برداشت بیش از ۴۰۰ تن گل محمدی در استان یزد / فعالیت ۱۱۰ واحد گلابگیری در استان

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: از هر هکتار از سطح زیر کشت گلستان‌های استان تقریبا ۲۲۰ کیلوگرم گل محمدی برداشت می‌شود.

شیخ علیشاهی معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ,گفت: سطح کشت گلستان‌های استان ۲۳۶ هکتار است که از هر هکتار تقریبا ۲۲۰ کیلوگرم گل محمدی برداشت می‌شود.

شیخ علیشاهی افزود: پیش بینی می‌شود در مجموع ۴۲۶ تن برداشت گل محمدی در استان برداشت شود.

معاون باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: با توجه به کم آبخواه بودن گل محمدی، برای توسعه کشت آن دراستان، صد هکتار برای سال ۹۸ هدفگذاری شده است.

وی عنوان کرد: تامین نهال یارانه دار و ارائه تسهیلات با سود ۹ و ۷ درصد برای مناطق برخودرار و غیربرخوردار و با بازپرداخت طولانی مدت از خدماتی است که جهاد کشاورزی در این حوزه ارائه می‌دهد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان هم گفت: هم اکنون بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی در این حوزه فعالیت می‌کنند که اشتغالزایی بیش از ۱۲۵۰ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم داشته است.

طاقه باف افزود: با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی , تسهیلاتی برای ایجاد و استقرار این صنایع در نظر گرفته شده است.

گل محمدی جزء ۵ گیاه برتر دارویی کشور است که اشتغال زایی خوبی دارد و علاوه بر زود بازده و کم آبخواه بودن، متناسب با شرایط استان یزد است.

انتهای پیام/ص

بیش از ۴۰۰ تن گل محمدی در استان یزد برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.