احتمال کمک غذایی ۱۰۰ هزار تنی چین به کره شمالی

گفته می‌شود احتمال دارد رئیس‌جمهور چین در سفر خود به کره شمالی ۱۰۰ هزار تن مواد غذایی به این کشور اهدا کند.

احتمال کمک غذایی ۱۰۰ هزار تنی چین به کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، گفته می‌شود «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در سفر خود به کره شمالی که قرار است در اواخر هفته جاری صورت بگیرد احتمال دارد ۱۰۰ هزار تن مواد غذایی به «کیم جونگ اون» رهبر این کشور اهدا کند.

پس از اعلام خبر سفر آتی رئیس‌جمهور چین به کره شمالی از سوی رسانه‌های دولتی هر دو کشور در روز دوشنبه، خبرگزاری «یونهاب نیوز» کره جنوبی روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد پکن برای نشان دادن عزم خود به منظور بهبود روابط با پیونگ‌یانگ، احتمال دارد در غالب کمک‌های بشردوستانه ۱۰۰ هزار تن مواد غذایی به کره شمالی اهدا کند.

بنا به گزارش‌ها این اقدام مقامات پکن در پی آن صورت می‌گیرد که کره شمالی با خشکسالی گسترده روبرو است. به نوشته خبرگزاری‌های پیونگ‌یانگ، در چند ماه اخیر کم‌ترین بارش‌ها در یک قرن گذشته در این کشور روی داده است. از سوی دیگر این کشور سال‌هاست که با تحریم‌های بین‌المللی به ویژه از سوی آمریکا روبروست. در این میان چین نقش جریان حیات اقتصادی پیونگ‌یانگ را در طول این سال‌ها بازی کرده است. در حال حاضر که دو کشور در تنش با آمریکا هستند و مذاکرات سختی با آن داشته‌اند به نظر می‌رسد پکن تمایل بیشتری برای ایجاد روابط بهتر با همسایه خود دارد.

ارزیابی مشترک ماه گذشته «سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل» و «برنامه غذایی جهانی» نشان داد که «حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم کره شمالی به دلیل خشکسالی، گرما و وقوع سیل در فصل رشد از کمبود مواد غذایی رنج می‌برند». در این راستا، کره جنوبی متعهد شده است هشت میلیون دلار کمک غذایی به همسایه شمالی خود اهدا کند و گفته می‌شود روسیه قصد دارد ۵۰ هزار تن گندم به این کشور ارسال نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار