باز مهندسی ایستگاه مرکزی راه آهن همدان

کارکرد ایستگاه مرکزی راه آهن همدان باز مهندسی می شود.

باز مهندسی ایستگاه مرکزی راه آهن همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کارکرد ایستگاه مرکزی راه آهن همدان گفت: خط راه‌آهن همدان باید مسیری اقتصادی‌ را در پیش گیرد.

وی در حاشیه بازدید از راه‌آهن همدان و بیمارستان نیمه کاره تویسرکان در جمع خبرنگاران علت تأخیر در افتتاح  طرح بیمارستان جدید تویسرکان را ارتقا تعداد تخت های آن از ۹۶ به ۱۵۴ تخت عنوان و ابراز امیدواری کرد: این طرح تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

اسلامی با بیان اینکه کارکرد ایستگاه مرکزی راه آهن همدان باید باز مهندسی شود، گفت: در حال حاضر احداث خط اتصال راه‌آهن همدان به ملایر در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه اتصال ریل راه‌آهن همدان به سنندج نیز در حال اجراست و با اجرای این پروژه راه‌آهن غرب کشور به سمت مرزهای خروجی متصل می‌شود، گفت: امیدواریم با وجود محدودیت‌های موجود در منابع و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، اقدامات تکمیلی برای احداث شبکه سراسری راه آهن همدان را دنبال کنیم.

اسلامی با بیان اینکه خط راه‌آهن همدان باید مسیری اقتصادی را در پیش گیرد، عنوان کرد: باید حمل بار استان توسط خطوط راه‌آهن انجام شود که این امر در حمل غلات، سوخت، معادن و صنایع به خصوص صنعت فولاد هماهنگ شده است.

وی  با اشاره به برنامه‌های تکمیلی راه‌آهن همدان بابیان اینکه ریل به همدان رسیده و مردم همدان و استان های همجوار از فرصت سفرهای ریلی برخوردار هستند، گفت: تصمیمات در زمینه توسعه و گسترش راه‌آهن همدان باید بهینه شده و خدمت‌رسانی راه‌آهن همدان کیفی‌سازی شود.

اسلامی با بیان اینکه انتقال ایستگاه راه آهن همدان به داخل شهر و نزدیکترین محل برای مردم مدنظر است، گفت: در تلاش هستیم ایستگاه راه‌آهن همدان به منظور دسترسی بهتر به داخل شهر انتقال پیدا کند.

 وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه قرارداد پروژه احداث خط انتقال ایستگاه راه آهن همدان منعقد شده و پیمانکار کار را شروع کار کرده است، گفت: با احداث ایستگاه راه آهن همجواری بین ترمینال مسافربری، فرودگاه و راه آهن به صورت ترکیبی به وجود خواهد آمد که این پروژه در دست اجراست.

انتهای پیام/ا

باز مهندسی ایستگاه مرکزی راه آهن همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.