برنامه عضویت رایگان در کتابخانه های کردستان اعلام شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: براساس طرح مدیریت عضویت در کتابخانه‌های عمومی که شامل رایگان شدن یک روز حق عضویت در مناطق محروم است برنامه این طرح در شهرستان‌های این استان اعلام شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد عبدالملکی با اشاره به اینکه این طرح در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه ای اجرا می‌شود گفت: ۲۹ خرداد در مرکز استان اجرا و برنامه‌های شهرستانی آن اعلام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون مبلغ عضویت در کتابخانه‌های عمومی به تناسب کتابخانه ها تا ۱۰۰ هزار ریال برای عضویت یک ساله است اضافه کرد: برنامه این طرح در سطح شهرستانی استان شامل ۲۸ مرداد در بیجار، ۱۲ ابان در بانه، ۲۶ مهر در دهگلان، ۲۷ شهریور در دیواندره، ۶ مهر در سروآباد، ۱۴ آبان در سقز، ۲۷ شهریور در مریوان، ۲۰ مهر در قروه، ۱۲ دی در سنندج و ۱۶ آذر در کامیاران است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از هزینه‌های جاری کتابخانه های عمومی از طریق حق عضویت تامین می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج و تقویت فرهنگ مطالعه عمومی در جامعه است.

عبدالملکی با اشاره به ارتقا کیفی حضور افراد در کتابخانه های عمومی افزود: برای افزایش با کیفیت افراد در کتابخانه های عمومی حرکت به سمت ارایه مشاوره امین از سوی کتابداران یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: این طرح توسط معاون توسعه کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای اجرا به استان‌های محروم کشور ابلاغ شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با بیان از ۴۷ هزار و ۱۱۷ عضو کتابخانه های عمومی در این استان، ۵۵ درصد بانوان هستند اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه نهادی و ۳۰ کتابخانه مشارکتی در این استان فعال است و ۷۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، خانواده و اقتصادی در مخازن این کتابخانه ها موجود است.

عبدالملکی گفت: هم اکنون ۱۵۸ کتابدار نیز در بخش کتابخانه های عمومی استان فعال هستند که علاقه مندان و مراجعه کنندگان را راهنمایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: در کتابخانه های عمومی برنامه‌های مختلفی از جمله نقد کتاب، نشست کتابخوان، کانون ادبی، شعرخوانی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، جمع خوانی، قصه خوانی، مسابقات، کارگاه نقاشی، خلاصه نویسی کتاب‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

فعالیت ۱۵۸ کتابدار  در بخش کتابخانه های عمومی استان کردستان

 

برچسب ها: معرفی کتاب ، بازنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.