سرپرست واحد علوم و تحقیقات خبر داد؛

نصب حدود هزار متر گاردریل در مسیر تردد دانشجویان/ هزینه استفاده از تله کابین در علوم و تحقیقات توجیه اقتصادی ندارد

مسعودی گفت: هزینه نگه داری و استفاده از تله کابین از نظر اقتصادی هیچگونه توجیهی ندارد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی  با تأکید بر اینکه بعد از حادثه واژگونی اتوبوس، با پیمانکار خلع قرارداد شد، اظهار کرد: بلافاصله بعد از حادثه با یکی از بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی درون شهری قرارداد بستیم و تمام اتوبوس‌های قدیمی تعویض شدند.

ارائه روزانه ۵۰۰ سرویس رفت و برگشت در واحد علوم و تحقیقات

وی با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ سرویس رفت و برگشت توسط ۵۰ اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات انجام می‌شود، افزود: اخیراً در برخی از مسیر‌ها که در گذشته سرویس حمل و نقل عمومی و امکان استفاده از اتوبوس نبوده، از خودرو‌های ون استفاده کردیم که حداقل دانشجویان در ایام امتحانات آسایش بیشتری داشته باشند.
 
مسعودی با تأکید بر اینکه به منظور نصب گاردریل و ایمنی سازی مسیر تردد در واحد علوم و تحقیقات با یکی از پیمانکاران مطرح ساختمانی کشور وارد مذاکره شدیم، اظهار کرد: از ابتدای تعامل و مذاکره تأکیدمان ارائه بهترین کیفیت و تأیید نظر پلیس راهنمایی و رانندگی بود. با توجه به اینکه طول مسیر بر حسب شرایط، نیاز به گاردریل‌های مختلفی از جمله سه موج، یک موج، نیوجرسی و قرقره‌دار دارد، بنابراین نیاز به مطالعات میدانی جامع شدیداً احساس می‌شد.

ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان دارای بالاترین استانداردهاست

سرپرست واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: پس از آنکه طرح اولیه از سوی پیمانکار مشخص شد، با پلیس راهنمایی و رانندگی چندین جلسه به منظور تأیید طرح برگزار کردیم و در نهایت طرح اجرایی هفته گذشته ارائه شد و به دنبال بستن قرارداد با پیمانکار مرتبط هستیم. مکانیزمی که توسط پیمانکار برای ایمن سازی مسیر تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات طراحی شده از نظر ایمنی دارای بالاترین استانداردهاست و از متوسط ایمنی کشور بالاتر است.
 
وی افزود: همچنین دفتر فنی دانشگاه مسیر‌هایی که به طور قطع و یقین نیاز به گاردریل دارد و به فرایند دیگری نیاز ندارد، شناسایی کرده و حدود هزار متر گاردریل توسط پیمانکار نصب شده و همین مقدار نیز در حال خریداری و نصب است.
 
سرپرست واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: جاده واحد علوم و تحقیقات ۲۵ سال گذشته کشیده و ارتباطی به دوران مدیریت سه ماهه اینجانب ندارد. از ابتدا نیز این جاده مجهز به گاردریل نبوده است.

هزینه استفاده از تله کابین در علوم و تحقیقات توجیه اقتصادی ندارد

مسعودی در ادامه با تأکید بر اینکه تله کابین اساساً مشکل حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات را حل نمی‌کند، گفت: چرا که در ساعت پیک رفت و آمد در واحد علوم و تحقیقات ۴۶۰۰ نفر باید جا به جا شوند، در حالی که ظرفیت تله کابین حدود ۲ هزار نفر است. علاوه بر اینکه تله کابین مسیر مستقیم را طی می‌کند و ساختمان‌هایی در مسیر داریم که تله کابین پوشش نمی‌دهد.
 
وی در پایان اظهار کرد: همچنین هزینه نگه داری و استفاده از تله کابین از نظر اقتصادی هیچگونه توجیهی ندارد. این موضوع نیز در گزارش کمیسیون مجلس نیز ذکر شده که تله کابین مناسب حمل و نقل دانشجویان واحد علوم و تحقیقات نیست.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی مظلوم علوم تحقیقات
۱۴:۴۳ ۰۳ تير ۱۳۹۸
درسته که همه ی ساختمان ها در مسیر تله کابین نیستن ولی اون ساختمان هایی که دانشجویان برای رسیدن به آن ها باید از اتوبوس استفاده کنند همه در مسیر تله کا بین قرار دارند و اونایی هم که در مسیر تله کابین نیستن رسیدن بهشون فقط دو قدم پیاده روی چن دیقه ایه. تکابین توجیه اقتصادی نداره. با افتتاح هتل و استفاده از اون در ایام تعطیل قرار بود تازه سود آوری هم داشته باشه.
تازه صالح اسکندری همکار قبلا گفته بود ما 70درصد طرح ایمن سازی و نصب گاردریل رو تموم کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۳ تير ۱۳۹۸
بعد از اینهمه از ده کیلومتر جاده فقط یک کیلومتر گارد ریل کشی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
آخه نوک کوه جای دانشگاه ساختنه ؟؟
بچه های مردم چه گناهی کردن که باس اینهمه سربالایی رو برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خب بابا اینهمه گفتی که بگی تقصیر شما نیست ! من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود !
آخرین اخبار