راهیابی ۴۵ نفر از قاریان کاشانی به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن

مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با راهیابی ۴۵ قاری قرآن کاشانی به استان در این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام اصغر توسلی رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ۵،۱۰،۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزارشد.

وی، با اشاره به افزایش حدود ۷۰ درصدی شرکت کنندگان در این مسابقات به تعداد ۵۵۲ نفر نسبت به سال گفت: سال قبل تعداد شرکت کنندگان ۳۷۵نفر بود.

به گفته وی، ۲۵درصد از شرکت کنندگان برادران و ۷۵ درصد دیگر خواهران بودند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن ۱۲تیرماه در اصفهان برگزار می‌شود افزود: در سال‌های قبل ۵۰ درصد رتبه‌های حفظ قرآن استان اصفهان از شهرستان کاشان بوده است.

حجت الاسلام توسلی، داوری مسابقات شهرستانی را با ۱۴ داور و سه نفر از اساتید به عنوان کارشناس تلاوت یادآورشد و گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در روز پنج شنبه ۲۳خردادماه سال جاری در امامزاده سلطان امیراحمد برای برادران و در امامزاده طاهر منصور برای خواهران در دو سالن مجزا برگزارشد.

وی اظهارداشت: همچنین مرحله مقدماتی این مسابقات در آستان مقدس علی بن باقر علیه السلام مشهداردهال برای شرکت کنندگان بخش نیاسر و اردهال و در شهر مشکات برای شهر و روستا‌های شمال کاشان برگزارشده است.

انتهای پیام/م

 

برگزاری مسابقات سراسری قرآن در کاشان

برچسب ها: قرآن ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.