رئیس سازمان صمت تهران:

۴۰ هزار قالیباف استان تهران ساماندهی می‌شوند

صادقی گفت: وزارت صنعت و سازمان صمت استان تهران ساماندهی فعالیت قالیبافان و توسعه برنامه‌های ترویجی صنعت ارزآور فرش را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

فعالیت ۴۰ هزار قالیباف استان تهران ساماندهی شدبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یدالله صادقی،  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران در حاشیه نخستین کارگروه فرش دستباف با اشاره به فعالیت بالغ بر ۴۰ هزار و ۳۸۰ قالیباف در سطح استان، گفت: بیش از هزار واحد شست‌وشو و پردازش در قالب کارگاه‌های مرمت و کارخانه‌های قالیشویی در استان تهران فعالند که در ایجاد ارزش افزوده فرش دستباف نقش بسزایی دارند.

یدالله صادقی افزود: با توجه به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت ویژه از صنعت فرش و مشاغل وابسته به آن، سازمان صمت استان تهران ساماندهی فعالیت قالیبافان و توسعه برنامه‌های ترویجی صنعت ارزآور فرش را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی کشور فرش دستباف است و البته صادرات بیش از ۹۵ درصد از فرش تولید شده کشور از گمرکات استان تهران صورت می‌پذیرد.

صادقی گفت: با ابلاغ وزیر صنعت معدن و تجارت در استان‌ها کارگروهی تحت عنوان فرش دستباف برگزار می‌شود تا با بررسی مباحث بازرگانی داخلی و خارجی و حل مسائل موجود، تحرکی ایجاد شده و با تعامل بخش خصوصی شاهد رونق بیشتر این بخش تولیدی و تجاری مهم باشیم.

وی اضافه کرد: برخی از مشکلات حوزه فرش و کارگاه‌های قالیبافی در کارگروه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قابل طرح و حل و فصل می‌باشد.

ضرورت بسترسازی مناسب برای توسعه صنعت فرش در استان تهران

محسنی بند پی استاندار تهران در حاشیه نخستین کارگروه فرش دستباف با استقبال از تشکیل کارگروه فرش در سال رونق تولید، گفت: ایجاد بستر‌های لازم برای توسعه صنعت فرش و بکارگیری از ظرفیت‌های اشتغالزای این حوزه که عمدتا بانوان نیز هستند، اهمیت بالایی دارد.

وی ادامه داد: گسترده شدن پوشش بیمه اجتماعی فعالان فرش و بهره مندی از بیمه روستاییان و عشایر باید مدنظر قرارگیرد و مهارت آموزی و افزایش مهارت جایگزین مدرک گرایی شود.

محسن بندپی گفت: امسال مجاز به تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده به ایجاد اشتغال هستیم و در استان تهران می‌توان در صنعت فرش دستباف سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار