دست پر شبکه چهار برای تابستان ۹۸/ از رمان خوانی در «قصه شب» تا پخش روزانه یک فیلم سینمایی

شبکه چهار سیما در تابستان امسال مجموعه‌ متنوعی از برنامه‌های ترکیبی، مسابقه و فیلم‌های سینمایی را به بینندگان خود عرضه می‌کند.

دست پر شبکه چهار برای تابستان ۹۸/ از رمان خوانی در «قصه شب» تا پخش روزانه یک اثر سینماییبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع فصل تابستان، شبکه چهار سیما برنامه‌های مختلفی را برای پخش در ساعات گوناگون در نظر گرفته است. بر این اساس جشنواره فیلم‌های سینمایی با عنوان «فیلم خانه»، قصه شب، مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، درس گفتار، مصیر، خیلی دور خیلی نزدیک و سری جدید مجله صبحگاهی «طلوع» و «چرخ» ازجمله ویژه برنامه‌های تابستانی این شبکه است.

در ادامه اطلاعات تکمیلی‌تر از زمان و ساعت پخش برنامه‌ها آمده است:

هر روز ساعت ۱۰:۳۰ با یک فیلم سینمایی

پخش جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه چهار در ایام تابستان از اول تیر ماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت و مخاطبان این شبکه در تابستان ۹۸ می‌توانند به تماشای یک اثر برگزیده از دیدگاه منتقدان و اهالی سینما بنشینند.

«فیلم خانه» که هر روز ساعت ۱۰:۳۰ روی آنتن می‌رود، یک اثر از برترین آثار برگزیده سینمای ایران و جهان که تاریخ سینما را ساخته‌اند، از نگاه منتقدان و اهالی سینما پخش می‌کند و بعد از نمایش، فیلم توسط کارشناس تحلیل می‌شود.

محمود گبرلو تحلیل فیلم‌های سینمایی هفته اول جشنواره را بر عهده دارد و تا پایان جشنواره مجری کارشناسان دیگری نیز به عنوان منتقد مقابل دوربین «فیلم خانه» می‌نشینند و به نقد فیم‌های پخش شده می‌پردازند.

بهانه‌ای برای زندگی، زندگی شگفت انگیزه، دایره سرخ، بازگشت به آینده، هزارتوی پن، مکبث و به رنگ ارغوان عناوین فیلم‌های سینمایی است که در هفته اول جشنواره فیلم‌های سینمایی تابستانی شبکه چهار از ا تا ۷ تیرماه به نمایش در می‌آید.

هر شب ساعت ۲۱ با یک مسابقه سینمایی

سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با اجرای جواد مولانیا در شب‌های تابستان روز‌های شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در مسابقه «چهار، سه، دو، یک» شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند. مسعود آب پرور، مرجان اشرفی زاده، سیما تیرانداز، عزیزالله حاجی مشهدی، سیروس حسن پور، دکتر شهرام خرازیها، دکتر مهردادرایانی مخصوص، امیرشهاب رضویان، اردلان شجاع کاوه، دکتر محمدشهبا، میکاییل شهرستانی، صادق کرمیار، فریبا کوثری، شهره لرستانی، کیهان ملکی، نسرین نصرتی، دکتر سهیلانجم و دکتر امیرحسن ندایی به ترتیب حروف الفبا تیم هجده نفری داوری مسابقه را تشکیل می‌دهند.

رمان خوانی چهره‌های هنری در «قصه شب»

«قصه شب» محصول جدید گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که برای پخش در شب‌های تابستان تهیه و تولید شده است.

به گفته احسان ملکی تهیه کننده و کارگردان «قصه شب» در این برنامه که از اول تیرماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود. خلاصه‌ای از رمان‌های مطرح ایران و جهان توسط هنرمندان و بازیگران خوانده می‌شود.

مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد، رگ تایم، بازمانده روز، اسکار و بانوی صورتی پوش، درخت زیبای من، تماس تلفنی از بهشت، اندوه جنگ و داستان‌های کوتاه از چخوف عناوین برخی از رمان‌هایی است که توسط تیم برنامه خلاصه نویسی و در ۹۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای توسط هنرمندانی همچون فرهاد آییش، همایون ارشادی، سید مهرداد ضیایی، شیرین بینا، نگین صدق گویا، علی عمرانی و امیرشهاب رضویان در برنامه خوانش می‌شود.

در این برنامه علاوه بر خوانش رمان، انیمیشن‌های مرتبط با داستان توسط تیم انیماتور برنامه طراحی شده که پخش می‌شود. نیکی نیکبخت، شید نظری، نشمین ولدی، زهرا گل و بستان و شکوفه حاجت پور، محمد علی حسینی ومحمد رضا مسعودی تیم سازنده انیمیش برنامه را تشکیل می‌دهند.

«خیلی دور خیلی نزدیک» برنامه دو زبانه شبکه ۴ با اجرای دکتر شهاب اسفندیاری

«خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه کنندگی مصطفی پورمحمدی در ۱۳ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.

«خیلی دور خیلی نزدیک» میزبان میهمانان غیرایرانی جشنواره‌ها و تعدادی از کنفرانس‌های علمی که در حوزه‌های اجتماعی، علوم انسانی و هنر برگزار شده است، خواهد بود و دکتر شهاب اسفندیاری با آنان به زبان انگلیسی گفتگو می‌کند و همزمان گفتگو‌ها به زبان فارسی برای مخاطبان زیرنویس می‌شود. این برنامه مخاطب را با خود به دور‌ها خواهد برد و از میزان نزدیکی فرهنگ‌ها و نسبت‌ها خواهد گفت. مخاطبان به زودی شاهد گفتگو‌های فرهنگی جذاب در فصل تابستان خواهند بود.

«خیلی دور خیلی نزدیک» محصول گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است و به صورت هفتگی از هفته دوم تیرماه پخش می‌شود.

«درس گفتار» هر روز ساعت ۱۷:۱۵

برنامه تلویزیونی «درس گفتار» به تهیه کنندگی سید شهاب لاجوردی و کارگردانی سید احمد حسینی از اول تیرماه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷:۱۵ پخش و روز بعد ساعت ۱۰ بازپخش می‌شود.

در این برنامه مخاطبان پای درس گفتار‌های اساتید و کارنشاسان بنامی همچون حجت الاسلام و المسلمین دکتر الویری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی فرمانیان، دکتر مهدی مشکی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید دهقان، دکتر سیدحسین فلاح زاده، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب الله بابایی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد رهدار، دکتر محمود حکمت نیا و حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ابوطالبی می‌نشینند.

تاریخ در قرآن، اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، جریان شناسی سلفیه، سیراندیشه‌ی تجدد، جنسیت در زبان قرآن، بازخوانی تاریخ و تمدن ایران در دوران باستان، گونه‌های غرب شناسی، انسان شناسی فلسفه غرب، تجارت جدید و مالکیت فکری و تاریخ مشروطه موضوعاتی است که کارشناسان برنامه در پنج قسمت به آن‌ها می‌پردازند.

بررسی ابعاد فکری شهید بهشتی در ویژه برنامه «مصیر»

گروه اجتماعی شبکه چهار سیما بمناسبت سالروز شهادت دکتر آیت الله بهشتی برنامه تولیدی «مصیر» را با برررسی ابعاد فکری این شهید بزرگوار روی آنتن می‌برد.

این برنامه با تهیه کنندگی سید یاسر صانعی در هفته قوه قضائیه از شنبه یکم تیرماه الی جمعه هفتم تیر هرشب ساعت ۲۳ از شبکه چهار پخش می‌شود.

«مصیر» با پخش‌های آیتم‌های تولیدی و گفتگو با مهمانان با محوریت موضوعاتی، چون شیوه تبلیغ نوین، عدالت، تشکیلات و کادرسازی، مدیریت انقلابی و ... تهیه و پخش می‌گردد. از بخش‌های دیگر این برنامه میتوان به معرفی کتاب‌های منتشر شده در خصوص شهید بهشتی اشاره کرد. در این برنامه مهمانانی، چون حجت الاسلام علی ذوعلم، دکتر فرشاد و... حضور خواهند داشت.

سری جدید مجله «طلوع» از هفته دوم تیرماه

«طلوع» تنها برنامه صبحگاهی شبکه‌های سیما است که ماهیت علمی آموزشی دارد و مخاطبانش جامعه علمی کشور هستند. این برنامه یک جنگ علمی و فرهنگی است که در آن علاوه بر بررسی موضوعات مختلف پزشکی و روانشناسی، تازه‌ترین اخبار و دستاورد‌های علمی کشور با رویکرد تقویت غرور و افتخار ملی، اطلاع رسانی می‌شود.

از رویکرد‌های اصلی برنامه در سری جدید، با توجه به نام گذاری سال با عنوان رونق تولید، بخش‌های کارشناسی مختلفی یا موضوع حمایت از کسب و کار‌های نوین در برنامه طراحی شده است.

برنامه «طلوع» به تهیه کنندگی علی خسروی مجله تصویری است که تلاش می‌کند بیننده را روی سبک زندگی اش به تامل وا دارد. این برنامه از هفته دوم اردیبهشت ماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۰ پخش می‌شود.

سری جدید مجله علمی «چرخ» از هفته دوم تیرماه شنبه‌ها ساعت ۱۹

سری جدید مجله علمی «چرخ» از شنبه ۸ تیرماه به صورت هفتگی شنبه‌ها ساعت ۱۹ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

سری جدید مجله علمی عصرگاهی «چرخ»، به مهمترین رویداد‌های قلمرو دانش و فناوری با نگاهی تخصصی، اما به زبانی ساده و قابل استفاده عموم مردم می‌پردازد و در حضور نخبگان و استادان ممتاز عرصه دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مسائل روزمره زندگی مردم را از زاویه علم واکاوی می‌نماید. این برنامه از بخش‌های ثابت «صندلی علم سنج»، «اتاق دانشمند» و «علم به زبان ساده» برای تلطیف ذائفه مخاطبان و نگاه جذابتر به دانش و دانشمندان بهره می‌برد.

هر شب ساعت ۲۲ با «جشنواره فیلم‌های مستند خارجی»

شبکه چهار سیما از ۲ تیرماه، هر شب ساعت ۲۲ یک مستند جذاب خارجی را به نمایش در می‌آورد.

«جاسوسی در حیات وحش» به کارگردانی John Downer عنوان اولین مستندی است که در ۱۰ قسمت از روز یکشنبه در قالب «جشنواره مستند» پخش می‌شود.

در این مستند ۱۰ قسمتی، پژوهشگران به کمک دوربین‌هایی که شکل فرزندان حیوانات مختلف مانند کفتارها، تمساح، میمون ها، فیل‌ها و شامپانزه‌ها و لاک پشت هاساخته شده است، میزان علاقه آن‌ها به فرزندانشان را می‌سنجند.

مجموعه سخنرانی‌های «تد» در ایام تابستان هر روز ساعت ۱۳:۳۰

«تد» یک مجموعه همایش جهانی است که با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود. تمرکز اولیه‌ی تد بر روی تکنولوژی بود، اما پس از چندی، گستره موضوعات سخنرانی‌ها افزایش یافت و امروزه شامل مسائل علمی، فرهنگی و دانشگاهی زیادی می‌شود.

شبکه چهار سیما برای ظهر‌های تابستان، پخش سری جدیدی از مجموعه سخنرانی‌های «تد» را در نظ گرفته است.

چرا تغییرات آب وهوایی تهدیدی برای حقوق بشر است؟ بیائید از مریخ به عنوان سیاره پشتیبان استفاده نکنید- زمانی که آنتی بیوتیک‌ها به خوبی کار نمی‌کنند؟ آسیب‌های واقعی تجارت جهانی سلاح، چرا ممکن است کسی را به کار بگیریم که رزومه کاملی ندارد؟ برای از بین بردن زباله هابه شناخت واژه صرفه جویی نیاز است- چطور بقیه دنیا با درآمد سازمان یافته اند؟ پس از تراژدی بخشش چه می‌گذرد؟ چگونه با دوستان افسرده ارتباط برقرار کنید- چرا مداد کامل است و نسل بعدی معماران و طراحان آفریقایی عناوین سخنرانی‌هایی است که قرار است در مجموعه «تد» هر روز ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار