گشایش نمایشگاه صنایع‌ دستی در نقطه صفر مرزی ایران

همزمان با هفته صنایع دستی نمایشگاه عرضه توانمندی‌های هنرمندان حوزه صنایع دستی در نقطه صفر مرزی ایران و در پایانه گمرکی باجگیران برپا شد.

گشایش نمایشگاه صنایع‌ دستی در نقطه صفر مرزی ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی رجایی نیا فرماندار قوچان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: صنایع دستی یکی از ظرفیت‌های خوب در اشتغال مردم محور و خانگی است که در جوامع روستایی، عشایری و شهری قوچان رونق دارد.

وی افزود: مرز باجگیران ظرفیت بسیار در زمینه ارتباطات تجاری با کشور ترکمنستان دارد و تردد گردشگران می‌تواند فرصت خوبی را برای معرفی قوچان و فرهنگ ایرانی ایجاد کند.

فرماندار قوچان  گفت: این نمایشگاه به مناسبت هفته صنایع دستی برای اولین بار در نقطه صفر مرزی در راستای ترویج فرهنگ بومی و محلی و آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی اصیل ایرانی برگزارشده است.

رجایی نیا با اشاره به برگزاری نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان در فروردین ماه سال جاری در نقطه صفر مرزی ترکمنستان گفت: برگزاری نمایشگاه، نوروز گاه و از این قبیل برنامه‌های فرهنگی در مرز ایران و ترکمنستان می‌تواند در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور مؤثر باشد و هر دو کشور با ظرفیت‌های فرهنگی، تولیدی، اجتماعی و اقتصادی هم آشنا می‌شوند.
 
هنرمندان در این نمایشگاه سه روزه  تولیدات خود در رشته‌های گلیم بافی، چارق دوزی، لباس‌های محلی، چرم دوزی، نمد و غذا‌های بومی و محلی را به نمایش گذاشته اند.
 
انتهای پیام//ا.آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.