تولید نرم افزار رنگ همانندی برای اولین بار در کشور

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران از تولید نرم افزار رنگ همانندی یا نرم افزار محاسبه فرمولاسیون رنگ، بر اولین بار در کشور توسط محققان پارک علم و فناوری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،صابریان مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به تولید نرم افزار رنگ همانندی برای اولین بار در کشور توسط محققان پارک علم و فناوری استان گفت: با توجه به کمبود مواد اولیه در بازار و تغییر مداوم تامین کنندگان مواد اولیه، این نرم افزار امکان محاسبه فرمولاسیون با مواد جدید را در کمترین زمان ممکن مقدور می‌سازد.

وی افزود: بیش از ۲۰ شرکت تولید کننده سخت افزار‌های رنگ همانندی در جهان وجود دارند که دسترسی به این نرم افزار را ندارند و گزینه‌های اصلی جهت صادرات محصول به حساب می‌آیند.

وی گفت: استفاده از این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، در خرید محصولات مشابه خارجی، موجب صرفه جویی در مواد اولیه وارداتی شده و قطعا موجب کاهش چند میلیون دلاری خروج  ارز از کشور خواهد شد.

صابریان افزود: با تولید این نرم افزار، ایران به عنوان پنجمین تولید کننده نرم افزار رنگ همانندی در جهان بعد از کشور های آمریکا، ژاپن، آلمان و ایتالیا است.

وی گفت: علاوه بر فروش مستقیم این محصول در بازار‌های خارجی، استفاده از این محصول توسط صنایع، موجب وابستگی مشتریان خارجی به محصولات این شرکت تولید کننده  خواهد شد.

وی موارد استفاده این محصول را در در صنایع تولید کننده رنگ‌های صنعتی و ساختمانی، خودرویی، پودری، چاپ، مستربچ، نساجی، الیاف، دندانپزشکی و استتار نظامی عنوان کرد.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری مازندران افزود: نرم افزار رنگ همانندی، نرم افزاری است که با بکارگیری از معادلات بین تداخل نور و ذره، می‌تواند فرمولاسیون نهایی برای رسیدن به یک رنگ هدف را محاسبه کند.
انتهای پیام/س
 
 

تولید نرم افزار رنگ همانندی در پارک علم و فناوری مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار