لیگ ملت‌های والیبال- اردبیل

نخستین برد هفته چهارم لیگ ملتها به نام فرانسه ثبت شد

در اولین بازی هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال، فرانسه به مصاف استرالیا رفت و توانست با کسب سه امتیاز رقیب خود را کنار زند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  هفته چهارم لیگ جهانی والیبال با استقبال پرشور تماشاگران اردبیلی و در سالن 6 هزار نفری رضازاده با رویارویی فرانسه و استرالیا آغاز به کار کرد.

در ست نخست این بازی‌ها، تا امتیاز 5 هر دو تیم پایاپای به جدال پرادختند اما به واسطه سرویس زنی فرانسوی‌ها اختلاف امتیاز را به 5 رساندند تا نتیجه 10 بر 5 به سود فرانسه سپری شد.

مارک لبدف سرمربی 52 ساله استرالیا که از سال 2016 سکانداری این تیم را به عهده گرفته است با گرفتن وقت اضافه اختلاف امتیاز را کاهش داد. اما در ادامه فرانسوی ها با رهبری بنجامین تونیوتی کاپیتان محبوب خودشان توانستند زودتر از استرالیا به امتیاز 16 برسند.

رقابت میلی متری فرانسه و استرالیا با کسب امتیاز پیاپی برای هر دو تیم ادامه یافت و حملات مکرر فرانسه شور مضاعف به سالن رضازاده بخشید.رقابت نفس‌گیر که مرتب به درخواست استراحت منجر می‌شد در دقیقه 21 بازی به امتیاز 19 فرانسه در مقابل امتیاز 20 استرالیا رسید. که این موفقیت استرالیا در سایه دفاع روی تور حاصل شد.

با پیش افتادن استرالیا سرمربی فرانسه مجبور شد تا با درخواست وقت استراحت و با وقفه انداختن به تقویت روحیه بازیکنان خود بپردازد.

دقایق پایانی ست اول این بازی با جنگ بلندقامتان فرانسه و استرالیا پیش رفت و با رفتن لوزارد به خط سرویس فرانسه شرایط را به نفع تیم ملی فرانسه تغییر داد.با کسب یک امتیاز برای فرانسه و نتیجه 25 این تیم در مقابل نتیجه 23 تیم استرالیا ست نخست خاتمه یافت.

وییر از استرالیا با 6 امتیاز و کلمرو با کسب 8 امتیاز در ست اول امتیاز اورترین بازیکنان بودند. مارتون دو تیم فرانسه و استرالیا به شکل مطلوب به ست دوم رسید و استرالیا اولین امتیاز را کسب کرد.استرالیایی‌ها با ارزیابی تیم رقیب به مراتب بهتر از ست نخست ظاهر شدند و آرایش دفاعی بازیکنان استرالیا منظم تر و تقویت شده تر شکل گرفت.

در ست دوم باز هم قدرت سرویس فرانسوی ها این تیم را از استرالیا پیش انداخت این بار استفان بویر بهترین اسپکر تیم ملی فرانسه در خط سرویس قرار گرفت و فرانسه را پیش انداخت.گردش بالای توپ یکی از زیبایی‌های این بازی بود تا جایی که دفاع، حمله و مجددا دفاع دو تیم امتیازات را پایاپای بالا می‌برد.

با استراحت فنی در ست دوم سرمربی فرانسه و استرالیا ارزیابی خود را از وضعیت بازی به بازیکنان انتقال دادند. شاگردان لوران تیلیه که تاکتیک دفاعی استرالیا را مشاهده کرد بودند همچنان با پیشتازی امتیاز 16 بر 13 به استراحت فنی دوم رفتند.

بعد از استراحت، استرالیا با انرژی تر وارد میدان شد و دو امتیاز را در سکون امتیازگیری فرانسه کسب کرد.بعد از کسب دو امتیاز اینبار فرانسه صاحب دو اتیاز شد و 18 فرانسه در مقابل 15 استرالیا روی تلویوزیون ها هک شد تا دو تیم به استراحت بعدی بروند.

سرویس زنی استرالیا رفته رفته بهتر شد و دریافت توپ را برای فرانسه مشکل کرد اما به رغپاس خوبی به خط حمله فرانسه نمیرسید اما استفان بویر و کلمرو به هر شکلی که بود توانستند توپها را به امتیاز تبدیل کنند.

در امتیازهای پایانی هم کلمرو دوباره به خط سرویس رفت و با زدن سرویس های قدرتی دریافت را برای استرالیا مشکل کرد و اختلاف را به 6 امتیاز رساندند و به امتیاز 24 رسیدند.

استراحت بعدی در دقیقه 49 بازی و امتیاز 21 فرانسه در مقابل امتیاز 17 استرالیا تیم ها را به حاشیه میدان کشاند.اینبار با وجود دفاع‌های مکرر سرویس بازیکن فرانسوی در آستانه پیروزی فرانسوی‌ها و کسب 25 امتیاز به نفع حریف تمام شد و معادله امتیازگیری را به هم ریخت.تا استرالیا با بازی روانی یک یک امتیازها را کسب کند اما در نهایت فرانسه یک امتیاز درخواستی خود را کسب کرد و پیروز ست دوم شد تا دو بر یک بر استرالیا پیروز شود.

ست سوم با امتیازگیری فرانسه آغاز شد. بنجامین تونیوتی پاسور فرانسوی‌ها در خط سرویس قرار گرفت و اولین سرویس در ست سوم برای فرانسوی‌ها زد و در دقیقه 59 درخواست ویدیو چک درست در امتیاز 4 فرانسه در مقابل امتیاز یک استرالیا انجام شد.

در امتیاز 8 فرانسه مقابل 6 استرالیا، تیم به اولین استراحت فنی خود رفت. با رفتن دوسانژ در خط سرویس استرالیا آنها به جبران امتیازات از دست رفته تلاش کردند و در ماراتونی جذاب 9 بر 8 از فرانسه پیشی گرفتند.

در دقیقه 69 بازی و در ست سوم دو تیم به امتیاز برابر 12 رسیدند اما باز فرانسه پیشی گرفت.با درخواست استراحت تیلیه سرمربی فرانسه از وقت استراحت خود برای وقفه در کار استرالیا خواست وقفه در این تیم بیندازد. استرالیا پایاپایی خود را حفظ کرد و با رفتن کوین لرو به خط سرویس فرانسه با اختلاف 2 امتیاز باز هم از استرالیا پیشی گرفت. استراحت فنی دوم نیز در امتیاز برابر 16 دو تیم انجام شد.

بعد از استراحت پیشتازی فرانسه اختلاف امتیاز افزایش داد. ورق برگشت و اختلاف 4 امتیاز دوباره کاهش یافت. تیلیه باز هم دست به دامن سرویس زنان خود شد و دفاع را چاشنی کار قرار داد. دالییر ولتر به خط سرویس رفت و اختلاف امتیازی سه امتیازی را برای فرانسه ایجاد کرد. در امتیاز 22 فرانسه مقابل 19 استرالیا، تیم فرانسه قدرت حمله خود را مضاعف کرد. با دفاع استرالیا وزنه امتیازات به 23 فرانسه مقابل 20 استرالیا رسید. و با کسب یک امتیاز دیگر برای استرالیا دو تیم به استراحت رفتند تا آخرین تحلیل را از مربی خود دریافت کنند.

در نهایت بعد از 82 دقیقه بازی فرانسه با کسب سه امتیاز پیاپی در ست سوم با 25 برد در مقابل 22 برد استرالیا پیروز میدان شد.

استرالیا با ثبت تنها یک پیروزی مقابل مقابل آلمان کنار چین، قعرنشینان لیگ ملت‌های 2019 هستند. استرالیا در 5 دوره از لیگ جهانی حاضر بوده که نخستین دوره آن در سال 1999 بوده است. دومین حضور آنها در لیگ جهانی، 15 سال بعد اتفاق افتاد. آنها در لیگ ملت‌های سال قبل با 5 پیروزی و 10 شکست به جایگاهی بهتر از چهاردهمی نرسیدند.

اما در مقابل فرانسه توانسته نسل طلایی از والیبال را معرفی کند و در هفته چهارم بازی‌ها یکی از رقبای سرسخت بلند قامتان ایرانی خواهد بود.

انتهای پیام/ س

برد فرانسه در برابر استرالیا در چهارمین هفته رقابتهای لیگ ملتهای والیبال

برچسب ها: والیبال ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.