تیم فرانسه با نتیجه ۳ بر صفر پرتغال را شکست داد

در دومین روز از هفته چهارم بازی‌های لیگ ملت‌های والیبال فرانسه با بازی سهمگین و کسب سه امتیاز توانست پرتغال را مغلوب کند.

تیم فرانسه با نتیجه ۳ بر صفر پرتغال را شکست داد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، روز دوم از هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال با رویارویی دو تیم مدعی پرتغال و فرانسه در سالن ۶ هزار نفری رضازاده آغاز شد. فرانسه که در روز گذشته شکست شیرینی را به تیم حریف خود یعنی استرالیا چشانده بود اینبار در مقابل پرتغال ایستاد.

در ست نخست خروس‌ها در اولین ضربات دو امتیاز را نصیب خود کردند که حکایت از توپ‌گیری بی‌نظیر بازیکنان این تیم داشت، اما کشمکش‌های ثانیه‌های نخست یک امتیاز نصیب پرتغال کرد.

پرتغال که جای کره جنوبی را در لیگ ملت‌ها گرفته برای نخستین بار است که حضور مسابقات لیگ جهانی را تجربه می‌کند و روز گذشته شکست را از تیم ایران تجربه کرد. این تیم تاکنون به المپیک صعود نکرده و ۲ بار در مسابقات قهرمانی جهان حاضر بوده است. بهترین عنوان این تیم در اروپا به سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد که پرتغالی‌ها چهارم شدند. پرتغال تنها ۲ پیروزی مقابل چین و بلغارستان در ۹ مسابقه قبلی در لیگ ملت‌ها را تجربه کرده است. پرتغال تیم ۳۱ رنکینگ جهانی است.

اما در مقابل فرانسه توانسته نسل طلایی از والیبال را معرفی کند و در هفته چهارم بازی‌ها یکی از رقبای سرسخت بلند قامتان ایرانی خواهد بود.
ست نخست بازی پرتغال و فرانسه با پیشتازی فرانسه به استراحت فنی نخست رسید تا جایی که فرانسه با ۸ امتیاز و اختلاف ۴ امتیازی توانست به اولین استراحت خود دست یابد و با بازی روان در مقابل حریف قدرت نمایی کند.

اولین امتیاز بعد از استراحت فنی به پرتغال رسید، اما شاگردان هوگو سیلوا پیشتازی خود را با اختلاف چند امتیاز حفظ کردند. با وجود حملات مکرر پرتغال دفاع خوب و هماهنگی بین بازیکنان فرانسه موجب شد تا این پیشتازی در نیمه‌های ست به ۱۴ مقابل ۹ امتیاز برسد و درخواست استراحت با هدف وقفه در بازی تیم فرانسه بازیکنان را کنار زمین بکشد.

گردش توپ این بازی به حدی بالا بود که دوباره وقت استراحت جهت ارائه توضیحات به بازیکنان درخواست شد؛ و استراحت فنی دوم نیز با پیشتازی فرانسه انجام شد. بازی روانی که فرانسه بر سر بازیکنان پرتغال آوار کرد موجب شد تا بازی با اختلاف فاحش امتیازی پیش رود و پرتغال چندان امیدوار به برد ست نخست نباشد.

بر خلاف بازی پرتغال با ایران که با درخواست‌های مکرر ویدیو چک همراه می‌شد این بازی بدون خطای داوران و در آرامش برگزار شد. اما درخواست‌ها برای وقت استراحت نیز نتوانست تیم پرتغال با کاپیتانی الکسندر فریدا را به پیروزی برساند و فرانسه اختلاف چند امتیازی خود را در ست نخست حفظ کرد.

در دقیقه ۲۱ بازی فرانسه با ۲۰ امتیاز و پرتغال با ۱۸ امتیاز به استراحت بعدی رفتند تا شاید هوگو سیلوا بتواند بازی را برگردانده و به شاگردان خود نحوه کسب امتیاز را انتقال دهد. این استراحت در ابتدا نتیجه بخش بود، اما باز فرانسوی‌ها بودند که پیشتازی کردند.

اولین ویدیو چک درخواستی امتیاز را به نفع فرانسه کرد، اما پنجه‌های بازیکنان تکانی نخورده بود که تیم پرتغال درخواست استراحت کرد.

الکساندر فریرا که در بازی با ایران به داوری اعتراض کرد و کارت زرد گرفت و بعد مسئولیت شکست در مقابل سروقامتان ایرانی را به گردن گرفت در ست نخست بازی با فرانسه نیز نتوانست بازی آرامی را تدارک ببنید و بازیکان فرانسه با ۳ ا امتیاز اختلاف ست نخست را با پیروزی سپری کردند.

در ست دوم بازی پایاپای دو تیم نشان داد که هوگو سیلوا تا حدودی توانسته بازیکنان خود را به بازی بازگرداند. تا جایی که فرانسه و پرتغال میلی‌متری بازی کردند و شاگردان لورن تیلی در حیرت از انرژی مضاعف تیم حریف اینبار به جای حمله به دفاع پرداختند.

اما در نهایت فرانسه بود که با دو اختلاف در امتیاز بازی را به استراحت فنی اول برد. آرایش دفاعی دو تیم زمانی که تنش بازی بیشتر شد، تقویت شد و مربیان خط دفاعی را به بازیکنان ضروری‌تر دیدند.

در دقیقه ۴۹ درخواست چک به نفع پرتغال امتیازی نصیب این تیم کرد و اینبار پرتغال ۱۵ به ۱۳ پیش افتاد تا بعد از ۴۹ دقیقه بازی طعم پیروزی را برای چند ثانیه لمس کند.

فرودن آمدن جهشی توپ با قوت پنجه بازیکن فرانسه باعث شد تا نه تنها فرانسه امتیازی کسب کند بلکه شوری در سالن رضازاده پیچید. تا اینکه پرتغال با ۱۹ امتیاز در مقابل ۲۰ امتیاز فرانسه تیم را به استراحت فنی دوم برد.

مذاکرات استراحت در تیم فرانسه به مراتب پررنگ‌تر از پرتغال بود تا لورن تیلی بازیکنان را به وضعیت ست نخست بازگرداند. توپ در جریان بازی در ست دوم تا ثانیه‌ها دوام آورد. اما درخواست‌های مکرر تیم‌ها برای استراحت نیز نتوانست این دو رقیب مدعی را جنگ در مستطیل والیبال نجات بخشد.

کسب امتیاز‌های نهایی ست دوم نصیب فرانسه شد. اما بازی پایاپای ادامه یافت تا پرتغالی‌ها فریرا را ناامید نکنند. درست زمانی که تماشاگران آماده فریاد برای پیروزی فرانسه بودند پرتغال یک امتیاز دیگر کسب کرد، اما ست دوم نیز به نفع خروس‌های جنگنده به ۲۶ در مقابل ۲۴ رسید. با درخواست ویدیو چک و تب سالن ۶ هزار نفری فرانسه توانست با حفظ امتیاز پرتغال را با شکست به حاشیه زمین بکشاند.

سال ۲۰۱۸ فرانسه با وجود میزبانی مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال در شهر لیبل برابر روسیه شکست خورد تا در قهرمانی اولین دوره مسابقات ناکام باشد. اما امسال این تیم به عنوان تیم مدعی به اردبیل سفر کرده و اولین بازی خود را در مقابل استرالیا پیروز شد و دو برد متوالی موجب شد تا زمزمه‌های شکست پرتغال در دومین بازی خود شنیده شود.

دو ست پیروزی در ست سوم به بازی تهاجمی دو تیم مبدل شد. اما فرانسه توانست برتری خود را از ثانیه‌های نخست حفظ کند. با اختلاف ۴ امتیاز فرانسه آروزی پیروزی استرالیا را به زمین زد و دو تیم به استراحت فنی نخست رفتند. اما برتری بعد از استراحت ست سوم باز نصیب فرانسه شد.

سرویس پرقدرت بازیکن شماره ۱۶ فرانسه که بعد از دریافت به یکی از تماشاگرن اصابت کرد، امتیاز فرانسه را به ۱۱ رساند. بازی قدرتی فرانسوی‌ها با پرواز‌های مکرر توپ و فرود‌های مکرر پنجه‌ها موجب شد تا شاگردان سیلوا آرایش دفاعی به خود بگیرند در امتیاز ۱۲ فرانسه مقابل ۱۰ پرتغال بود که درخواست ویدیو چک به دلیل برخورد توپ با دست بازیکن امتیاز دیگری برای فرانسه رقم زد.

بازی قدرتی مرتب موجب شد تا توپ به کررات به سمت تماشاگران به چرخش درآید. آبشار قدرتمند شماره ۱۲ امتیاز ۱۶ را برای فرانسه قطعی کرد و تیم با چهار شماره اختلاف به استراحت فنی دوم رفت.

اما اشتباه بازیکنان اولین امتیاز بعد از استراحت فنی را نصیب پرتغال کرد. امتیاز دو بر صفر فرانسه که موجب می‌شد به کررات آبشار‌های سهمگین در زمین حریف فرود آید ادامه یافت.

در دقیقه ۹۰ درخواست ویدیو چک پرتغال رد شد و امتیاز ۲۱ فرانسه در مقابل امتیاز ۱۸ پرتغال محفوظ ماند. دقایق پایانی ست سوم در حالی که فرانسه به اختلاف سه امتیازی رسیده بود و سه امتیاز برای پیروزی نیاز داشت با اضطراب سپری شد و یک امتیاز در نهایت حیرت فرانسوی‌ها نصیب پرتغال شد.

نفس فرانسوی‌ها در سینه حبس شد تا دو امتیاز ست سوم و پیروزی بر پرتغال را کسب کنند؛ و در نهایت فرانسه با ۲۵ امتیاز در مقابل ۲۳ امتیاز تیم پرتغال رغیب را شکست داد و طعم دومین پیروزی خود در اردبیل را با ۳ بر صفر چشید.

انتهای پیام/ح

مسابقات لیگ والیبال ملت های جهان دراردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار