رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با آغاز ثبت نام دانش آموزان در تمام استان‌ها نظارت و بازرسی‌ها از فعالیت مدارس و رسیدگی به شکایات مردمی فعال شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرضا وینصفهان رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان گفت: دستورالعمل نظارت بر ثبت نام دانش آموزان با تاکید بر اصل رعایت حقوق ارباب رجوع، والدین و دانش آموزان به واحد‌های اداری و آموزشی استان ارسال شده است.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی (عادی و هیات امنایی) بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل بوده و تنها بر اساس محدوده جغرافیایی مدارس انجام می‌شود.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: آموزش و پرورش شهرستان ها، نواحی و مناطق باید محدوده مدارس را بر اساس تراکم جمعیت و ظرفیت مدارس تعیین، ابلاغ و در معرض دید مستقیم مراجعین در ادارات و مدارس قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و بر اساس ضوابط انجام می‌شود، یادآور شد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیر دولتی، شاهد، ایثارگران، نمونه دولتی، استعداد‌های درخشان و مدارس استثنایی بر اساس دستورالعمل مربوطه انجام می‌شود.

وینصفهان مسئولیت ثبت نام دانش آموزان را بر عهده مدیران مدارس اعلام و تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ای ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعان و والدین دانش آموزان انجام شود.

وی گفت: مشخصات اعضای ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان استان به همراه شماره تلفن تماس به واحد‌های اداری و آموزشی جهت نصب در معرض دید مراجعان قرار داده شده و شماره تلفن ۳۳۱۶۰۲۱۰ ستاد استانی نیز آماده پاسخ گویی به شکایات و سوالات والدین و دانش آموزان است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان به نحوه ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیزاشاره کرد و افزود: ثبت نام از دانش آموزان میان پایه بدون نیاز به حضور اولیا و توسط مدارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به موضوع دریافت شهریه و کمک هزینه تحصیلی اضافه کرد: دریافت شهریه و هر گونه هزینه تحصیلی و نیز اخذ تعهد مالی به استثناء وجوه مربوط به بیمه، استعلام از ثبت احوال و کتب درسی در فصل ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع است.

وینصفهان اظهار داشت: میزان شهریه دریافتی (مدارس مجاز به دریافت) باید در تابلوی اعلانات و در معرض دید اولیای اولیا نصب و فهرست پرداخت کنندگان جهت ارائه به ناظرین و بازرسان با مشخصات کامل تنظم شود و در ضمن دریافت وجه نقد در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی ممنوع است.

انتهای پیام/م


آغاز فعالیت سیستم نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.