یکی از مشکلات اقتصادی کشور این است که رایزن قوی اقتصادی نداریم

امام جمعه اصفهان گفت:یکی از مشکلات اقتصادی ما این است که رایزن قوی اقتصادی نداریم و نمی توانیم بازار ایران را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبائی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با وزیرخارجه کشورمان بر لزوم استفاده از نیرو‌های ارزشی و کارآمد به عنوان سفیر، کاردار و رایزن تاکید کرد و گفت: استفاده از نیرو‌های ارزشی زمینه‌ای برای معرفی هرچه بیشتر جمهوری اسلامی به دیگر کشور‌ها است.

وی با بیان اینکه صداقت در رفتار و گفتار تاکید دین مبین اسلام است گفت: این مهم می‌تواند از نقاط قوت دین اسلام عزیز و جمهوری اسلامی ایران باشد و زمینه گرویدن مردم زیادی به اسلام را فراهم کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اقتصادی ما این است که رایزن قوی اقتصادی نداریم و نمی‌توانیم بازار ایران را به دیگر کشور‌ها معرفی کنیم گفت: بسیاری از کشور‌هایی که مبادلات اقتصادی کلان دارند، رایزن‌های اقتصادی قوی بازار دیگر کشور‌ها را رصد و شناسایی می‌کنند و بازارشان را نیز به آن کشور معرفی می‌کنند و تعامل اقتصادی شکل می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دیدار اخیر نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دیداری قهرمانانه یاد کرد و گفت: ایشان با اقتدار هرچه تمام تر، ضمن اینکه احترام نخست وزیر ژاپن را در این دیدار دیپلماتیک حفظ کردند، ولی هیمنه آمریکا را شکستند که می‌تواند یک دیدار تاریخی و عبرت آموز برای کشور‌های منطقه باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به منهدم کردن پهباد آمریکایی در خلیج فارس هم اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی و شکل گیری جبهه مقاومت، چه زمانی کشوری در منطقه می‌توانست مقابل آمریکا بایستد، اما اکنون به تجهیزات نظامی آن‌ها تیراندازی می‌شود و آن را ساقط می‌کند، چون به وعده الهی ایمان داریم و از قدرت پوشالی آمریکا هراسی نداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ و ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نتیجه فداکاری و ایثارگری هزاران هزار انسان پاکباخته‌ای است که باید آن را ارج نهاد و قدر دانست.

محمد جواد ظریف به دیدار آبه شینزو نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این سفر، سفر خوبی بود که درآن رهبرمعظم انقلاب با نکته سنجی و تیزبینی پاسخی در خور به آمریکا دادند و این در حالی اتفاق افتاد که ایشان نکات بسیار خوبی را به نخست وزیر ژاپن فرمودند، ولی تاکید کردند که این نکات را تنها به ایشان می‌گویند و پیامی به رئیس جمهور آمریکا ندارند که در نوع خود یکی از حساس‌ترین جلسات بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به سفر‌های اخیر وزیر انرژی روسیه و وزیر امور خارجه ترکیه به اصفهان، این استان را استانی تاثیرگذار دانست و افزود: استان اصفهان می‌تواند نقش موثری در توسعه روابط بین المللی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

انتهای پیام/م

 

دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با امام جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.