با بهره برداری از کارخانه سیلیس در تربت جام ۲۰۰ اشتغال مستقیم برای مردم منطقه ایجاد می شود.

به زودی افتتاح کارخانه سیلیس در تربت جامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با پیگیری‌های فرمانداری تربت جام هیئتی از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز اداری کشور همراه با مسئولان استانی و شهرستانی از کارخانه سیلیس فرآور جام بازدید کردند.

مرتضی حمیدی، فرماندار شهرستان تربت جام در این بازدید گفت: اولویت امروز ما باید مسائل اقتصادی باشد چرا که اگر مشکلات اقتصادی را برطرف نماییم، مشکلات اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی هم برطرف می شوند.

وی افزود: با بهره برداری از کارخانه سیلیس فرآور جام ۲۰۰ اشتغال مستقیم برای مردم منطقه ایجاد می شود و درخصوص این پروژه بجز این مساله به دنبال هیچ چیز دیگری نیستیم.

وی عنوان کرد: منابع آبی ما محدود شده اند و باید از کشاورزی فاصله بگیریم و بجز این هم راهی نداریم چرا که طبیعت این اجبار را برای ما ایجاد خواهد کرد. اگرچه اخیرا باران‌هایی آمد، اما این باران‌ها نمیتواند ۲۰ سال خشکسالی منطقه و کم آبی سفره‌های آب زیرزمینی را جبران نماید.

حمیدی با اشاره به کارخانه سیلیس فرآور جام گفت: فقط ۱۱ میلیون یورو وسیله برای این کارخانه از بهترین فناوری‌ها و مرغوب‌ترین کالا‌ها خریداری شده است و کارخانه‌ای که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای آغاز فعالیتش با مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود: خریداری برخی دستگاه‌ها در این کارخانه موجب شده تا دانش این وسایل به کشورمان بیاید و پس از این میتوانیم با کمک از دانشمندان کشور بسیاری از وسایلی که برای اینجا خریداری شده را تولید نماییم.

حمیدی تاکید کرد: بنابراین صحیح نیست که چنین کارخانه‌ای با این ظرفیت، پتانسیل و حجم سرمایه گذاری که انجام شده است گرفتار مشکلات اداری باشد و خوشبختانه امروز سفر خوبی توسط مسئولین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور صورت پذیرفت و امیدواریم با رفع مشکلات موانع تولید این کارخانه، نوید بخش خبر‌های خوب به شهروندان و به زودی شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه باشیم.

انتهای پیام//س. ج

 

رفع مشکلات تولید راهی به سوی اشتغالزایی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.