ایجاد اشتغال برای جوانان عشایر در کرمان

استاندار کرمان گفت: برای اشتغال جوانان عشایر در بخش گیاهان دارویی تصمیم گیری‌هایی خوبی صورت و اقدات لازم در همین راستا انجام شده است به گونه‌ای که تا سال آینده ۶۰ نفر از جوانان عشایر این منطقه در بخش گیاهان دارویی مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، استاندار کرمان امروز ۳۱ خردادماه و در حاشیه سفر به شهرستان بردسیر به منظور شرکت در جشنواره گل محمدی لاله زار، به همراه نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت و تعدادی از مدیران کشوری، استانی و محلی با عشایر واقع در پشت سد لاله زار شهرستان بردسیر دیدار و به گفتگو نشست و از نزدیک در جریان مشکلات غیور مردان و شیرزنان عشایر این مناطق قرار گرفت.

محمدجواد فدائی در این دیدار صمیمی که در یکی از سیاه چادر‌های عشایر این منطقه صورت گرفت، در زمینه مشکلات راه‌های عشایری، خطاب به مسئولین مربوطه گفت: برای بهسازی جاده‌های عشایری باید تدابیر لازم اتخاذ شود، ضمن آنکه ۲ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبارات قبلی اختصاص یافته در همین راستا، به منظور نگهداری راه‌های عشایری استان اختصاص داده خواهد شد.

وی در پاسخ به درخواست عشایرین برای اشتغال جوانان عشایر این منطقه نیز اظهار کرد: برای اشتغال جوانان عشایر در بخش گیاهان دارویی تصمیم گیری‌هایی خوبی صورت و اقدات لازم در همین راستا انجام شده است به گونه‌ای که تا سال آینده ۶۰ نفر از جوانان عشایر این منطقه در بخش گیاهان دارویی مشغول به کار خواهند شد.

 فدائی بر لزوم آموزش عشایر برای بهره برداری و کشت گیاهان دارویی تاکید کرد و افزود: انتظار داریم با توجه به پتانسیل این منطقه، مسئولین و صاحب نظران برای رونق صنعت گیاهان دارویی در این منطقه اقدامات لازم را انجام دهند ضمن آنکه اعتبار مورد نیاز آن از طریق استانداری کرمان تامین خواهد شد.

وی در خصوص گلایه عشایر این منطقه در خصوص تصرف غیرمجاز منابع طبیعی توسط برخی افراد سودجو؛ گفت: از فرماندار شهرستان بردسیر می‌خواهیم بررسی‌های لازم در مورد تصرف غیرمجاز صورت گرفته را انجام داده و گزارش آن را در اسرع وقت به استانداری ارایه کند تا تصمیم گیری‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در همین راستا صورت گیرد.

 در این دیدار مقرر گردید به منظور تامین روشنایی مناطق عشایری این منطقه ۵۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل، تهیه و در اختیار عشایر این منطقه قرار داده شده است.

انتهای پیام/ی

حضور استاندار کرمان در سیاه چادر عشایر منجر به تصمیمات خوبی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار