استاندار خراسان رضوی:

رویکرد ما حمایت از هر گونه فعالیت اقتصادی مشروع است

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه روابط استان با افغانستان آمادگی داریم تا در طول مرز ، شهرک‌های صنعتی مشترک دائر شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی  استاندار خراسان رضوی در دیدار سرکنسول جدید افغانستان در مشهد ضمن تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های همکاری مشترک بین ایران و افغانستان گفت: رویکرد ما حمایت از هر گونه فعالیت اقتصادی مشروع است و در حوزه روابط مشهدبا افغانستان هم آمادگی داریم در طول مرز، شهرک‌های صنعتی مشترک دائر شوند البته باید موانع گمرکی را نیز برطرف کرد.
 
وی ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و افغانستان ادامه داد: این اشتراکات باعث شده است که نه تنها ایران بیش از ۴۰ سال میزبان برادران افغانستانی خود باشد بلکه فرصت‌های شغلی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

استاندار خراسان رضوی گفت: آرزو می‌کنیم در افغانستان امنیت پایدار بوجود بیاید که این در نهایت به نفع هر دو ملت تمام خواهد شد و در این صورت است که خواهیم توانست به سمت پیشرفت همه جانبه حرکت کنیم.

رزم حسینی با اشاره به مرز‌های طولانی  خراسان رضوی با کشور افغانستان افزود: برادران افغانی ما تاکنون بیشتر در حوزه تجارت فعال بوده اند این در حالی است که در حوزه‌های دیگر از جمله صنعت و معدن هم در استان می‌توانند فعالیت خود را دنبال کنند.
 
وی  با بیان اینکه در حوزه‌های محیط زیست هم زمینه‌های همکاری بین طرفین فراهم است، تصریح کرد: در استان سطح روابط اقتصادی باید افزایش پیدا کند، چون سیاست دولت بر همین اساس است.
 

تحریم‌ها در روابط تجاری ایران و افغانستان تاثیری ندارد

 
جابر انصار سرکنسول جدید کشور افغانستان در مشهد نیز گفت: با وجود مدیریت شما و همکاری مجموعه استان یقین داریم می‌توانیم موانع همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بیش از پیش برطرف کرده و در راستای توسعه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی گام‌های جدی برداریم.
 
وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها در روابط تجاری بین دو کشور تاثیری نداشته است، ادامه داد: تجارت دو کشور سنتی و مبتنی بر اعتقاد و باور است به هرحال اگر می‌خواهیم به یک نظام اقتصادی توانا دست پیدا کنیم در حوزه‌های اقتصادی باید به توسعه پایدار برسیم.

سرکنسول کشور افغانستان بر واردات بیشتر از ایران تاکید کرد و گفت: ما هم مثل شما طرفدار سرمایه گذاری‌های مشترک هستیم در همین راستا سعی می‌کنیم موانع گمرکی را برداریم.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.