از موزه منطقه‌ای اهواز چه خبر؟

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان خوزستان آخرین وضعیت موزه منطقه‌ای استان در پارک جزیره اهواز را تشریح کرد.

احمد رضا حسینی بروجنی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: موزه منطقه‌ای استان با عنوان باستان شناسی و مردم شناسی منطقه جنوب غربی کشور در پارک جزیره اهواز در حال احداث است.

وی بیان داشت: طرح احداث موزه منطقه‌ای خوزستان از سال ۸۷ در سازمان آب و برق مطرح شد و طی تفاهم نامه‌ای اجرای این طرح به سازمان میراث فرهنگی استان انتقال یافت که تاکنون با پیشرفت کندی در عملیات احداث این موزه شاهد بودیم.

حسینی بروجنی تصریح کرد: خوشبختانه از سال گذشته با اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث این طرح پیشرفت قابل توجهی داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به فعال بودن کارگاه احداث طرح موزه منطقه‌ای خوزستان افزود: این موزه، غرفه‌ها و سالن‌های بزرگ بسیاری شامل؛ بخش‌های قابل نمایش مانند نسخ و کتاب‌های تاریخی دارد.

به گفته سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان خوزستان، هم اکنون احداث موزه منطقه‌ای استان به مرحله ساخت نمای بیرونی و سیستم گرمایشی و سرمایشی و اتصالات برقی و الکترونیک رسیده است.

احمدرضا حسینی بروجنی اظهار کرد: عمده موضوعات موزه مذکور در مورد باستان شناسی و پس از آن مردم شناسی منطقه جنوب غربی کشور که شامل استان‌های همجوار استان خوز ستان از جمله استان‌های لرستان، چهار محال بختیاری و بوشهر است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان اذعان داشت: با همکاری شهرداری و سازمان آب و برق اهواز و تخصیص اعتبارات کافی برای برای ساخت این طرح برآورد می‌شود که تا پایان کار دولت یازدهم افتتاح و بهره برداری شود.

انتهای پیام/گ

احداث موزه منطقه‌ای در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.