه به اردو دعوت کرد، اما احساس می‌کنم که دیگر تیم ملی برای من کافی است. خداحافظی از تیم ملی برای بازیکن‌های بزرگ‌تر از من نیز غریبانه اتفاق افتاد، اما تصمیمم جدی است و با خانواده ام نیز مشورت کردم. می‌خواستم بعد از جام ملت‌ها بروم که همان زمان هم دیر بود. حالا، اما این تصمیم را اجرایی می‌کنم.

منتظری متولد ۱۵ شهریور ۱۳۵۲ و ۳۵ ساله است. او با درنظر گرفتن شرایط سنی خود و اینکه حتی با صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شانس اندکی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در آن رقابت‌ها دارد تصمیم به خداحافظی از عرصه ملی گرفت تا به این شکل پس از ۱۱ سال از انجام دادن نخستین بازی اش با تیم ملی کشورمان وداع کند.

پایان عصر پ‍ژمان/ وداع آخرین دژبان ایران در برزیل ۲۰۱۴

منتظری که سابقه بازی در تیم‌های فولاد خوزستان، استقلال تهران، ام صلال و الاهلی قطر را دارد پیش از اینکه به عضویت تیم ملی بزرگسالان ایران دربیاید، در سال ۲۰۰۶ همراه با تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قطر به مقام سوم رسید.

پژمان نخستین بازی ملی خود را در سال ۱۳۸۷ انجام داد، اما پس از انتخاب کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، او بیش از مربیان قبلی یعنی علی دایی و افشین قطبی به این مدافع میانی که تبحر خاصی هم در پست دفاع راست دارد و یکی از بهترین مدافعان پا به توپ ایران است، به منتظری اعتماد کرد.

او با سابقه ۵۰ بازی ملی تنها یک بار موفق به گلزنی شده است و آن یک گل را هم در جریان بازی تیم ملی مقابل فلسطین که ۱۳ مهر ۹۰ برگزار شد و با برتری هفت بر صفر شاگردان کارلوس کی روش در ورزشگاه آزادی به اتمام رسید، وارد دروازه حریف کرد.

پایان عصر پ‍ژمان/ وداع آخرین دژبان ایران در برزیل ۲۰۱۴

منتظری در هرسه بازی تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی به صورت ثابت و ۹۰ دقیقه‌ای بازی کرد، اما در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یک اتفاق مانع از این شد که پژمان حتی یک دقیقه برای تیم ملی به میدان برود. طبق ادعای سید مجید حسینی در جریان دیدار اول تیم ملی در این رقابت‌ها مقابل مراکش و پس از آسیب دیدگی امید ابراهیمی، کارلوس کی روش تصمیم می‌گیرد منتظری را به زمین بفرستد، اما با توجه به اینکه او در آن زمان در سرویس بهداشتی ورزشگاه کرستوفسکی سنت پترزبورگ، مشغول قضای حاجت بوده کی روش قید استفاده از پژمان را زده و حسینی جوان را جانشین ابراهیمی می‌کند و با توجه به عملکرد خوب سید مجید حتی پس از آسیب دیدگی روزبه چشمی هم سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی به منتظری فرصت بازی در جام جهانی را برای دومین بار متوالی نمی‌دهد.

پایان عصر پ‍ژمان/ وداع آخرین دژبان ایران در برزیل ۲۰۱۴

منتظری از حضور در فهرست و ترکیب تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هم خاطره خوبی ندارد. او جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا را به دلیل آسیب دیدگی اش در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی از دست داد تا محمدرضا خانزاده جانشینش شود و البته با وجود قرار گرفتن در فهرست نفرات اعزامی به جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، تنها در نیمه دوم بازی با یمن (نخستین بازی تیم ملی در این رقابت ها) بازی کرد. آن بازی آخرین حضور منتظری در ترکیب تیم ملی بود و در نهایت این مدافع اهوازی ۲۸ خرداد ۹۸ خداحافظی اش از عرصه فوتبال ملی را اعلام کرد.

پ‍ژمان منتظری آخرین نفری است که جمع ۴ عضو خط دفاعی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با فوتبال ملی خداحافظی می‌کند. کاری که پیش از او یعنی سید جلال حسینی، امیرحسین صادقی ومهرداد پولادی انجام داده بودند.


بیشتر بخوانید: واکنش فدراسیون فوتبال به خداحافظی پژمان منتظری از دنیای فوتبال


انتهای پیام/

خداحافظی پژمان منتظری از تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
از باشگاه خبرنگاران جوان خیلی تشکر می کنم بابت اینکه این حقیر را بدون هیچ هزینه ای یازده سال جوانتر کرد. آخه من هم متولد 52 هستم و تا الان فکر می کردم 46 سالمه ولی با خواندن این خبر فهمیدم فقط 35 سالمه. واااای خدا چه حس زیبایی!
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۰۹:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
متولد 52 و 35 ساله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
saman
۰۸:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
62