شکایت از کاخ سفید به دلیل پنهان کردن یادداشت‌های نشست پوتین و ترامپ

دو سازمان غیردولتی شکایتی را علیه دولت آمریکا به دلیل پنهان کردن یادداشت‌های مربوط به نشست خصوصی سال گذشته ترامپ و پوتین در فنلاند، مطرح کردند.

شکایت از کاخ سفید به دلیل پنهان کردن یادداشت‌های نشست پوتین و ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل پایگاه خبری هیل بنا به گزارش روزنامه تایم، دو سازمان غیردولتی روز گذشته شکایتی را علیه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص یادداشت‌های مربوط به نشست خصوصی سال گذشته او با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند صورت دادند.

در این شکایت آمده است مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به طور غیرقانونی به رئیس جمهور اجازه در اختیار گرفتن یادداشت‌های مربوط به نشست خصوصی با همتای روسی خود در فنلاند را داده است. همچنین در شکایت علیه دولت ترامپ آمده تحت قانون ثبت فدرال، وزیر خارجه آمریکا مستلزم به حفظ و نگهداری یادداشت‌های مربوط به هر نشستی است که از سوی کارکنان وزارت خارجه تدارک دیده می‌شود.

بنا به گزارش روزنامه تایم، در شکایت نهاد‌های غیردولتی آمده است: رئیس جمهور آمریکا اقداماتی غیرمعمول و در برخی موارد افراطی را در جهت پنهان کردن جزئیات این نشست‌ها نه تنها در سطح گسترده از عموم مردم، بلکه از اعضای کلیدی دولت خود در پیش می‌گیرد.

در این شکایت با استناد به گزارش روزنامه واشنگتن پست یادآوری شده پس از نشست گروه ۲۰ در ژوئیه سال ۲۰۱۷ در هامبورگ آلمان، جائیکه ترامپ نشستی دو ساعته با پوتین بدون حضور دستیارانش داشت، رئیس جمهور آمریکا یادداشت‌های مربوط به این نشست را در اختیار گرفت. همچنین این دو نهاد غیردولتی در شکایت خود تاکید کردند هیچ بیانیه‌ رسمی در ارتباط با این نشست در دست نیست و مقامات روسیه مدعی هستند که شماری از توافقات دو جانبه پس از این نشست صورت گرفته است.

کاخ سفید پیشتر از ارائه جزئیات ارتباطات میان پوتین و ترامپ به دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا خودداری کرد. وزارت دادگستری هنوز به درخواست پایگاه خبری هیل برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداده است. کاخ سفید درخواست‌های مربوطه را به وزارت دادگستری این کشور ارجاع داده است.

پوتین و ترامپ سال گذشته میلادی در هلسینکی فنلاند اولین نشست رسمی خود را پشت در‌های بسته و به صورت خصوصی برگزار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار