زنده‌گیری ۳۴۸ مار در شهر کرمان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام ۳۴۸ مورد زنده گیری انواع مار طی سه ماه ابتدای سال جاری در شهر کرمان خبر داد.

زنده‌گیری ۳۴۸ مار در شهر کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  علی عسکری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در سه ماه ابتدای سال جاری ۳۴۸ مورد زنده گیری انواع مار‌ها در منازل شهروندان و محیط شهری توسط آتش نشانان شهر کرمان صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به این موضوع لازم است شهروندان در خصوص نحوه محافظت از خود در برابر مار‌ها و همچنین اقدامات اولیه در مقابل مار گزیدگی را بدانند.

مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان با تاکید بر لزوم آشنایی شهروندان با انواع مار‌ها و در ادامه به تشریح مشخصه‌های مار سمی پرداخت و عنوان کرد: مار‌های سمی دارای سر مثلثی بزرگتر از عرض بدن، مردمک چشم بیضی شکل و فرو رفتگی در بین دو چشم هستند و در مار‌های سمی دندان‌های نیش از سایر دندان‌ها بزرگتر و به خوبی قابل تشخیص است؛ همچنین مار‌های سمی داری دم کوتاه و معمولا پوستی رنگین و پر از خط و خال هستند.

وی بیان کرد: مار‌های غیر سمی داری سر گرد یا بیضی هستند و از قسمت میانی بدن تا دم باریک می‌شوند و مار‌های نیمه سمی همه مشخصات مار‌های غیر سمی را دارا می‌باشند و تنها تفاوت آن‌ها با مار غیر سمی دم متوسط شان می‌باشد که کوتاه‌تر از مار‌های غیر سمی و بلندتر از مار‌های سمی می‌باشد.

عسکری با اشاره به اینکه هر مار گزیدگی را باید جدی گرفت و سمی تلقی کرد، گفت: چنانچه شخصی دچار مار گزیدگی شد ازشکافتن و مکیدن محل گزش یا تزریق مواد شیمیایی و دارویی در محل گزش خودداری شود.

وی همچنین بر لزوم پرهیز از قرار دادن کیسه یخ در محل گزش تاکید کرد و افزود: در صورت مارگزیدگی ابتدا باید سعی در آرامش بیمار شود و ضمن بی حرکت نگه داشتن عضو دچار مار گزیدگی آن ناحیه از بدن در سطح پایین‌تر از قلب نگه داشته شود و سریع بیمار را به مرکز درمانی منتقل کنید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان به شهروندان توصیه کرد: اگر در طبیعت چادر زده‌اند درب آن بسته باشد و شیشه و درب‌های اتومبیل را باز نگذارند؛ همچنین از تردد غیر ایمن در مکان‌هایی که فاقد دید کافی یا دارای گل و گیاه فراوان هستند پرهیز شود و شهروندان برای کوهنوردی و پیاده‌روی در طبیعت از کفش‌های ساقه بلند مانند چکمه و پوتین استفاده کنند.

انتهای پیام/س

انجام ۳۴۸ مورد زنده گیری انواع مار طی سه ماه ابتدای سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار