دستگیری خواهران کلاهبردار در زرندیه / کلاهبرداری با سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی شهروندان

دو خواهرکه با جلب اعتماد شهروندان و سوء استفاده از کارت‌های بانکی آنان کلاهبرداری می‌کردند، توسط پلیس زرندیه شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیر خواهران کلاهبردار در زرندیه / کلاهبرداری با سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی شهروندانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،دو خواهر که با جلب اعتماد شهروندان و سوء استفاده از کارت‌های بانکی آنان در سایت‌های فروش اجناس دست دوم کلاهبرداری می‌کردند، در عملیات پلیس شهرستان زرندیه شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ محمد رضا روشن دل فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت‌هایی به پلیس در خصوص کلاهبرداری فردی در یک سایت فروش اجناس دست دوم، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که خانمی غریبه با مراجعه به برخی از شهروندان، با ترفند‌های مختلف و بیان همراه نداشتن کارت بانکی، نسبت به اخذ کارت بانکی آنان اقدام کرده و آنان بعد از چند روز متوجه سوء استفاده و کلاهبرداری صورت گرفته از طریق کارت بانکی شان می‌شوند.

روشن دل اظهار کرد: در مراحل تحقیقات پلیس مشخص شد که این فرد بعد از اخذ کارت بانکی این افراد، در سایت‌های فروش اجناس دست دوم، تحت عنوان فروشنده اجناس مستهلک تبلیغات زیاد داشته و از طریق کارت‌های بانکی که افراد مختلف دریافت کرده بود، اقدام به اخذ وجوهی به عنوان پیش پرداخت از خریداران می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: پس از مدتی افرادی که کالا‌های تبلیغی را در سایت مذکور خریداری کرده بودند، در می‌یابند که فرد فروشنده پس از اخذ وجوه پیش پرداخت، نه تنها دیگر جوابگوی تماس‌های آن‌ها نیست و شماره کارت‌های معرفی شده جهت واریز مبالغ دریافتی از سوی این فرد، متعلق به افرادی دیگر بوده و وی متواری و از دسترس آنان خارج شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: با پیگیری‌های تخصصی کارآگاهان پلیس سرانجام، سرنخ‌هایی از متهم به دست آمد و این فرد شناسایی و با انجام عملیاتی، در شهرستان زرندیه شناسایی و دستگیر شد.

وی در مورد محل‌های کلاه برداری توسط این افراد گفت: در بازجویی‌های انجام شده مشخص شد که فرد دستگیر شده به همراه خواهرش در شهرستان‌های زرندیه، ساوه، اسلام شهر، رباط کریم و تبریز به این روش از افراد مختلفی کلاهبرداری کرده است.

وی با ادامه تحقیقات پلیس برای شناسایی دیگر همدست این فرد، افزود: تا کنون ۳۰ نفر از شاکیانی که درحدود ۳۰۰ میلیون ریال از آن‌ها کلاهبرداری شده است، شناسایی شده و تحقیقات تکمیلی پلیس برای شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.

مال باختگان با پلیس شهرستان تماس بگیرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در استفاده از سایت‌های تبلیغی و خرید و فروش اجناس دست دوم بیان کرد: افرادی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده، برای طرح شکایت با پلیس آگاهی شهرستان با شماره تلفن‌های ۲۱۸۳۱۶۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام / الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.