با حضور مسئولان؛

رادیو عدالت افتتاح شد

رادیو عدالت امروز با حضور مسئولان قضایی و رسانه ملی افتتاح شد.

رادیو عدالت افتتاح شدبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو عدالت با حضور حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، حجت الاسلام موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما، حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی و جمعی از مسئولان معاونت صدا و قوه قضائیه امروز شنبه (اول تیرماه) افتتاح شد.

قرار است رادیو عدالت در هفته قوه قضائیه از یکم تا دهم خرداد ۹۸ روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز و از طریق اپلیکشین ایرانصدا برنامه های متنوعی را پخش کند.

این شبکه رسانه‌ای برای آشنایی جامعه ایرانی با حقوق و تکالیف خود در جامعه برای کاهش مشکلات فردی و آسیب‌های اجتماعی است.

«قانون برای همه»؛شعار رادیو عدالت

حمید رضا صحراگرد مدیر رادیو عدالت گفت: رادیو عدالت را با شعار قانون برای همه، همه مطیع قانون آغاز می کنیم .

وی افزود:استقرار عدالت عنوان یکی از مبانی ترین راهبردها و اهداف جمهوری اسلامی است و ما در مسیر احقاق حقوق ملت هستیم. بنابراین هرچه قدر سطح آگاهی عمومی مردم افزایش پیداکند سهم مردم در راستای عدالت بیش از گذشته افزایش می یابد از این رو همگام با گام دوم انقلاب و در راستای منویات رهبرمعظم انقلاب برای توانمند سازی آحاد جامعه که بایسته های حقوقی ،کاهش آسیب های اجتماعی ، افزایش آگاهی در موضوعات اجتماعی و تشریح دستاورد های چهل سال مجاهدت خستگی ناپذیر در قوه قضاییه به مدت ۱۰ روز برنامه های مختلف در قالب های گفتگو،مشاوره،نمایش،مستند، مصاحبه سخنرانی به صورت ۲۴ ساعته آغاز می کند.

این رادیو با همکاری متقابل معاونت صدای جمهوری اسلامی و مرکز رسانه قوه قضاییه راه اندازی شده است.

رادیو عدالت با تولید و پخش روزانه ۴۷ عنوان برنامه متنوع درباره موضوعات مهم قضایی و بررسی پرونده های مختلف جنایی خاص، ارائه گزارش از برخی دادگاه ها ،گفتگوهای چالشی با حضور مسئولان قوه قضاییه ،بررسی حقوق شهروندی ،بیان خاطرات وکلا و قضات با سابقه و موارد متعدد و متنوع دیگر، برنامه ها را روی آنتن می رود.

شاه آبادی گفت: تاسیس و ایحاد رادیوهای مناسبتی دلیلی است که مردم با عملکرد دستگاه های مختلف آشنا شده و به طور ویژه ای به یک موضوع توجه کنند.

وی افزود:رادیو عدالت قوه قضاییه نماد عدالت و تحقق احکام اسلام است و اگر کشوری نامش جمهوری اسلامی است آن را می توان از همین حوزه قضا شناخت و این رادیو با همین هدف کارش را آغاز می کند.

شاه آبادی:رسالت رادیو افزایش آگاهی مردم است

شاه آبادی با بیان اینکه با هدف آشنایی مردم با حقوق خود و نقش دستگاه قضا در تحقق عدالت، این رادیو شروع به کار می کند،بیان کرد:یکی از ماموریت های مهم دستگاه قضا کاهش پرونده های قضایی است و رادیو می تواند با افزایش آگاهی مردم به این هدف تحقق بخشد. توصیه مردم به گذشت و آشنایی با قوانین از ظرفیت هایی است که می تواند نقش آفرین باشد.

وی گفت:راه اندازی رادیو عدالت با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما صورت گرفته است.

اسماعیلی:رادیو عدالت به پیشرفت علم حقوقی مردم ایران کمک می کند

اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه و رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: این شبکه می‌تواند به پیشرفت علم حقوقی مردم ایران کمک کند و این مهم‌ترین شاخصه رادیو عدالت است.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: توصیه می‌کنم در این رادیو به مسائل حقوقی، مشکلات و قصور برخی مسئولان در حیطه پیش فروش آپارتمان‌ها پرداخته شود تا مردم کمتر درگیر مسائل و مشکلات پیش فروش کردن خانه‌ها شوند.

سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه این مراسم با اشاره به پرونده فساد مالی در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت نفت گفت: در مورد این پرونده به اشتباه گفتند که فساد در شرکت نفت انجام شده است در صورتی که این مورد حقیقت ندارد. نام این شرکت پتروپاک بود و مدیر مالی این شرکت ۲۵ میلیون یورو را به حساب یک صراف واریز کرده بود و از سود این مبلغ چند نفر از داخل شرکت سود می‌بردند.

وی ادامه داد: این فرد در حال خارج شدن از کشور بود که ما به موقع پول‌ها را توقیف کردیم. هم صراف و هم فرد خاطی را دستگیر کردیم و مراحل قانونی این پرونده در حال انجام است.

اسماعیلی سخنگو قوه قضاییه ضمن تشکر از همه عوامل برگزاری گفت: امیدوارم این رادیو به افزایش آگاهی حقوقی مردم کمک کند چراکه مردم در جهان امروز  نیازمند آگاهی های حقوقی به ویژه در حوزه پیشگیری وقوع جرم هستند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: رادیو ، صدا و سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
چه اسمای قشنگی
آخرین اخبار