چه کسی ترامپ را از واکنش نشان دادن به سرنگونی پهپاد منصرف کرد؟

یک رسانه آمریکایی نام کسی را که باعث انصراف ترامپ از واکنش نشان دادن به سرنگونی پهپاد این کشور به دست ایران شد، افشا کرد.

چه کسی ترامپ را از واکنش نشان دادن به سرنگونی پهپاد منصرف کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک‌تایمز روز گذشته (جمعه) در گزارشی به نقل از چند منبع ناشناس در کاخ سفید مدعی شد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در نشست امنیتی بررسی سرنگونی پهپاد جاسوسی پیشرفته این کشور در حریم هوایی ایران، با اقدام نظامی تلافی‌جویانه علیه سامانه پدافند هوایی و راداری ایران موافقت کرد اما به سرعت از این تصمیم خود منصرف شد.

به ادعای منابع نیویورک تایمز، پیش از آنکه دستور توقف عملیات علیه ایران از سوی ترامپ صادر شود، حتی جنگنده‌ها به پرواز درآمده بودند و کشتی‌ها نیز برای یک حمله موشکی محدود در بامداد جمعه مستقر شده بودند.

ترامپ خود نیز روز گذشته در یک پیام توئیتری برای توجیه ناتوانی واشنگتن در حمله به ایران مدعی شد که همه‌چیز برای حمله تلافی‌جویانه به سه مکان [در ایران] آماده شده بوده است اما زمانی که یک ژنرال به او می‌گوید که ممکن است تا ۱۵۰ نفر در این حمله کشته شوند، ۱۰ دقیقه پیش از حمله، دستور به توقف آن داده زیرا از نظر او، چنین حمله‌ای [با این تعداد تلفات] پاسخ متناسبی به ساقط کردن یک پهپادِ بدون سرنشین نبوده است!

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در این توییت احتمال کشته شدن ۱۵۰ ایرانی را دلیل انصراف خود از این تصمیم برشمرد و تلویحا از دلسوزی خود برای آنها سخن گفت که هفته گذشته به وضوح اعلام کرد هدفش از تحریم‌های اقتصادی اخیر هدف قرار دادن معیشت مردم ایران است؛ همچنانکه حتی در جریان زلزله هولناک کرمانشاه و سیل اخیر در چند استان کشورمان نیز دولت او مانع از کمک‌رسانی بین‌المللی به مردم مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده شد.

با این حال، روزنامه نیویورک‌تایمز مجددا امروز در گزارشی به حواشی این موضوع پرداخته و مدعی شده است که ترامپ پیش از لغو دستور حمله به ایران، از نصیحت «تاکر کارلسون» (Tucker Carlson), یکی از مجریان شبکه خبری محبوب خود یعنی «فاکس نیوز» استفاده کرده و در واقع او بوده که رئیس‌جمهور آمریکا را از تصمیم خود برای واکنش نظامی به سرنگونی پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا منصرف کرده است.

چه کسی ترامپ را از واکنش نشان دادن به سرنگونی پهپاد منصرف کرد؟
تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز

بر اساس ادعای این روزنامه، در حالی که مشاوران ترامپ خواستار یک حمله نظامی محدود علیه ایران در پاسخ به سرنگون شدن هواپیمای بدون سرنشین «گلوبال هاوک» آمریکا بودند، کارلسون زمانی که ترامپ مشغول تماشای فاکس‌نیوز بوده، توسل به زور را "احمقانه" خوانده است. او همچنین در مقابل دوربین گفته است که "جنگ‌طلبان‌" در دولت آمریکا به فکر مصالح و منافع شخصِ ترامپ نیستند و اگر او جنگی را علیه ایران آغاز کند، باید با پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ خداحافظی کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، ترامپ روز پنجشنبه پس از موافقت با حمله نظامی محدود به چند پایگاه در ایران، تلویزیون اتاقش در کاخ سفید را برای تماشای برنامه کارلسون روشن کرده و او در آن برنامه گفته‌است که "تمام جنگ‌های خارجی به یک شکست ناامیدکننده برای ایالات متحده ختم شده‌اند."

نیویورک‌تایمز می‌گوید در زمان پخش این برنامه هنوز تصمیم رئیس‌جمهور برای واکنش نظامی علیه ایران علنی نشده بود و به همین دلیل، کارلسون از او در برنامه زنده خود بابت اینکه تحت تاثیر اغواگری جنگ‌طلبانِ کابینه خود برای ورود به یک جنگ بی‌پایان دیگر قرار نگرفته است تمجید می‌کند و همین مسئله باعث می‌شود ترامپ تحت تاثیر این حرف از تصمیم خود منصرف شود.

هرچند این رسانه آمریکایی اظهارنظر مجری فاکس‌نیوز روی آنتن زنده را دلیل انصراف ترامپ از تصمیم خود برای مقابله نظامی با ایران عنوان کرده و خود او نیز در صفحه توئیتر خود تلویحا گفته است که به خاطر تلفات انسانی این حمله در داخل ایران دستور توقف عملیات را داده است اما شواهد نشان می‌دهد که علت را باید در جای دیگری جستجو کرد.

برخی تحلیلگران نظامی پس از سرنگونی پهپاد پیشرفته «گلوبال هاوک» با آتش پدافند موشکی سپاه، هشدار دادند که با اثبات توان پدافندی ایران، آمریکا باید هرگونه طرح برای اقدام نظامی علیه ایران را مورد بازنگری قرار دهد و شاید همین مسئله را بتوان مهمترین عامل در انصراف ترامپ از صدور دستور حمله موضعی به کشورمان تلقی کرد.

البته تبعات سیاسی چنین اقدامی نیز بدون شک همانطورکه مجری فاکس‌نیوز به آن اشاره کرده، در انصراف ترامپ بی‌تاثیر نبوده است. او به خوبی آگاه است که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران با توجه به وجود پایگاه‌های نظامی متعدد آمریکا در منطقه بدون پاسخ نخواهد ماند و بنابراین، نمی‌خواهد که بازگشت تابوت سربازان آمریکایی به کشورشان، پایان ریاست‌جمهوری او را در انتخابات سال آینده رقم بزند.

از همین رو، وی روز پنجشنبه نیز در پی سرنگون شدن پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا در آب‌های سرزمینی ایران، ابتدا در توئیتر خود نوشت که "ایران اشتباه بسیار بزرگی را انجام داد" اما خیلی زود از این اظهارنظر خود عقب‌نشینی کرد و گفت برای او سخت است که باور کند ساقط کردن این پهپاد توسط ایران "عمدی" بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
در صورت حمله حتی حمله محدود به ایران یک سرباز امریکایی از اسیا زنده بیرون نخواهد رفت امریکاییها دیگر جایی در کل اسیا و حتی افریقا و قسمتهایی از امریکای جنوبی ندارند در همه نقاط جهان هرجا جنایتی انجام شده و می شود ردپای جنایتکاران امریکایی در انجا به خوبی دیده می شود در عراق و سوریه و لبنان بحرین و کره لیبی و بوسنی و تونس و یمن سودان و مصر و فلسطین و افعانستان و پاکستان و کوبا و ونزوئلا و مکزیک و .....این ترامپ امده که به طرفداری از یک مشت صهیونیست جنایتکار دنیا را به اتش بکشد که انشاالله ظاهرا ترامپ احمق و فاسد مامور فروپاشی امریکای جهانخوار شده است .
Iran (Islamic Republic of)
پیام. پویا
۰۵:۰۶ ۰۴ تير ۱۳۹۸
درود بر سربازان سید علی،
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اتفاقا ما از خدامون بود تلافی کنه تا تکلیف ناواشون تو خلیج فارس و دریای عمان رو یه سره کنیم مخصوصا اون هواپیمابره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ما باج نمیدیم و تا آخر ایستادیم ما ملک سلمان نیستیم ما ملت شریف و غیور ایرانیم ... ما آماده و مشت های خود را ببش از پیش گره کرده ایم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۳ تير ۱۳۹۸
اصلا فکر حمله به ایران اشتباهه در غیر این صورت اول خودشون نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
شیرزادی
۰۹:۱۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
مدافعان امروز فرزندان لایق دلاوران رزمنده جانباز وشهدا وایثارگران دیروز ند. خدا قوت پرتوان باشین و رزمتان مستدام. جانباز عملیات الفجر چهار
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۳:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
Nasiri
۰۸:۴۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
فکر نمیکنیم،ترامپ اینقدر ادم دلسوزی باشه که بخاطر کشته نشدن ایرانیا فرمان حمله را لغو کنه،ترامپ از توان نظامی ایران ترسیده که امیدوارم هر روز ایران قویتر بشه تاهیچ نادانی جرات حمله به ایران را نداشته باشه،با این همه دشمن که داریم ما توی این وضعیت اقتصادی باید بیشتر هوای همدیگه را داشته باشیم تا از این جنگ اقتصادی،هم با یاری خدا سربلند بیرون بیایم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۳ تير ۱۳۹۸
جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود بر رزمندگان اسلام سلام بر نیروهای جان بکف اسلام با تمام وجود بهشان افتخار میکنم و از خداوند می خواهم که همیشه بدرخشین برای کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
عاشق رهبری
۱۸:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
رهبری که ولایی باشه و ارتباطش با خدا محکم باشه همینه شجاع مقتدر با دشمنان سخت با دوستان مهربان خدایا حفظ کن رهبر فرزانه ام و فرج آقا امام زمان همراه رهبری سید علی دوستت دارم رهبرم جانم فدایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
جانم‌فدای‌رهبر
ماهمه‌سربازان‌ولایت‌علی‌هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ایران سرزمین شیر و پلنگ غران است سرزمین عقاب وشاهین تیز چشم و تیز چنگ است وای اگر روزی رهبرش فرمان دهد
Iran (Islamic Republic of)
علی طاهری
۱۵:۵۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اینا‌ بهانه‌است‌ آمریکائیها از توان موشکی‌ ایران‌میترسند‌
یکی‌ بزنند‌ صدتا‌ خواهند‌خورد‌
امتحان‌مجانیست‌اگه‌ عرضه‌دارن‌ حمله‌کنند‌
اون‌موقع‌باید‌صدها‌تابوت‌برای‌ سربازانش‌ سفارش‌بدن‌
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
امروز ایران برترین قدرت جهان هست اینها همه از خداست فراموش نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
تا رهبرمونسید علی هست نه امریکابلکه تمام دنیا هم علیه ما متحد بشن بازهم توان درهم شکستن مارو ندارن چون ولایت ولایت فقیهه وخداوند باماست درود برشیرمردان ایرانی ونیروی خستگی ناپذیر سپاه پاسداران
Iran (Islamic Republic of)
مسعود محمدی
۱۱:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خود ما بختیاری ها آمریکاه را با چوب شکست میدهیم سلاح نیازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
جانم.فدای.رهبر
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آفرین خوشمان آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۰۹:۲۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درودبررزمندگان قدرتمند اسلام که تن کفار رابه لرزه درآ وردن
Iran (Islamic Republic of)
ترامپ
۰۹:۰۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
دمتون گرم ممنون که زدین بیشتر هم توان دارین انجام بدین کل ملت کیف کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام خدا بر دستان توانمند پاسداران حربم ولایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسسس
۰۷:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
نمیدانیم چه بگویم این ترامپ چرا اینقدر نادان است.هفته پیش هدف خود از تحریم ها را هدف قرار دادن وضعیت معیشت 80 میلیون ایرانی اعلام میکند .این هفته میگوید از حمله نظامی انصراف دادم چون 150 ایرانی کشته میشن.ببنید احمقی یک ریس جمهور کشور تا چه حد است..... ادم یعنی تا اینقدر نادان........ هر دقیقه یک چیزی میگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خداقوت دلاوران حافظ دین ونظام ومملکت مادعاگوی شماییم جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ضرغام : از دزفول
۰۴:۵۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ای ول بخدا دمت گرم در اصل این نبرد یل سپاه قاسم سلیمانی است با ترامپ. تا اینجا یک ضفر بنفع قاسم جان است فقط مانده ام چرا این عربستان را یه گوش مالی حسابی نمی دهید جناب سلیمانی تا به این وهابيها بفهمانیم ایرانی یعنی چه.
کسانی که از ایران زمین پاسداری میکنید خدا وند نگهدارتان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اگر عقابی توی اسمان ایران حرکت کند باید پرهایش را باج بدهد بچه‌ها متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی تنهایی
۰۳:۳۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
جانم فدایتان دوست ودشمن عشق کردن که پوشالی بودن مالک گاوه شیر ده را دیدن بپاه شیرت خشک نشه به خاطر دقت موشک بومی
Iran (Islamic Republic of)
ح س
۰۲:۱۰ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام درود بر شرفتون با تکیه برولایت فقیه ورهبری عزیزمون .ما ایرانی هستیم جونمونو درراه میهن عزیزمون ایران میدیم ونمیزاریم دست هیچ عجنبی به خاک مقدس میهن مون برسه ما فرزندان رشید ایران زمین هستیم اقتدار ایران بیش از این گفته هاست .همان طور که رهبرعزیزمون مثل شیر مثل کوه درمقابل روباه صفتان ایستاده ما هم می ایستیم عزیزان برادران وخواهران من اینو بدانید که اگر مازره ای درمقابل امریکا ودیگر کشورها احساس ترس بکنیم این امنیت کشور عزیزمون ازدست میره پس همگی متحد باشین امریکا وامثال اون هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.زنده باد ایران عزیزم زنده باد رهبرعزیزم زنده باد مردم عزیز ایرانم.ماهمیشه الگوبوده ایم چه درزمانهای گذشته وچه حال.بزارید همه دشمنان میهن عزیزمون ایران از حسودی بمیرند وهمچنان غبطه بخورند.جانم فدای رهبر جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۰۲:۰۹ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آمریکا اگه میتوانست تا حالا غلطی میکردماپشتیبانظام ودولتمون هستیم
United States of America
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
Hosein
۰۱:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
چرا جنگ چرا چرا چرا چرا چرا چرا و خیلی چراهای دیگر
باید آمریکا بجای جنگ با دنیا و فروش سلاح و بزرگ کردن اقتصاد خود با فروش سلاح
دکان سلاح فروشی خود را در دنیا تغییر دهد بجای آن چیز دیگری جایگزین کند
به خدا هیچ کس در وجودش و در ذاتش جنگ را دوست ندارد
ولی راهی هست آیا تا این کار تمام شود قبل از قیامت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
150 تلفات بهونه و دروغ هست ، ترامپ اگر به فکر مردم ایران بود که سخت ترین تحریم های اقتصادی رو بر علیشون تصویب نمیکرد ، دلیل اصلی این بود که میدونست ایران غيرت کافی برای دفاع داره و جنگ عظیمی در خاورمیانه شکل میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ترامپ تو که ترسیدی دستور ندادی افرین بر تو . .اگه تو زندگی یه کار درست کردی این بوده چون هر کاری بکنی مردان سرزمین ایران جواب سنگین تری بهت خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
هوشمند جاهدی
۰۱:۲۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
افرین
Iran (Islamic Republic of)
یسناتکه
۰۱:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
امریکایهافقط فهمیدندکه چیزی که درموردایران عزیزفکرمیکننداشتباه بودوقدرت شیران دلیرفراترازذهن آنهاست آنهاتجربه کردن که به حریم کشوری چون ایران باستان نروند بایدبه شمابگویم شمادرسوریه تجربه کردیدقدرت ایران راتجربه راتجربه کردن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
نورالدین رحیم زاده
۰۱:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
به نظر من اگر همه مشغولیت به کلمه شیرین قشنگ که فرمود ند آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکندایستادگی عمل کنن آمریکا که هیچ غلطی نمی تواند بکند بلکه تمام دشمنان در برابر ملت غیور ایران خار و ناتوانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۰۰:۴۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آمریکا خوب میدونه ملت ایران با تمام وجود از خاک خودشون دفاع می‌کنند ولی سربازای آمریکایی با انگیزه زیاده خواهی دولت شان باید جنگ کنند که خوب نتیجه کاملا مشخص . بازنده اصلی خوده آمریکاست . حتی اگر صلاح های ماتفنگ بادی باشه بازم این ما هستیم برنده ایم نه دولت عهد شکن آمریکا. حال اینکه قدرت نظامی ایران اگر بیشتر ار آمریکا نیست کمتر هم نیست بخصوص در دفاع . از همه مهمتر اسرائیل رو سه سوته با خاک یکسان میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ترامپ باید بداند خویشتنداری ایران صرفا بخاطر مصلحت بینی رهبر معظم میباشد وگرنه الان این اطراف نه ناوی داشتید نه نیرویی نه هواپیمایی،البته ما هم خسارت میدیدیم اما شما همیشه منفعت صرف میخواهید که این غیر ممکن است پس جنگ شما با ایران احتمال زیاد غیر ممکن است
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۰:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اگرآمریکامیدونست یک درصد هم زورش به ایران میرسد درحمله به ایران هیچ تعللی نمیکردپس بایدبرخودببالیم وبگویم آمریکا هیچ غلط نمی تواند بکند( امام خمینی )
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۲ ۰۲ تير ۱۳۹۸
توازن قدرت مانع جنگ است. بعد از این مرحله به زودی مرحله نابودی اختلاس گران خواهد شد. تکیه گاه این افراد سیستم جاسوسی غرب است که بعد از عقب نشینی آمریکا این تکیه گاه نابود می‌شود و مردم نفس راحتی خواهند کشید. ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
انشاالا هيچ وقت جنگ نشه همه ايرانيان باخيال راحت زندگى كنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۵ ۰۲ تير ۱۳۹۸
درود بر نیروهای مسلح مقتدر و همیشه هوشیار وطنم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
کيف کردم از اين همه توانايي جوانان وطنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر دهقان
۰۰:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
دمتون گرم خسته نباشید.خسته شدم از بس اینا الکی چهارتایی اومدن خوب خرابشون کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
اینجا ایران است و سرزمین شیران آمریکاکه هیچ از او بزرگترش هم به این کشور چپ نگاه کند چمشش را در میآوریم.شیعه علی پرورش یافته مدرسه غیرت و شرافت حسینی است
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۳:۳۵ ۰۱ تير ۱۳۹۸
آمریکا هیچ غلطی نمیکنه الکیه اون آمریکا نیست زیر پای ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
جدای از تجهیزات نظامی این ایدئولوژی یک ملت هست که پیروزی و شکست رو تایین میکنه ما حتی اگر با دست خالی هم باشیم باز هم تجاوز به حریم کشورمان رو برنمیتابیم در مکتب ما وجود عقیده به شهادت بالاترین سلاح است من اگر چیره شوم پیروزم و اگر شهید شوم بازهم پیروزم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
اینجا ایران صدای اقتدار و مقاومت که گوش دشمنانش را کر خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
از کی تا حالا جان آدما برای آمریکایی ها مهم شده
مسخرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من به این دلاور ایرانی خسته نباشد می گوییم ومدال افتحار ایران لیاقت وی می دانم
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۲۲:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام.غرب و آمریکا باید خلیج فارس را ترک کند و امنیت آن را به ایران بسپارند،آنها می دانند که هرگونه تجاوز به ایران باعث تلفات و خسارات سنگینی به خودشان وارد خواهد شد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
اگر آنها یک گلوله به سمت ایران شلیک کنند، جنگی آغاز میشود که هرگز آنها آن را پایان نخواهند داد مگر با اجابت و تحقق همه خواسته های ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
درود بر ایران و دورود بر نیرو های مسلح ما یه حول وقوه الهی همه‌ی روز گویان را زیر پا می گذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
امریکا به قول حضرت امام هبچ غلطی نمی تواند بکند والا از هیچ جنایتی ابایی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۲:۲۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این فتنه جویان هزاران کیلومتردورترازخانه جاسوسی میکنن بعددم ازحقوق بشرمیزنن این است امریکای غاثب لعنت خدابرامریکاومتحدان روبه زوالش
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۲۲:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بنیان دولت آمریکا برپایه حیله و خودخواهی تشکیل شده و به همین دلیل هراتفاقی میتواند برای کشور ما بافتد؛مسئولین کشورمان باید با ملت همراه باشند و از ایجاد نفاق در داخل پیشگیری کنند.چرخ گردون کشور باید بچرخد و بهتر است برای چرخیدن حول محور اعتماد به داخل بچرخد ومرکزیت این محور و حول محور رهبری باشد.
Luxembourg
امیر
۲۲:۰۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
آمریکا تنها نقطه قوتی که در مواجهه نظامی با ایران داشت همون برتری هوایی با استفاده از جنگنده و بمب افکن مثلا رادار گریزی مثل اف ۲۲و اف ۳۵ بود که وقتی پدافند هوایی یکپارچه ایران پهپاد رادارگریز اونها رو سرنگون کرد متوجه شدن دیگر نمیتوانند روی این قابلیت هیچ حسابی بکنند و هر تحرک و هجومی به مرز ایران برای آمریکا نابودکننده خواهد بود و برای همین کاملا گیج و حیران شدند و جرات عکس العمل نشون دادن ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ایران مقتدر،ایران سرافراز،تاآخرین قطره خون خود،ایستاده ایم.جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ترامپ یک تاجر ، اینجاست که موشک قاره پیما جواب دندان شکن به این هاست.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
شیرمادرحلالش دست طلایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
آفرین بر همتتان که خستگی چهل ساله را از تن ایرانی بیرون کردین پوزش و زمین مالیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
دمتون گرم .خوب پیامی بهشون دادین. دیگه از فکر گزینه نظامی بیرون میان. میدونن دوران بزن برو تموم شده.
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۲۱:۳۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این حرکات برای ترساندن ایران برای زدن پایگاه اولیه است
Iran (Islamic Republic of)
.....
۲۱:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خودشون خوب میدونن که بازنده هستند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۱:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ایرانیا منتظر شروع جنگن که تلافی این همه سال بدبختیو سرشون بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
دم کسی گرم که سرنگونش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ترس سه کلمه است. ولی واسه آمریکا ۸۰ملیون کلمه است
Germany
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
۰ترامپ باکارهائیکه اوباماانجام داده مخالفت میکنددراصل بااوبامامشگل دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
امریکا از نظر ما دیگر امریکا نیست امریکا رو حساب نمیکنیم
ما امریکا رو زیر پا گذاشتیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ماهیمو نوای بی نوایی بسمه اگه حریف مایی
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۹:۴۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این حرفا فقط به درد خودشون میخوره اصلا تصمیمی نبوده که بخواد کنسلش کنه
Germany
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
باور کنید اگر ایران به ناو آمریکایی هم حمله کند آنقدر آمریکا برابر ایران دچار ناتوانی ذهنی شده که هیچکاری جز همین مانورهای تبلیغاطی که می خواستیم بهمان کنیم و فلان پرتقال فروش نگذاشت را انجام نمیدادند و خوب بدانید که امریکا برتری منطقه ای بر ایران ندارد که جنگ را شروع میکرد خیلی وقت قبل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مطمئن باشیم اگه باقدرت و صلابت و عاقلانه در برابر امریکا بایستیم هیچ وقت جنگ نخواهد شد ولی اگه ضعیف باشیم مطمئنا فشار آمریکا بیشتر خواهد شد. تنها راه پیروزی اطاعت از ولایت فقیه است ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
احسنت مرگ بر هرچي ظالمه
Canada
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
باید اطرافیانش را مثل جان بولتون و پمپیو و چند تا دیگه اخراج کند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
انها خوب میدانند اگر هواپیماهای انها ب پرواز در می امد هیچکدام سالم به لانه هایشان باز نمیگشتند
درضمن اب دریای عمان وخلیج فارس هم با ماهیان گوشتخوار منتظر جنازه نظامیان نیروی دریایی امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بگو آمریکا تو کشورت و قارت کجاست، پهبادت اینجا چکار میکنه. هر جا که باشی یه رد پایی از آمریکا با حرابکاریهاش اونجاست. واقعا مقصره صددرصد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
دوران بزن در رو تمام شده، امتحانش مجانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
آفرین ، واقعاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
مهم نيست چه کسي بود مهم اينه که يکي از فرزندان رشيد ايران بود خداحفظش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خبر رو دوباره بخوان
آخرین اخبار