سفینه ساعت اتمی، جدید‌ترین موقعیت‌یاب فضایی در مدار زمین

سفینه ساعت اتمی زمین با ارسال به مدار کره زمین در تاریخ معین شده به صورت خودران به حرکت خود ادامه می‌دهد.

ساعت اتمی ناسا زمین را در 24 ژوئن ترک می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ناسا سفینه ساعت اتمی زمین را در تاریخ ۳ تیر ۱۳۹۸ به مدار زمین ارسال می‌کند و این سفینه با هدف راهنمایی برای سفینه‌های فضاپیما‌های دیگر در محل مورد نظر قرار می‌گیرد. ساعت اتمی زمین به همراه ماهواره SpaceX Falcon Heavy به فضا ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید: هلیکوپتر مریخ ناسا از یک تست دیگر سربلند بیرون آمد


ساعت اتمی زمین دقتی ۵۰ برابر بیشتر از ساعت ماهواره‌های موقعیت‌یاب-GPS دارد و هر ۱۰ میلیون سال یکبار تنها ۱ ثانیه خاموش می‌شود. با توجه به گزارشات منتشر شده از سوی ناسا این سفینه می‌تواند کمک بزرگی به فضانوردان و دانشمندانی که در ایستگاه بین المللی فضایی حضور دارند، باشند. یعنی توانایی‌های مسیریابی و موقعیت سنجی سفینه ساعت اتمی به فضانوردان و دانشمندان این امکان را می‌دهد با دقتی بسیار زیاد موقعیت دقیق خود را دریافت و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهند.

ساعت اتمی زمین، جدیدترین راهگشای فضانوردان حاضر در مدار زمین

این سفینه با تجهیزات پیشرفته خود می‌تواند باعث تکامل و پیشرفت فناوری GPS موجود در زمین نیز شود. حتی با وجود توانایی‌هایی در این سفینه می‌تواند ار آن در برقراری ارتباط با سفینه‌های موجود در مریخ نیز استفاده کرد و ارتباطی شفاف‌تر و با سهولت بیشتری را بین ایستگاه‌های موجود در کره زمین و مریخ به وجود آورد.

ناسا وعده داده است در صورت تحقق اهداف کوتاه مدت این سازمان در ارتباط با ساعت اتمی زمین در سال ۲۰۳۰ میلادی از آن به عنوان سفینه اختصاصی برای ماموریت‌هایی فضایی نیز استفاده می‌شود. هر چند برخی از کارشناسان فناوری این گفته مدیران ناسا را زیر سوال برده‌اند و معتقدند توانایی عملیات مستقل فضایی در ساعت اتمی زمین وجود ندارد.

ساعت اتمی زمین، جدیدترین راهگشای فضانوردان حاضر در مدار زمین

حال باید منتظر ماند و دید پس از ارسال این سفینه در ساعت ۱۱:۳۰ شب سوم تیر ماه ۱۳۹۸ چگونه این سفینه توقعات دانشمندان را برآورده و آن‌ها را در اجرای برنامه‌های آتی خود امیدوار می‌کند.

انتهای پیام/

ساعت اتمی ناسا زمین را در ۳ تیر ترک می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار