غفاری گفت: جشنواره هنر‌های دیجیتال با تلاقی سه حوزه در یک نقطه، اتفاقی مبارک است که می‌تواند در آینده هم تکرار شود.

تلاقی حوزه‌های علمی، هنری و سیاسی در جشنواره هنر‌های دیجیتالبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال با اشاره به دستاورد‌های مثبت جشنواره اظهار کرد: در جشنواره هنر‌های دیجیتال تلفیق نگاه علمی، هنری و سیاستی را  شاهد بودیم؛ این حضور و تلاقی سه حوزه در یک نقطه، اتفاقی مبارک است که می‌تواند در آینده هم تکرار شود.

غفلت از رشد فناوری جایز نیست

همچنین در این مراسم حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر و دبیر جشنواره هنر‌های دیجیتال با تاکید بر اینکه سرعت رشد فناوری به گونه‌ای است که غفلت از آن جایز نیست، گفت: خروجی جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال در سه بعد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند بر روی جامعه اثرگذار باشد.

به گفته وی این جشنواره در ۲ بخش آزاد و آسیب‌های اجتماعی کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه توانست نتایج خوبی را با وجود اینکه نخستین دوره از برگزاری آن بود به دست آورد.

علیرضا اسماعیلی، رئیس فرهنگستان هنر نیز با اشاره به اقدامات و ارتباطات فرهنگستان هنر و دانشگاه‌های هنر اظهار داشت: ارتباط فرهنگستان هنر و دانشگاه‌های هنر به واسطه وزارت علوم اتفاق مبارکی است که سبب شده رشته‌های جدیدی در این حوزه تاسیس شود. همچنین ۶ ماه پیش دفتری در فرهنگستان هنر برای ارتباط با دانشگاه‌های هنر تاسیس شد.

وی با بیان اینکه جشنواره هنر‌های دیجیتال یکی از مصادیق همکاری فرهنگستان و دانشگاه‌هاست، افزود: ۶ دهه از بحث هنر‌های دیجیتال می‌گذرد و در ۲ دهه اخیر رشدی چشمگیر را در این حوزه شاهد بوده‌ایم. گروه تخصصی چند رسانه‌ای در سال ۱۳۷۸ در فرهنگستان هنر تاسیس شد. بر این اساس می‌توان گفت که ما یکی از اولین نهاد‌های دولتی بودیم که وارد این بحث شده‌ایم.

اسماعیلی افزود: فرهنگستان هنر چندیدن کتاب در زمینه هنر دیجیتال چاپ کرده و همچنین در حال فراهم ساختن مقدماتی هستیم تا بتوانیم همایشی بین‌المللی، در زمینه هنر‌های دیجیتال برگزار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار