تعامل میان زندان‌ها و دستگاه قضایی در کردستان مثال‌زدنی است

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: خوشبختانه تعامل میان زندان‌ها و دستگاه قضایی در کردستان مثال‌زدنی است.

تعامل میان زندان‌ها و دستگاه قضایی در کردستان مثال‌زدنی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان کردستان، از دیدار‌های چهره به چهره مسئولان قضایی با زندانیان خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ مورد و در سه ماهه نخست سال‌جاری نیز ۱۵۰ مورد قضات از زندان‌ها و مراکز اصلاحی و تربیتی سطح استان بازدید کرده و از نزدیک به مسائل و مشکلات مددجویان رسیدگی کرده‌اند.

وی بازدید قضات از زندان‌ها را در کاهش جمعیت کیفری این مراکز بسیار موثر دانست و افزود: حرکت در مسیر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها همواره از منویات رهبر معظم انقلاب و مورد تاکید رئیس قوه قضائیه بوده که خوشبختانه در استان کردستان قضات و مسئولان قضایی با بازدید‌های هدفمند و مستمر خود از این مراکز، جدیت خود در امر مهم «کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» نشان داده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان حل مشکلات قضائی مددجویان را یکی دیگر از نتایج مثبت بازدید قضات از زندان‌ها دانست و تصریح کرد: حضور قضات در زندان‌ها علاوه‌بر اینکه آرامش روحی و روانی در مددجویان ایجاد و مشکلات قضائی آنان از نزدیک حل می‌شود، از سوی دیگر نیز از مراجعه جمع کثیری از خانواده‌های مددجویان به مراجع قضایی نیز جلوگیری می‌کند.

وی تعامل میان زندان‌ها و دستگاه قضا در کردستان را مثال‌زدنی دانست و گفت: دیدار‌های چهره به چهره قضات با مددجویان می‌تواند در بهره‌مندی مددجویان از تاسیسات حقوقی و قانونی همچون مرخصی، تخفیف مجازات، تعلیق مجازات، و آزادی مشروط مؤثر باشد.

ابراهیمی در پایان سخنان خود از از رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات بابت همکاری مؤثرشان با زندان‌های سطح استان قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه این تعاملات دوسویه شرایطی فراهم کرده تا زندانبانان بتوانند رسالت خطیر خود را به بهترین نحوه ممکن انجام دهند.

انتهای پیام/ز

تعامل میان زندان‌ها و دستگاه قضایی در کردستان بسیار خوب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.