معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

بی توجهی دستگاه‌ها به ابلاغیه ممنوعیت کشت برنج در برخی از مناطق کشور

تجریشی گفت: متاسفانه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به ابلاغیه ممنوعیت کشت برنج در فلات مرکزی توجهی نمی‌کنند.

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره با اجرایی نشدن برخی از مصوبات در زمینه ممنوعیت کشت برنج در برخی استان های مرکزی کشور اظهار کرد: براساس ابلاغیه سال گذشته سازمان حفاظت محیط زیست به استان های دارای ظرفیت کشت برنج اعلام شد، کشت برنج تنها در شمال کشور باید صورت می گرفت اما امسال تنها به دلیل افزایش ۵۰ درصدی بارندگی این ابلاغیه اجرایی نشد.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرایی شدن این تصمیم در سال جاری تمام تلاش خود را انجام داد اما متاسفانه  وزارت نیرو و جهاد کشاورزی به این تصمیمات توجهی نمی کنند و کشت برنج را از هفته های گذشته آغاز کرده اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: سال گذشته بسیاری از استانداران ابلاغیه ممنوعیت کشت برنج را ابلاغ نکرده بودند.

تجریشی گفت: کشت برنج در فلات مرکزی یک شکست سیاستی است و اگر مردم همکاری نکنند دوباره شاهد خشکسالی و کم آبی در تالاب ها و سدها خواهیم بود.

وی گفت: وزارت نیرو نباید برای این چنین اقداماتی درفلات مرکزی آب را مصرف کند و جهاد کشاورزی نیز نباید نهال و بذری به کشاورزان منطقه دهد و این دو دستگاه عامل اصلی این تصمیمات اشتباه هستند.


بیشتر بخوانید: پروژه‌های سدسازی افغانستان مشکلاتی را برای ایران ایجاد می‌کند


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان محیط زیست در کارگروه سازگاری با کم آبی به دستگاه های اجرایی اعتراض کردند که کشت برنج هنوز در برخی از استان ها اجرایی می کنند اما کسی توجهی به این اعتراضات نمی کند.

انتهای پیام/

وزارت نیرو و جهاد کشاورزی کشت برنج را از هفته های گذشته آغاز کرده اند

برچسب ها: محیط زیست ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار