مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

هنرمندان کردستانی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در سه ماهه امسال ۷۶ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر کردستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اهمیت برقراری امنیت شغلی اهالی فرهنگ و هنر گفت: یکی از هدف‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای تحقق حقوق شهروندی، پوشش بیمه‌ای اصحاب فرهنگ و هنر است.

وی بیان کرد: در ۱۸ ماهه گذشته قریب به ۳۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند. بر همین اساس با ثبت نام اصحاب فرهنگ و هنر استان در سامانه صندوق اعتباری هنر و تکمیل مدارک متقاضیان، در مرحله اول (سه ماهه اخر سال ۹۶) ۱۳۰ نفر، مرحله دوم (سال ۹۷) ۹۵ نفر و در مرحله سوم (سال جاری) ۷۶ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر استان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: این افراد از طریق صندوق هنرمندان و در حوزه هنر‌های تجسمی، سینمایی، موسیقی، نمایش و ادبی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

قلعه شاخانی گفت: نبود بیمه تأمین اجتماعی در سن کهولت یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان و پیشکسوتان اهالی فرهنگ و هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: کار شناسایی هنرمندان مشمول طرح کمک مستمری در سطح استان همچنان ادامه دارد، عدم قدرت برای تأمین حداقل معاش بنا به کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری، از کارافتادگی و نیاز اقتصادی، عدم‌دریافت مستمری از محل دیگر و دارا بودن ۲۰ سال سابقه هنری از شرایط مشمولان این طرح است.

وی در پایان گفت: در شرایط زمانی مختلف نیز با توجه به ضرورت و مشکلات معیشتی و اجتماعی برای هنرمندان استان، این صندوق به صورت فوق‌العاده اقدام به پرداخت وام حمایتی کرده و همواره آمادگی حمایت مالی از اصحاب فرهنگ و هنر استان را داشته و دارد.

انتهای پیام / م

پرداخت وام حمایتی صندوق هنرمندان 

برچسب ها: بیمه ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.