جذب ۸۰ میلیون تومان از سوی کانون‌های مساجد لرستان

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سال گذشته برای اولین بار ردیف مستقل اعتباری برای کانون‌های مساجد تعریف شد و لرستان موفق به جذب اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون ریال شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   هم‌زمان با تعطیلات تابستان، طرح غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» در شش محور «قرآن و عترت»، «آموزش و توانمندسازی»، «شبکه‌سازی و فضای مجازی»، «کتاب و کتاب‌خوانی»، «هنر متعالی» و «فعالیت‌های اجتماعی» برگزار می‌شود که قرار است یک‌شنبه، دوم تیرماه امسال آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق سیل‌زده لرستان، برگزار شود.

جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد کشف و پرورش استعداد‌ها و بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی از اهداف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

احمدحسین فتایی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در جلسه هماهنگی برگزاری این مراسم در سخنانی، اظهار کرد: امید است برگزاری مراسم افتتاحیه اوقات فراغت بستر فعالیت بیشتر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و شهرستان سیل‌زده پلدختر باشد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای احیای کارکرد‌های مساجد، افزود: برنامه‌های اوقات فراغت نقش مؤثری در رونق مساجد و احیای کارکرد‌های مسجدمحور دارد.

فتایی ادامه داد: تحقق رونق مساجد نیازمند مشارکت و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی و فعال در عرصه مساجد، چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، حج و زیارت، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌هاست.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: برای رونق کانون‌های مساجد علاوه‌بر توسعه کمی و کیفی در استان نیاز به انجام کار‌های مؤثرتر و پایدارتر نیز احساس می‌شود.

وی همچنین با اعلام آمادگی وهمکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین‌بار ردیف مستقل اعتباری برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تعریف شد و استان لرستان موفق به جذب اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون ریال شد.

فتایی، با بیان اینکه امسال هم این طرح برقرار است، ادامه داد: این مهم می‌تواند در تقویت کیفی کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد و توسعه تجهیزات کانون‌ها مؤثر باشد.

انتهای پیام/م

۸۰۰ میلیون ریال از سوی کانون‌های مساجد لرستان جذب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.