مقتدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در برابر تعرض به مرزهای کشورمان با هیچ کسی رودروایسی نداریم

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در برابر تعرض و تهاجم به مرزهای کشور با کسی شوخی، مسامحه و رودروایسی ندارد.

ایرانیان در برابر تعرضات و تهاجمات به مرز های هوایی، زمینی و دریایی خود با هیچ کشوری رودروایسی نداردبه گزارش  خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

عباس مقتدایی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف نظامی، سیاسی، امنیتی، هماهنگی حداکثری و در لحظه برای اتخاذ تصمیم دارد.

وی افزود: پهپاد آمریکایی و عملکرد نیروهای نظامی_امنیتی آنها نشان داد که کاخ سفید دقت عمل لازم برای پروازهای شناسایی و کشف اطلاعات را ندارند، همچنین به سرعت دچار سردرگمی در تصمیم گیری می شوند و در دام نیروهای اطلاعاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران اسیر می شوند.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: در حقیقت آسیب پذیری ایالات متحده آمریکا در سرنگونی پهپاد و شجاعت و اقدام در لحظه نیروهای نظامی نشان داد که اقتدار ایران به گونه ای است که هر نوع هجمه ای را در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ می دهد.

مقتدایی با اشاره به حادثه انفجار نفتکش های دریای عمان، گفت:  مسئولان آمریکایی ادعا می‌کنند که ایران در این رخداد دست داشته است، ولی امروز کاخ سفید با تجاوز پهپادهای جاسوسی خود به خاک ما عکس این موضوع را به اثبات رساند، به عبارت دیگر اگر ایران قرار باشد کاری را انجام دهد، تصمیم گیری های منطقی و فعالیت های نظامی آن مخفیانه نخواهد بود بلکه شجاعت اقدامات آشکار و پذیرفتن مسئولیت آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر ایالات متحده آمریکا به دنبال آزمایش و سنجش توانایی و هوشمندی ایران بود، اکنون نتیجه آن را مشاهده کرد، با اینکه ایرانیان در برابر تعرض و تهاجم به مرزهای هوایی، زمینی و دریایی با هیچ کشوری شوخی، مسامحه و رودروایسی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار