مهم‌ترین حوادث امروز یکم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۵۰ هکتار از مراتع ملی روستای ابنو در آتش سوخت/آتش مهار شد

فرمانده انتظامی سپیدان از آتش سوزی ۵۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف کوه‌های روستای ابنو این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سلطان محمدی فرمانده انتظامی سپیدان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه همایجان شهرستان سپیدان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف کوه‌های روستای ابنو مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۵۰ هکتار از منابع و مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

تصادف ۳ خودرو با ۶ کشته و ۴ مجروح

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: در برخورد ۳ دستگاه خودرو در محور بهمن به خسرو شیرین، ۶ نفر کشته و ۴ نفر زخمی شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس اظهار کرد: ماموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت مطلع و بلافاصله به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با ۷ سرنشین با یک سمند با ۲ سرنشین و یک خودرو وانت پیکان با یکدیگر به شدت برخورد کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این حادثه ۵ نفر از سرنشینان پراید و یک سرنشین سمند فوت شدند، اضافه کرد: هر ۴ سرنشین دیگر خودرو‌ها نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه کارشناسان علت این تصادف را بی احتیاطی از جانب راننده پراید به علت تجاوز به چپ اعلام کرده اند، تصریح کرد: شهروندان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از انحراف به چپ و تغییر مسیر ناگهانی و سبقت‌های غیر مجاز خودداری کنند.

کشف گوشی‌های تلفن همراه در فرودگاه لارستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از کشف گوشی‌های تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در فرودگاه لارستان خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار کرد: ماموران پلیس فرودگاه لارستان هنگام چک و پایش مسافران در حال خروج از کشور به مقصد یکی از کشور‌های عربی به فردی مظنون شدند و وی را برای بررسی بیشتر به اتاق بازرسی هدایت کردند.

وی تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از بار همراه آن مسافر، ۹ دستگاه گوشی موبایل قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش گوشی‌های قاچاق کشف شده، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف اموال سرقتی از انبار ضایعاتی

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۴۰۰ میلیون ریال اموال سرقتی از یک انبار ضایعاتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت، طرح برخورد با سارقان و پیشگیری از سرقت به صورت ویژه در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی این شهرستان پس از بررسی‌های همه جانبه موفق به کشف ۵۰۰ کیلوگرم کابل برق و تعداد زیادی شیرآلات ساختمانی، لاستیک و قطعات خودرو در بازرسی از یکی از انبار‌های جمع آوری ضایعات در این شهرستان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این طرح ماموران موفق شدند یک نفر خریدار اموال سرقتی را دستگیر کنند، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف بیش از ۴۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۴۸۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۴۸۰ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

بیش از ۱۰۰ کیلوگرم تریاک در دام پلیس نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از توقیف یک سواری پژو پارس و کشف ۱۰۵ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید خالد یوسفی فرمانده انتظامی نی ریز اظهار کرد: با دریافت اخباری مبنی بر تردد قاچاقچیان مواد مخدر در محور قطرویه-نی ریز، تیم‌های ویژه پلیس برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران با تجزیه و تحلیل و اطلاعات حاصله و کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک پژو پارس مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده متواری و سرنشین دستگیر شد، تصریح کرد: ماموران در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف ۱۰۵ کیلو تریاک شدند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه قاچاقچی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، ادامه داد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آن‌ها نخواهند داد.

سواری آریو با بیش از ۲۰ کیلو تریاک در لارستان توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۳ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری آریو خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری آریو که رفتار‌های مشکوکی داشت مظنون شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو موفق به کشف ۲۳ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک شدند، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

بیش از ۵۰ سارق در دام پلیس کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۵۶ سارق و کشف ۹۵ فقره سرقت طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون گفت: به منظور افزایش احساس امنیت در جامعه، پلیس کازرون با بهره‌گیری از تمامی امکانات، راه‌اندازی گشت‌های غیرمحسوس، افزایش واحد‌های گشتی و تمرکز بر نقاط جرم خیز مقابله با سرقت را به عنوان یک اولویت از ابتدای سال جاری تشدید کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در نتیجه اقدامات و تلاش‌های شبانه روزی مأموران طی یک ماه گذشته ۵۶ سارق دستگیر و ۹۵ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان کازرون کشف شد.

وی افزود: سارقان در بازجویی‌ها و تحقیقات به عمل آمده به ارتکاب ۹۵ فقره انواع سرقت از جمله سرقت اماکن خصوصی، سرقت سیم برق، سرقت موتورسیکلت، سرقت منزل، سرقت احشام، کیف‌قاپی و سرقت داخل خودرو اعتراف و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی شدند.

عبادی نژاد به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده افراد و وسایل نقلیه مشکوک مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.