دادستان کل کشور در سنندج:

از ابتدای تیرماه شاهد تحولات نیکی در حوزه فضای مجازی خواهیم بود/ اجرای عدالت مطالبه اصلی مردم از قوه قضائیه است

از ابتدای تیر ماه شاهد تحولات نیکی در حوزه فضای مجازی خواهیم بوددادستان کل کشور با اشاره به اینکه مشکلات فضای مجازی فریاد دستگاه قضا را هم در آورده بود، گفت: از ابتدای تیرماه امسال شاهد اتفاقات و تحولات نیکی در حوزه فضای مجازی خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری پیش‌از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان جدید مرکز استان کردستان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز برای ما ملت اسلامی ملاک است، اظهار داشت: امروز اقوام و ادیان مختلف در ایران زیر پرچم قرآن و اسلام با حفظ وحدت زندگی می‌کنند.

وی افزود: هر چند شرایطی خاص در منطقه آسیا وجود دارد و در عین حال دشمن همواره در تلاش برای نابودی این ملت کمر بسته، اما این ملت در صحنه مبارزه با استکبار و دفاع از حریم اسلام، جانانه ایستاده‌اند.

دادستان کل کشور با ذکر اینکه ما با سرافرازی تمام و با افتخار نه تنها به منطقه بلکه به تمام کشور‌های روی کره زمین اعلام می‌کنیم که شما ملتی مقتدرتر، مستقل‌تر، با عزت و کرامت‌تر از ملت ایران پیدا نمی‌کنید، گفت: امام راحل (ره) در شرایط سخت پیروزی انقلاب اسلامی که همه قدرتشان را گذاسته بودند برای نابود کردن اسلام و نظام، با صلابت و اقتدار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و در هفته گذشته نیز حضرت امام خامنه‌ای در دیدار با بزرگترین مدعی استکبار و استعمار جهانی یعنی آمریکا، عزتمدارانه و مقتدرانه فرمودند «ترامپ را شایسته مذاکره و اینکه به او پیامی بدهم، نمی‌بینم».

وی با اعلام اینکه اینجاست که باید بگوییم «ای رهبر عزیز؛‌ای کسی که عزت، اقتدار، شرف و آبرو به این مملکت و نظام داده‌ای، سربازت هستم»، تصریح کرد: این عزت، عزت اسلام و قرآن و نظامی است که مبتنی بر اسلام و قرآن و مستحضر به خون هزاران شهیدی بوده که در طول این چهل سال تقدیم انقلاب و اسلام شده است.

ملت ایران صادرکننده عزت و افتخار به سایر ملل آزادی‌خواه دنیا هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اذعان به اینکه ملت ایران نه تنها خود مقاومت نشان داده بلکه صادرکننده عزت و افتخار به سایر ملل آزادی‌خواه دنیا هستند، ادامه داد: کردستانی‌های سلحشور همچنان در صیانت از این اقتدار، سرافزازی و عزت دفاع کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات هرگز نباید ما را از مسیر بازدارند، ادامه داد: ملت ایران به تحمل مشکلات عادت کرده‌اند به گونه‌ای که زمانی دشمن برای این مردم و منطقه خواب‌های شومی دیده بود ما شاهد بودیم که خود ملت کردستان چگونه با مشت آهنین به پوزه کسانی زد که پای پرچم دشمن کاسه لیسی می‌کردند و همچنان پای آرمان‌ها و عزت خود نشسته‌اند.

دادستان کل کشور عزت را از آن خدا، رسول خدا و کسانی دانست که در راه خدا حرکت می‌کنند و خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم که در سرزمین سلحشور و قهرمان پرور کردستان هستم و خدا را شاکرم که توانستم توفیق حضور در این استان را یابم.

وی با یادآوری اینکه در آستانه هفته قوه قضاییه هستیم، گفت: هفتم تیرماه سالروز شهادت معمار قوه قضاییه آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ارزشمند ایشان است که یادآور این نکته است که هرچند سرمایه‌های ارزشمندی را از دست دادیم، اما دستاورد‌های عظیمی را کسب کرده، به حدی که این سرمایه عظیم به پای آن نتیجه می‌ارزید.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه برای حفظ اسلام و انقلاب شهدایی فدا شدند، تأکید کرد: امروز ما تکلیف عظیمی برای قدردانی از این جانفشانی داریم.

وی قوه قضائیه را یک قوه بسیار مهم، تأثیرگذار و خاص دانست و گفت: مردم به حق انتظار اجرای عدالت در کالبد آن را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه مردم یک شاخص برای مقبولیت دستگاه قضایی تعیین کرده‌اند که همان تظلم‌خواهی بر حق قوه قضایی است، تأکید کرد: تحقق این مهم بزرگترین خدمت به مردم است.

وی با اذعان اینکه مسئولیت بسیار سنگین است، گفت: هیچ کار و مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی و منظر قران خطیرتر از قضاوت نیست. دادستان کل کشور با بیان اینکه نخستین وظیفه برای یک دادستان، احقاق حقوق شهروندی در چارچوب قانون و مقررات است تا زمانی که شکایت به احقاق حق شاکی منتهی شود، تصریح کرد: وظیفه دوم یک دادستان دفاع از حقوق عامه مردم است که در این جایگاه باید تمام قد به میدان برود.

وی با گریز به اینکه چند سالی به‌دلیل فقدان قانون مناسب دفاع از حقوق عامه مورد غفلت واقع شده بود، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیز حرکات خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

پرونده‌ها با صلح و سازش به اتمام برسد

دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌های استان درخواست کرد: هر جا که به حق عموم مردم تعرض شده بود، کوتاهی نکنید و حتی با مدیران متخلف در قالب قانون برخورد کنید.

وی سومین وظیفه دادستان را نظارت بر دادسرا به‌عنوان اولین سنگر و پیشخوان قوه قضاییه دانست و تأکید کرد: باید دادستان‌ها در وقت و خارج از وقت اداری در در صحنه کار و خدمت مردم باشند و وظایف یک دادستان نباید محدود به وقت اداری باشد.

‌منتظری در ادامه با درخواست اینکه نظارت دادسرا به مجموعه دادسرا‌های سطح استان در دستور کار قرار گیرد و این مهم با دقت و سرعت پیگیری شود، گفت: سیاست راهبردی قوه قضاییه این است که تا می‌توان پرونده‌ها را با صلح و سازش به اتمام رساند و به همین خاطر شورا‌های حل اختلاف به این جهت هدایت شود که پرونده‌ها را به صلح و سازش منتهی ساخته و این فرهنگ را در جامعه، روستا‌ها و شهرستان‌ها گسترش دهند.

وی یکی از امتیازات استان کردستان را حضور روحانیون اهل‌سنت دانست که با حضور در بین مردم کدخدامنشانه و ریش سفیدانه در حال خدمت هستند.

دادستان کل کشور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز در کل کشور و در مناطق مرزی شاهد امنیتی هستیم که سزاوار مردم است، اظهار کرد: به برکت انقلاب و مردم انقلابی امنیت قابل قبول و ارزشمندی در کشور حاکم است به همین خاطر باید از این امنیت به عنوان یک فرصت استفاده کرد.

وی با ذکر اینکه امنیت عنصری است که در تمام زمینه‌ها دخیل است، افزود: در شرایط اقتصادی کنونی باید از این امنیت کمک گرفت و تمامی مسئولان با تعهد اخلاقی و کاری از آن به مثابه نخ نگهدارنده مهره‌های تسبیح تمسک پذیرند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در حوزه‌های تصمیم‌گیری اقتصادی باید گره‌های کار را پیدا کرد و در اندیشه رفع آن بود، تصریح کرد: مسئولان و مردم هر جا که مشکلی را یافتند که در حوزه وظایف و تکالیف قوه قضاییه قابل حل و رفع است، آن را منتقل کنند تا گره‌های قضایی تا جایی که قانون و شرع اجازه می‌دهد باز شود.

دستگاه قضایی در کنار دولت در خدمت مردم است

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی در کنار دولت در خدمت مردم و در تلاش برای رفع مشکلات مردم است، گفت: امروز دشمن در یک جنگ اقتصادی با ملت به میدان آمده و باید هوشیار بود که در این جنگ بهانه‌ها را کنار گذاشت و با تحمل مشکلات اقتصادی در جنگ اقتصادی با همدلی می‌توان پیروز شد.

‌منتظری در تأیید و تکمیل سخنان استاندار کردستان با بیان اینکه مشکلات فضای مجازی فریاد ما را هم در آورده، توضیح داد: فضای مجازی فناوری ارزشمندی است که رها شده که بدان خاطر بوده که مدیریت‌های الزامی بر این موضوع کم بوده و آثار سوئی را به جای گذاشته به همین خاطر از ابتدای تیرماه امسال شاهد اتفاقات و تحولات نیکی در حوزه فضای مجازی خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش تعامل بین دستگاه قضا و حوزه نیرو‌های نظامی و انتظامی، گفت: در حوزه استفاده از فضای ارتباطات الکترونیکی و رسیدگی به کارت‌های ضابطین این همکاری با جدیت بیشتری دنبال شود.

دادستان کل کشور با تأسی به کلام پیامبر (ص)، بیان کرد: ما از حوزه مدیرانی که کار امروز را به فردا می‌اندازند بسیار آسیب دیده‌ایم، ما نوکر مردم هستیم و باید در خدمت مردم باشیم نه اینکه بر آنان ارباب باشیم؛ نباید از خاطر برد که ما وقت خود را برای خدمت به مردم فروخته‌ایم.

‌منتظری ابراز تأسف از اینکه مردم از مراجعه به ادارات دولتی ناراضی هستند، گفت: مسئولیت این امر با ما مسئولان است چراکه آنچه برای ما مهم است ادای وظیفه است، ما نوکر و خدمتگزار مردم هستیم و به همین خاطر از دادستان‌ها مؤکدا درخواست می‌کنم تمام ۲۴ ساعته در خدمت مردم باشند چراکه مردمی که به دادسرا مراجعه می‌کنند افراد گرفتار و درمانده هستند که باید به‌جد پیگیر درخواست‌های آن‌ها بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش باهر
۱۶:۲۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
جناب منتظری!
انشاءالله و تعالی موفق و موید به تاییدات قادر متعال باشید.
جزاک الله خیرالجزا فی الدنیا والاخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
انشاءالله قوه قضائیه ورود کند