وزارت نیرو گزارش داد؛

شناسایی شهرهای پرمصرف برق / سمنان در مرز هشدار+نقشه

نقشه مصرف برق منتشر شده از سوی وزارت نیرو نشان می دهد که مصرف کنندگان در بیشتر نقاط کشور، دارای مصرف متعادلی هستند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پاون در نقشه مصرف برق نقاط سبز، استان‌هایی را با مصرف متعادل و عادی نشان می‌دهد و بیانگر آن است که مشترکان در این مناطق با صنعت برق همکاری بیشتری دارند.

نقشه مصرف برق درکشور نشانگر آن است که هم اکنون در بیشتر نقاط کشور، مصرف کنندگان دارای مصرف متعادلی هستند و ۴ شهر مشهد، کردستان، مرکزی و قزوین مصرف برق آن‌ها افزایشی بوده و سمنان به مرز هشدار رسیده است.

در این نقشه که امروز به روز شده است، استان‌های رنگ زرد، نشان دهنده افزایش میزان مصرف است.


بیشتر بخوانید: جزییات افزایش قیمت آب و برق مشترکان از ابتدای اردیبهشت اعلام شد + جدول 


مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل ۵ درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

همچنین رنگ قرمز در این نقشه نشان دهنده مناطقی است که میزان مصرف برقشان به بیش از حد مجاز رسیده و در معرض هشدار قرار دارند.

شناسایی شهرهای پرمصرف برق / سمنان در مرز هشدار+نقشه

از این رو ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان پذیر نمایند.

برپایه این گزارش، مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در پیک روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است از دور کند کولر‌های آبی استفاده، کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

همچنین مشترکان با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف مانند اتو، جارو برقی، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در ساعت‌های مذکور و یا انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا اوائل صبح، می‌توانند در کاهش مصرف برق نقش بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام/

مصرف برق مشهد، کردستان، مرکزی و قزوین افزایشی بوده و سمنان به مرز هشدار رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار