رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور؛

بارزسی بیش از دو هزار شکایت در سال ۹۷

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: مجموع شکایات سال گذشته ۴ هزار ۹۲۴ شکایت بوده که به ۲ هزارو ۸۱ مورد آن رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور امروز در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضاییه در محل سازمان بازرسی خراسان رضوی برگزار شده بود گفت: یکی از وظایف قوه قضاییه در کنار اصل ١۴۶، نظارت است و در کمتر کشوری به‌موضوع نظارت در کنار قوه قضاییه توجه کرده‌اند.

وی ادامه داد: حوزه اختیارات سازمان بازرسی به‌صورت مستمر، موردی و فوق‌العاده بوده و در سال ۹۷، حدود ۱۷۱ برنامه بازرسی داشتیم.

درویشیان انواع گزارشاتی که در حوزه وظایف این سازمان قرار می‌گیرد را، تخلفاتی، کیفری و اصلی دانست و افزود: گزارش تخلفات مدیران کل و بالاتر برحسب اصلاح قانون، به‌نهاد تخلفات ریاست جمهوری ارسال می‌شود.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور در خصوص قوانین اطلاع رسانی پرونده‌های این سازمان گفت: گزارش‌هایی که قطعیت یافته باشد و اعلام عمومی آن منعی نداشته باشد، با رعایت قوانین کیفری، مشکلی ندارد، اما در اعلام اسامی و دستگاه‌ها و کسانی که مرتکب شدند، محدودیت داریم.

وی تصریح کرد: سال ۹۷، ۱۷۱ بازرسی انجام دادیم که از این میان، ۱۱۶ بازرسی آن موردی، ۱ پرونده فوق‌العاده و ۵۴ بازرسی برنامه‌ای بوده، همچنین ۳۲۶ گزارش برای آن تعریف کردیم و ۱۳۵ پیشنهاد ارائه داده شده، ممکن است، هر شکایت دارای چندین پیشنهاد اصلاحی و موردی باشد.

درویشیان افزود: پیشنهادات ارائه شده توسط این سازمان، دو نوع پیشنهاد اصلاح رویه و ساختار و پیشنهاد موردی در خصوص مسئله خاص است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۹۰ گزارش تخلفاتی و ۴۱ گزارش کیفری که در آن جرمی رخ داده، در سال گذشته تنظیم شده است، مجموع شکایات سال گذشته ۴ هزار ۹۲۴ شکایت بوده که به ۲ هزارو ۸۱ مورد آن رسیدگی شده، علت عدم رسیدگی به‌‎دیگر شکایات این بود که آن‌ها دراوخر سال ارسال شد و به زمان بیشتری برای رسیدگی نیاز داشت.

درویشیان در خصوص نظارت بر معاملاتی که در سال ۹۶ انجام شده بود؛ افزود: هزار و ۷۵۱ معامله به‌ارزش بالغ بر ۴ هزار میلیاردو ۹۰۹ میلیون تومان انجام شده بود که نمایندگان ما در جلسات مناقصه شرکت کردند و ۵۷ مورد از معاملات لغو یا تجدید شده و ۶۲۱ مورد با تذکر اصلاح شده است.

وی یکی از برنامه‌های مهم سازمان را برنامه آموزشی برای تمام سطوح مدیریتی دانست و تصریح کرد: این آموزش برای کلیه سطوح مدیریتی در نظر گرفته شده و از سال گذشته تا کنون برگزار شده است.

رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بخش تولیدی بازرسی‌ها بیشترین آمار را به‌خود اختصاص داده است؛ یادآور شد: حدود ۳۰ درصد از بازرسی‌ها در حوزه تولیدی و سپس در حوزه اقتصادی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص حقوق‌های نامتعارف در خراسان رضوی تاکید کرد: گزارشی در این خصوص تدوین کردیم و برخی از این حقوق‌های دریافتی، طبق قانون بوده، اما برخی دیگر به‌صورت غیر قانونی صورت گرفته که ۱ میلیاردو ۸۶۰ میلیون تومان آن استرداد شده است.


انتهای پیام//د. ف

برگزار نشست خبری رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی کل کشور

برچسب ها: قوه قضاییه ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.