مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام خبر داد;

صدور بیش از ۲۱ هزار پرونده تامین املاک فاقد سند رسمی در استان ایلام

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام گفت: سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۷ پرونده تامین املاک فاقد سند رسمی در استان صادر شده که به بیش از ۸۰ درصد این تعداد رسیدگی شده است.

صدور بیش از ۲۱ هزار پرونده تامین املاک فاقد سند رسمی در استان ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛عبدالحمید مرادی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان ایلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: سال گذشته ۲۱ هزار و ۶۷۷ پرونده تامین املاک فاقد سند رسمی در استان صادر شده که به بیش از ۸۰ درصد این تعداد رسیدگی شده است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۴۳۱ سند مالکیت برای املاک دولت و ۲۳ هزار و ۳۵۳ سند مالکیت در سطح استان صادر شده و این کار مهم از اولویت‌های مهم سازمان است؛ و در راستای همکاری با بنیاد مستضعفان ۹۵ درصد سند مالکیت شهرستان‌های سرابله، ایوان و ملکشاهی ثبت شده است که این روند تا صدور کامل اسناد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان  اظهار کرد: اوراق قدیمی در معرض پوسیدگی و نابودی قرار داشتند که در قالب قانون کاداستر ضمن اسکن و آرشیو کردن آن‌ها به شکل الکترونیک و در قالب برنامه‌های نرم افزاری ضمن نگهداری و در دسترس بودن آن‌ها نیازی به پرونده فیزیکی نبوده و به شکل مکانیزه می‌توان تمامی اطلاعات اسناد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار داشت.

وی در خصوص تفکیک املاک عنوان کرد: همچنین سال گذشته ۴ هزار و ۲۱۷ فقره روستایی و ۱۱۰۱ فقره سند مالکیت شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت از طریق قانون ساماندهی صادر شده است، همچنین ۱۴۰ مورد تقاضای ثبت املاک داده شده است.

مرادی با اشاره به فعالیت ۲۴ دفتر ثبت ازدواج و ۱۰ دفتر ثبت طلاق در استان یادآور شد: پارسال ۴ هزار و ۴۵۳ مورد ازدواج و ۸۷۹ مورد طلاق در این دفاتر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در پایان  ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال از مطالبات بانک‌های دولتی و خصوصی استان ایلام وصول شده است.

 

انتهای پیام/با

صدور  پرونده تامین املاک فاقد سند رسمی در استان ایلام

برچسب ها: مسکن ، ثبت اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.