بیش از صد نماینده خواستار برگزاری انتخابات ریاست مجلس با نامزدهای جدید شدند

بیش از صد عضو مجلس با جمع آوری امضا خواستار برگزاری انتخابات میان نامزدهای جدید شدند.

بیش از صد نماینده خواستار برگزاری انتخابات ریاست مجلس با نامزدهای جدید شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تشدید تنش ها بر سر انتخاب رئیس در مجلس افغانستان، بیش از صد عضو مجلس با جمع آوری امضا خواستار برگزاری انتخابات میان نامزدهای جدید شدند.

این نمایندگان تاکید می کنند که اصول وظایف داخلی مجلس در چنین مواردی، بر برگزاری انتخابات دور بعدی میان چهره‌های جدید تاکید می کند.

به گفته آنها، هیچ راه حلی غیر از اینکه به انتخابات بعدی با نامزدهای جدید برویم وجود ندارد.

تاکنون ۱۰۲ عضو مجلس افغانستان این برگه را امضاء کرده اند و احتمال دارد تعداد بیشتری با این جمع همراه شود.

از سوی دیگر، هوادران میررحمان رحمانی تاکید دارند که وی رئیس مجلس است. به گفته آنها، رحمانی با مصوبه مجلس به عنوان رئیس انتخاب شده و سرنوشت یک رای جنجالی نیز با کارت های سبز ۱۹۲ نماینده روشن شده است.

قابل یادآوری است که تنش ها در مجلس افغانستان روز چهارشنبه هفته گذشته به مشاجره لفظی و درگیری فیزیکی میان نمایندگان انجامید که در این رویداد، میز و صندلی رئیس از سوی برخی نمایندگان شکسته شد.

به دنبال این درگیری ها نشست روز گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. نیرو‌های امنیتی جاده‌های متصل به مجلس را تحت کنترل گرفتند و به اعضای مجلس اجازه نمی‌دادند بیشتر از چهار محافظ با خود همراه کنند.

بیش دو ماه از افتتاح مجلس افغانستان می گذرد اما نمایندگان مجلس تاکنون هیات اداری خود را انتخاب نکرده و نمی توانند نشست‌های خود را به شکل قانونی برگزار کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار