فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد خبرداد

افزایش ۳۶ درصدی کشف مواد مخدر درکهگیلویه و بویراحمد

کشف و ضبط مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای امسال تاکنون ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد درنشست شورای هماهنگی این استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با اجرای تور ایست و بازرسی و گشت زنی در محور‌های مواصلاتی استان بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سردار انصاری با اشاره به اینکه از این میزان یک تن و ۹۵۰ کیلوگرم آن تریاک بود، افزود:در این زمینه ۴۱۵ نفر دستگیر و ۹۷ خودرو هم توقیف شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:پارسال پنج تن و ۳۲۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و در همین زمینه هزار و هفتصد و چهار نفر هم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

رضایی با اشاره اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مصرف مواد مخدر در جایگاه ۲۳ کشور قرار دارد، افزود: نبود ایستگاه‌های سیار و دائمی در ورودی و خروجی استان از مشکلات پیش رو است که تلاش می شود با برپایی آن‌ها راه ورود مواد مخدر به استان بسته شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف مواد مخدر به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه است، گفت:۱۵۰ هزار دانش آموز در استان وجو دارد که یک و یک دهم درصد از آن‌ها آلوده به مواد مخدر هستند.

رضایی ادامه داد: ۷۶ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان وجود دارد و ۹۰ تشکل مردم نهاد در زمینه پیشگیری و درمان مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اضافه کرد: پارسال ۱۹۹ نفر از بهبود یافتگان، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی دریافت کردند.

استاندار هم گفت: مدیران باید نظم در جلسات را رعایت کنند و سر ساعتی که معین شده در جلسات حضور داشته باشند.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر در بحث مواد مخدر نیست، افزود: باید با کنترل مدیریت بر روی مصرف مواد مخدر حساس باشیم چراکه مواد مخدر خانمان سوز است.

وی گفت: مبارزه با مواد مخدر باید فراگیر و مداوم باشد چرا که یکی از معضلات عمومی جامعه است و تنها نباید در روز و یا هفته مواد مخدر به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/غ

فعالیت ۷۶ مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.